اخبار داغ

با هدف آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد

مراسم جشن گلریزان در شهرستان قروه برگزار شد / 70 نفر زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار کمک خیرین

مراسم جشن گلریزان در شهرستان قروه برگزار شد / 70 نفر زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار کمک خیرین
مراسم جشن گلریزان با هدف آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و همزمان با ماه مبارک رمضان در شهرستان قروه برگزار شد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سراب خبر ، مراسم جشن گلریزان امسال نیز همانند سال های گذشته با حضور پرشور مردم خیر و نیک اندیش و با هدف آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در قروه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سراب خبر,

در این مراسم ابتدا حسن باباییان امام جمعه قروه با بیان اینکه کمک خیرین به زندانیان عامل سالم سازی جامعه خواهد بود اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه فرصت های الهی است که انسان می تواند با نیت خیر خود در این ماه مبارک نام خود را برای همیشه در تاریخ ماندگار کند.

,

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا خانواده های زندانیان از معضلات اجتماعی در امان بمانند افزود: باید بتوان خانواده های زندانیان را زیر سایه پدر و مادر حفظ کرد و از آسیب دور نگه داشت

,

باباییان با بیان اینکه این کمک ها مانع از ایجاد معضلات اجتماعی هستند خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود در جهت کاهش آسیب های اجتماعی ضروری است و در این میان نقش خیرین نیز نقشی تاثیرگذار است.

,

امام جمعه قروه ادامه داد: این زندانیان افرادی آبرومند و محترم هستند که هم اکنون گرفتار شده اند و این افراد نباید در زندان به سر ببرند و ما وظیفه داریم یاری دهنده و کمک کننده این افراد باشیم.

,

 70 نفر زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار کمک خیرین

,  70 نفر زندانی جرائم غیرعمد چشم انتظار کمک خیرین,

در ادامه این مراسم رئیس دادگستری قروه با بیان اینکه زندانی شدن هر فرد ثبات یک خانواده را بر هم می زند از وجود ۷۰ زندانی با جرایم غیرعمد که چشم انتظار کمک خیران هستند، خبر داد.

,
حمیدرضا ملکی اظهار داشت: هر روزه افراد زیادی در جامعه به دلایل مختلف از جمله ناآگاهی، بی احتیاطی، فقر مالی و ... مجبور به پرداخت دیه می شوند و در این میان مراجع قضایی با سیر مراحل قانون ناگزیر به زندانی کردن هستند.
,
 
,
به گفته وی در چند سال اخیر عمده مشکلات در ستاد دیه در کشور بر اثر تصادف بوده و به دلیل نداشتن بنیه مالی فرد زندانی می شود.
,
 
,
ملکی همچنین از درخواست بالای مهریه در کنار مطالبات طلبکاران و بدهی بدهکاران که هرکدام عامل زندانی شدن افراد هستند، گفت.
,
 
,
وی با بیان اینکه زندانی شدن اینگونه افراد هزینه های زیادی را برای دولت به همراه دارد، افزود: زندانی شدن هر فرد غیر از آثار اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بر جامعه و خانواده هم تأثیرات سویی دارد و در واقع ثبات خانواده مورد هدف قرار می گیرد.
,
 
,
ملکی از تبعات زندانی شدن افراد دارای جرایم غیرعمد به ایجاد مشکلات روحی و روانی در فرزندان این خانواده ها در کنار ترک تحصیل، گرفتار شدن در دامن گروه های بزهکار، تکدی گری و در نهایت تن دادن به کارهای خلاف عفت عمومی اشاره کرد.
,
 
,
رئیس دادگستری قروه به مشکل این خانواده ها حتی پس از آزادی فرد زندانی شده و قابل کنترل نبودن این مسایل پرداخت و معتقد بود اگر به موقع به فکر این گونه زندانیان نباشیم قطعاً تبعات ناگواری را شاهد خواهیم بود.
,
 
,
حمیدرضا ملکی در ادامه با تأکید بر اینکه این اتفاق برای هر فردی امکان دارد رخ دهد، عنوان کرد: وضعیت اقتصادی جامعه به گونه ای است که امکان دارد افراد در هر موقعیتی دچار مشکلات مالی شده و زندانی شوند.
,
 
,
وی تعداد زندانیان جرایم غیرعمد در سال جاری را ۷۰ نفر دانست و توجه خیران به روند آزادی این افراد را ضروری خواند. 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه