اخبار داغ

نقد فیلم «نبرد تایتان‌ها» در جمع دانشجویان؛

برخی فیلم‌های هالیوودی تأثیرات روانی و پزشکی دارند

برخی فیلم‌های هالیوودی تأثیرات روانی و پزشکی دارند
پژوهشگر حوزه و دانشگاه گفت: فیلم‌هایی مثل ماتریکس بر روی شناخت و معرفت انسان اثر می‌گذارند، اما فیلم‌هایی هم هستند که اثرات پزشکی یا روانی دارند و یا حتی باعث گسترش روحیه خشونت بر انسان می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ به نقل از سازمان بسیج دانشجویی، حجت‌الاسلام فرجی، کارشناس و پژوهشگر حوزه و دانشگاه در دوره خط امام ویژه دانشجویان دانشگاه‌های قم به نقد فیلم «نبرد تایتان‌ها» پرداخت.
 

, شبکه اطلاع رسانی دانا؛,
,

بنا براین گزارش این جلسه ابتدا با پخش قسمت‌هایی از این فیلم آغاز و سپس با ذکر نکاتی در باب فیلم از سوی حجت‌الاسلام فرجی ادامه پیدا کرد.
 

,
,

وی گفت: در فیلم نبرد تایتان‌ها با روایتی آمریکایی از یونان مواجه هستیم که برخلاف آن در کلام بزرگانی چون سید شهاب‌الدین سهروردی و یا علامه حسن زاده آملی تعبیرات دیگری در مورد یونان و بزرگانی همچون سقراط و افلاطون و ارسطو آمده است.
 

,
,

فرجی گفت: فیلم در فضایی آخرالزمانی قرار دارد. جایی که خدا برای نجات بشریت توانی ندارد و فرزند خدا که شخصیتی نیمه خدایی و نیمه انسانی دارد می‌تواند نقش منجی را ایفا کند. این تفکر زاییده نگاه غرب به دنیاست که اساس آن را تفکرات اومانیستی تشکیل می‌دهد.
 

,
,

وی در ادامه به بحث سواد رسانه‌ای در زمینه آخرالزمان پرداخت و ادامه داد: لازمه سلامت اجتماعی، سلامت جسمی و معنوی و روانی است و لازمه سلامت جسمی و معنوی و روانی، بهداشت فکری و روانی است که لازمه آن داشتن سواد رسانه‌ای است.
 

,
,

این پژوهشگر حوزه و دانشگاه گفت: فیلم‌هایی مانند ماتریکس بر روی شناخت و معرفت ما اثر می‌گذارند، فیلم‌هایی هم هستند که اثرات پزشکی یا روانی مثل تحریک هورمون‌های خاص را دارا هستند و یا حتی باعث گسترش روحیه خشونت بر انسان می‌شوند.
 

,
,

حجت‌الاسلام فرجی افزود: البته همیشه فیلم‌ها بصورت مستقیم بر انسان تاثیر نمی‌گذارند، گاهی اوقات اثرات بصورت ضمنی و عمقی است و سبب تأثیرگذاری بر روی نگرش و عواطف انسانی می‌شود.
 

,
,

وی اظهار داشت: اگر می‌بینید در جامعه امروز معاد محوری، توجه به حجاب و دوری از ربا کمرنگ شده است؛ باید گفت دلیل این مسأله تاثیرات رسانه است.
 

,
,

فرجی در پایان این جلسه نوع تبلیغات تجاری در رسانه را در بوته نقد گذاشت و نکاتی را در این زمینه متذکر شد.

,

 

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه