اخبار داغ

سرما و گرما در مدارس کانکسی دانش‌آموزان روستایی را می‌رنجاند

سرما و گرما در مدارس کانکسی دانش‌آموزان روستایی را می‌رنجاند
محرومیت از عدالت آموزشی طیف گسترده ای را شامل می شود که نرخ پوشش تحصیلی، کمبود معلم و نیروی انسانی ماهر، فرسوده بودن مدارس و کمبود تجهیزات مناسب آموزشی و عدم دسترسی به مدارس دوره متوسطه بخشی از آن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی،  محرومیت از عدالت آموزشی طیف گسترده ای را شامل می شود که نرخ پوشش تحصیلی، کمبود معلم و نیروی انسانی ماهر، فرسوده بودن مدارس و کمبود تجهیزات مناسب آموزشی و عدم دسترسی به مدارس دوره متوسطه بخشی از آن است.

 


ادامه تحصیل برای دانش آموزان مناطق روستایی چندان آسان نیست؛ وقتی سخن از تحصیل دانش‌آموزان در مدارس کانکسی گفته می‌شود شاید کسی که در جای گرم و نرم تحصیل‌کرده درک درستی از مشکلات دانش‌آموزان روستایی نداشته باشد ولی آنچه که مهم به نظر می‌رسد چگونگی تحمل سرمای زمستان و گرمای تابستان است که همین‌ها دل دانش‌آموزان روستایی را می‌رنجاند.

 


بنا به گفته مدیر آموزش و پرورش استان کردستان، دانش‌آموزان 40 مدرسه کردستان در کانکس تحصیل می‌کنند همین هر انسانی را وا‌می‌دارد تا کمی به خود بیاید و فکر کند که دانش‌آموزان چگونه سرمایه زمستان و گرمای این فصل را در مدارس کانکسی تحمل می‌کنند.

 


وی با تایید تحصیل دانش‌آموزان استان در داخل "کانکس" اظهار داشت: قرار بر این است که در آن روستاها فضای آموزشی احداث شود.

 


رشید قربانی افزود: در برخی از کانکس‌ها، تعداد دانش‌آموزان دو نفر و چهار نفر هستند.


وی همچنین با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در سطح استان، گفت: 10 درصد از مدارس کردستان دو شیفته هستند و عمده این مدارس، بیشتر در شهرستان‌های مریوان، بانه و ناحیه یک سنندج است.


اما روستای کچیگرد دهگلان که در 23 کیلومتری شمال دهگلان از توابع دهستان بلدستی بخش مرکزی می باشد،  از معدود روستاهای شهرستان دارای مشکلات فضای آموزشی، عمرانی و بهداشت سلامت می باشد که همت مسئولین و ادارات  ذیربط برای حل این مشکلات ضروری است.

 

تحصیل در کانکس یک راه اجباری و یک گزینه از سر ناچاری و البته یک اقدام با چشم‌اندازی بد که نابسامانی‌ها را به رخ می‌کشد است، با این‌ حال وجود کانکس در برخی نقاط همچنان فرصتی مغتنم برای درس خواندن است.

 

خداداد کریمی رئیس شورای روستای کچگرد با اشاره به ادامه تحصیل دانش آموزان روستا در کانکس گفت: با توجه به تخریبی بودن مدرسه و غیر قابل استفاده برای ادامه تحصیل د انش آموزان مجبورند در کانکس ادامه تحصیل دهند.


میدواریم با ورود بیشتر خیرین به عرصه مدرسه‌سازی شاهد گسترش، تعمیر و نوسازی فضاهای آموزشی و ساماندهی وضعیت نابسامان مدارس استان کردستان باشیم چراکه ایثار و گذشتن از مال، کاری خیر و زیبا بوده و باید همه با هم تلاش کنیم روحیه کار خیر را «فرهنگ‌سازی» کنیم.

 


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه