اخبار داغ

دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر بسیج عنوان کرد:

بهره‌مندی از توان تولید گروه‌های هنری بسیج هدف ویژه جشنواره یازدهم تئاتر

بهره‌مندی از توان تولید گروه‌های هنری بسیج هدف ویژه جشنواره یازدهم تئاتر
دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر بسیج گفت: اهمیت به تولید از اهداف ویژه این دوره بوده است. به همین جهت تلاش بر آن است تا با بهره‌گیری از گروه‌های بسیجی از تولید به اجرا برسیم. در همین راستا الزامی است کلیه شرکت کنندگان عضو سازمان بسیج باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از سیمرغ، سیمرغ دوسالانه تئاتر بسیج امسال هم شور هنری ویژه ای در دل هنرمندان این عرصه بر انگیخته است. به همین مناسبت سایت سیمرغ به سراغ حسین مسافر آستانه دبیر این دوره جشنواره رفت تا از شرایط و مراحل اجرای این جشنواره با خبر شود.


جناب آقای مسافرآستانه ،مراحل و شرایط شرکت در یازدهمین جشنواره تئاتر بسیج چیست؟
فراخوان شرکت در جشنواره از طریق مراکز استان ها و کانون‌های بسیج هنرمندان و پایگاههای مقاومت به صورت عمومی اعلام و به شیوه‌های گوناگون به هنرمندان اطلاع رسانی شد و گروه‌های هنری طرح ها و متن های خود را در چهار بخش صحنه‌ای، خیابانی، کودک و نوجوان و عروسکی به دبیرخانه‌های استانی ارائه نمودند. بعد از بررسی و بازخوانی آرا و با توجه به اولویت-های فراخوان، آثار مورد قبول انتخاب شدند و بررسی و بازبینی آثار در استان‌ها تا تاریخ 25/6/93 انجام می پذیرد.



مرحله استانی تا چه تاریخی ادامه خواهد داشت؟
امسال جشنواره استانی نخواهیم داشت. گروه‌ها صرفا بازبینی می‌شوند و بعد از این بازبینی که توسط  دو داور از مرکز استان و یک ناظر و یک داور از دبیرخانه مرکزی انجام می‌شود، دو گروه در بخش صحنه‌ای و دو گروه در بخش خیابانی به جشنواره منطقه ای معرفی می شوند. جشنواره منطقه ای درشش منطقه از کشور برگزار خواهد شد که در هر کدام از بخش های خیابانی و صحنه ای از هر منطقه  سه اثر به جشنواره کشوری معرفی خواهند شد. در مرحله کشوری تمامی گروه ها ی معرفی شده از مناطق در حضور تماشاگران و داوران اجرا خواهند داشت و مورد قضاوت قرار می¬‌گیرند. این مرحله در دی ماه  برگزار می شود که در در روز اختتامیه بخش کشوری منتخبین هر چهار بخش معرفی و تجلیل می‌شوند.


جشنواره امسال چه اهدافی را دنبال می‌کند و چه تفاوتی با دوره های پیش دارد؟
علاوه بر اهداف عمومی که بسیج همواره دنبال می‌کند، اهدافی متمرکز و سالیانه در نظر گرفته شده است. اهمیت به تولید از اهداف ویژه این دوره بوده است. به همین جهت تلاش بر آن است تا با بهره‌گیری از گروه‌های بسیجی از تولید به اجرا برسیم. در همین راستا الزامی است کلیه شرکت کنندگان عضو سازمان بسیج باشند. از اهداف دیگر پرداختن به کیفیت آثار است. که به همین منظور بعد از مرحله منطقه‌ای اساتیدی از طرف دبیرخانه مرکزی جشنواره جهت ارتقای کیفیت نمایش‌‌ها و هدایت و راهنمایی گروه های منتخب به مراکز اعزام خواهند شد. یکی دیگر از اهداف مهم این دوره این است که تمامی گروهای شرکت کننده حتما اجرای عمومی داشته باشند. به همین ترتیب مقرر شده است  با حمایت سازمان بسیج هنرمندان  بعد از جشنواره نیز اجرای عمومی گروه‌های برگزیده ادامه داشته باشد. زیرا اهمیت هنر نمایش به دیدن و قضاوت آن است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
,
,
, جناب آقای مسافرآستانه ،مراحل و شرایط شرکت در یازدهمین جشنواره تئاتر بسیج چیست؟,
,
,
,
,
, مرحله استانی تا چه تاریخی ادامه خواهد داشت؟,
,
,
,
, جشنواره امسال چه اهدافی را دنبال می‌کند و چه تفاوتی با دوره های پیش دارد؟,
,

 

,

انتهای پیام/خ

, انتهای پیام/خ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه