اخبار داغ

« آ مثل آل‌هاشم »/ یادداشتی از مهدی نعلبندی؛

آقای آل‌هاشم و نیازهای دیپلماتیک ما و همسایگانمان

آقای آل‌هاشم و نیازهای دیپلماتیک ما و همسایگانمان
پس از یک سال از حضور حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در تبریز به عنوان نماینده ولی‌فقیه رفتار و سبک متفاوت این سید بزرگوار زبانزد خاص و عام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمد علی آل هاشم در جایگاه نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امامت جمعه تبریز و مشی مردمی ایشان در طول مدت حضورشان در این جایگاه مهم، موجی از شعف را در دل دوستداران نظام ایجاد کرد و دایره دوستداران انقلاب را بزرگتر کرد. مردم استان، این روزها به امام جمعه تبریز می بالند و او را دوست دارند. این رویداد مبارک یعنی کارآمدی افراد در چایگاه های مهم که نمودی است از کارآمدی نظام. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

امروزه روز، خبرها آن چنان سریع و بلاواسطه رد و بدل می شود که گاه اصحاب رسانه‌های رسمی از رویداد عقب می‌مانند. امروز هر شهروند یک رسانه است و در دایره دوستان واقعی و مجازی‌اش تاثیراتی دارد و متاثر از تاثراتی. پیش از همه همین رسانه‌های غیر رسمی و مردمی هستند که اخبار منش مردمی آقای آل هاشم را با ادبیات عامه مردم کوچه و بازار  پوشش داده‌اند و می‌دهند و این البته به معنی ناسپاسی در حق رسانه‌های رسمی اعم از مطبوعات و رادیو و تلویزیون نیست. 

,

یادم هست بعد از انتشار تصاویر تردد ایشان با تاکسی و حضورشان در برخی محلات تبریز، و نیز حضورشان در نمازهای جمعه و جماعت شهرهای استان و اقتدایشان به امام حاضر همان مسجد و همان شهر، پیام هایی از علاقمندان ایران در آن سوی مرزها گرفتیم که این مشی آقا دل مومنین را شاد کرده است.

,

مشی مردمی آقای آل هاشم را نه فقط تبریزی‌ها که اهل انصاف در بسیاری از نقاط دنیا از قفقاز تا قسطنطنیه رصد می‌کنند، می بینند و نظر می‌‌دهند. بخشی از ابراز محبت ها به ما می‌رسد و امیدواری به بهبود و گسترش روابط رسمی در اغلب این ابراز نظرها موج می‌زند. باید قدر این سرمایه بزرگ را دانست. 

,

آقای آل هاشم می‌توانند به عنوان امام جمعه تبریز زمینه گفت و گوهای رسمی و غیر رسمی را برای تعمیق روابط سیاسی و فرهنگی و دینی ما با همسایگانمان فراهم کنند. بخشی از این دیالوگ در وجه غیر رسمی آن آغاز شده است و بخشی از آن می تواند اتفاق بیفتد. ما و همسایگانمان می توانیم متحدانی استراتژیک برای هم باشیم اگر بتوانیم با هم گفت‌‌وگو کنیم، و گر نه باید مشغول هم باشیم و شاهد سوختن فرصت‌ها و سرمایه‌های هم.

,

راهی سخت پیش روی ماست و البته پیش روی همسایگانمان نیز. گله هایی در دل است و برخی کجراهه های طی شده در پشت سر، با رقبایی که از نزدیکی ما به هم می‌ترسند و همه همتشان را صرف می‌کنند تا ما را در کنج کنشمندی ناتوان کنند. لیکن ما آن همه مواریث مشترک داریم که زبان مشترک مفاهمه را بیابیم. زبانی که الفبایش را صاحبان اندیشه و انصاف می‌نویسند. 

,

آقای آل هاشم نشان داده‌اند که اهل اندیشه و هنر را ارج می نهند. پس روا نیست که این سرمایه عظیم را محدود به یک استان بدانیم و به ایشان پیشنهاد نکنیم که زمینه ساز ایجاد فضای گفت و گو بین ملت ها و دولت های همسایه ایران از قفقاز تا قسطنطنیه باشند. یا همان اوراسیا. ناگفته نماند ورود ایشان به این میدان مستلزم حضور تیمی کارآمد و همراه در بدنه مدیریتی استان است و لا غیر. به امید آن روز.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه