اخبار داغ

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد؛

لزوم مدیریت صحیح مصرف آب در گلبهار

لزوم مدیریت صحیح مصرف آب در گلبهار
استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به جمعیت رو به رشد شهر جدید گلبهار، در سه سال آینده ۱۵۰ مترمکعب آب در ثانیه برای این شهر نیاز است و باید از الآن برای صرفه‌جویی در مصرف آب برنامه‌ریزی کنیم و میزان استفاده از آب‌های زیرزمینی را کاهش دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای چناران، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی از عملیات احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهری گلبهار واقع در روستای محسن‌آباد بازدید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,

وی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: در شرایط فعلی با توجه به استمرار خشک‌سالی‌های پی‌درپی و کاهش حجم روان آب‌ها، چاره‌ای جز ارتقاء بهره‌وری و مدیریت مصرف آب نداریم.

,

وی ادامه داد: شرایط آب در کشور بحرانی است و برای حفاظت از این منابع باید به سمت مدیریت صحیح مصرف آب حرکت کنیم.

,

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: پساب مصرف شهری می‌تواند پس از تصفیه در بخش‌های صنعتی و کشاورزی مورداستفاده قرار بگیرد که کمک شایانی به کاهش میزان برداشت از سفره‌های زیرزمینی خواهد کرد.

,

وی ادامه داد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سال‌های اخیر، بهره‌وری صحیح و مشارکت همه بخش‌ها در مدیریت صحیح مصرف آب الزامی است.

,

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت رو به رشد شهر جدید گلبهار، در سه سال آینده ۱۵۰ مترمکعب آب در ثانیه برای این شهر نیاز است و باید از الآن برای صرفه‌جویی در مصرف آب برنامه‌ریزی کنیم و میزان استفاده از آب‌های زیرزمینی را کاهش دهیم.

,

شایان‌ذکر است تصفیه‌خانه فاضلاب شهر گلبهار با سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و با ظرفیت تصفیه ۳۰ هزار مترمکعب پساب در شبانه‌روز در حال احداث است.

,

 

,

 

,

, , ,

, , ,

, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه