اخبار داغ

اندیشکده آمریکایی:

اسرائیل از خطر نُجَباء وحشت دارد/ آن‌ها به آیت‌الله خامنه‌ای وفادارند

اسرائیل از خطر نُجَباء وحشت دارد/ آن‌ها به آیت‌الله خامنه‌ای وفادارند
انستیتو واشنگتن و مرکز بین‌المللی ویلسون ضمن بررسی دکترین نُجَباء و پیروی آنان از ولایت‌فقیه، حضور این گروه مقاومت در امتداد مرزهای اسرائیل را تهدیدی وحشت‌آفرین برای رژیم صهیونیستی ارزیابی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دو اندیشکده آمریکایی اخیرا با انتشار گزارش‌هایی جداگانه، نسبت به دامنه فعالیت‌ها و رشد مقاومت اسلامی نُجَباء هشدار دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

* مأموریت در مرز اسرائیل

, * مأموریت در مرز اسرائیل,

اندیشکده آمریکایی "واشنگتن" (TheWashingtonInstitute) در بخش تحلیل و ارزیابی سیاسی وب‌سایت خود، مقاومت اسلامی نُجَباء را تحت‌الحمایه ایران و بسیار خطرناک توصیف نموده است.

, TheWashingtonInstitute) ,

پایگاه یادشده در این باره ‌می‌نویسد: هریک از گروه‌های مستقر در سوریه مأموریت مشخصی داشته و در منطقه‌ای معیّن فعال هستند. مقاومت اسلامی نُجَباء قلمرو نفوذ گسترده‌تر و قدرت بیشتری نسبت به سایر گروه‌ها داشته و حتی در مجاورت نیروهای آمریکایی و در امتداد مرزهای اسرائیل به اجرای عملیات می‌پردازد.

,

انستیتو واشنگتن خاطرنشان ساخته است: گروه نُجَباء در ماه مارس ۲۰۱۷ خبر از تشکیل "تیپ آزادسازی جولان" داده؛ امری که از سوی مقامات اسرائیلی تهدیدی بسیار جدی قلمداد و سبب وحشت آن‌ها شده است.

,

* دکترین وفادار به ولایت‌فقیه

, * دکترین وفادار به ولایت‌فقیه,

مرکز بین‌المللی "ویلسون" (WilsonCenter) دیگر اندیشکده آمریکایی است که به معرفی مقاومت اسلامی نُجَباء پرداخته و نوشته است: دکترین و آرمان‌های اعلامی این گروه عراقی، دفاع از وطن خود، شهرهای مقدس و حرمین شریفین در عراق و سوریه، مبارزه با گروه‌های تکفیری-تروریستی، حفاظت از شیعیان مقیم و حاضر در خاک عراق و سوریه و هر نقطه دیگر دنیا می‌باشد.

, WilsonCenter) ,

این منبع، نُجَباء را "مقیّد و وفادار به ولایت‌فقیه تحت رهبری آیت‌الله خامنه‌ای" توصیف کرده است.

,

پایگاه اینترنتی اندیشکده ویلسون در ادامه به معرفی دبیرکل این گروه مقاومت پرداخته و نوشته است: اکرم الکعبی از سال ۲۰۰۳ و پس از حمله نظامی آمریکا به عراق، در چندین گروه شبه‌نظامی حضور فعال داشته است. سال ۲۰۰۸ وزارت خزانه‌داری آمریکا وی را به اتهام طراحی، برنامه‌ریزی و فرماندهی حمله به نیروهای ائتلاف، در لیست تحریم خود قرار داده است.

,

این گزارش یادآور شده که حزب‌الله نُجَباء ۹۰۰۰ نیروی مبارز دارد که دوسوم آن‌ها در عراق حاضر بوده و یک‌سوم نیز در کشور همسایه (سوریه) می‌جنگند.

,

اندیشکده آمریکایی می‌افزاید: سه‌هزار نیروی این گروه در سال ۲۰۱۶ در عملیات آزادسازی حلب حضور و مشارکت فعال داشته و از عوامل اصلی آزادسازی این منطقه بوده‌اند. همچنین این گروه سال ۲۰۱۷ تیپ آزادسازی جولان را تشکیل داده است.

,

وب‌سایت مرکز بین‌المللی ویلسون در پایان به افتتاح نخستین آکادمی نُجَباء در عراق در سال ۲۰۱۸ اشاره کرده است که طبق گزارش‌ها، به آموزش‌های ایدئولوژیک، اجتماعی و فرهنگی می‌پردازد.

,

گفتنی است همزمان با افزایش فشارها علیه ایران و محور مقاومت، مراکز تصمیم‌سازی در غرب، پروپاگاندای وسیعی را علیه مقاومت کلید زده‌اند که جنبش نُجَباء از آن مستثنی نیست.

,

به‌نظرمی‌رسد که جبهه معاند نسبت به این گروه مقاومت بیش از هر گروه عراقی حساسیت نشان می‌دهد؛ واقعیتی که می‌توان آن را به همراهی عمیق نُجَباء با جمهوری اسلامی ایران و رشد سریع و فعالیت‌های وسیع آن مرتبط دانست.

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه