اخبار داغ

انقلاب اسلامی یک شبه شکل نگرفت /امام طرفدار جدی حمایت از مستضعفان بود

انقلاب اسلامی یک شبه شکل نگرفت /امام طرفدار جدی حمایت از مستضعفان بود
یکی از علمای حوزه ی علمیه قم با بیان اینکه امام خمینی (ره) طرفدار جدی حمایت از مستضعفان بود گفت: محبوبیت امام (ره) در میان مردم ماندگار است و دشمن نتوانسته است این محبوبیت را از بین ببرد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، حجت الاسلام و المسلمین انصاری از علمای حوزه علمیه قم در مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی که با حضور مسولین و مردم صبح امروز در مسجد جامع سنندج برگزار شد اظهار کرد: قرآن کتاب جامعی برای تمام مردم و جوامع بشری است و از آغاز تاکنون جهان را بیان می کند و اصل قرآن دریای شگفتی است و چیزی در تاریخ بشر رخ نداده و نمی دهد مگر اینکه قرآن جمله ای ، بیانی و سخنی دارد و این نشان می دهد که قبل از اینکه دیگران به عمق آن پی ببرند ما باید به آن بصیرت دست یابیم و ماه رمضان فرصتی برای درک قرآن است.

 

وی گفت: یکی از سخنان مهم قرآن دیروز انقلاب اسلامی و فردای انقلاب اسلامی و شخصیتی هم چون امام خمینی (ره) است چرا که در قرآن آمده است که بعد از پیامبران جهان در اختیار صالحان قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به تاریخ احزاب و حکومت ها اظهار کرد: اگر به تاریخ رجوع کنیم حکومت ها همواره دولت مردمی، ظلم و تزویر و دولت پول و تصاحب عنوان شده است.

 

جت‌الاسلام انصاری بیان کرد: امروز هیچ جامعه‌غیر اسلامی بویی از اخلاق نبرده است و جوامع اسلامی با اخلاق پیش می‌روند و قرآن را سرلوحه قرار می‌دهند.
وی افزود: بناست که قرآن در جامعه حکومت کند و همه باید از دستورات و فرامین آن استفاده ببرند.

 

وی گفت: امشب نخستین شب از لیالی قدر است و همزمان با ارتحال امام (ره) است و این بیانگر این است که خداوند انسان های بزرگ را در روزهای خدایی به مردم یادآور می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین انصاری یادآور شد : امام خمینی شخصیتی دارد که ترکیبی از صداقت ، پایبندی به اصول و قانونمندی ،شجاعت، خطرپذیری و اعتماد به نفس بود که در راه تحقق هدفی مشروع حرکت کرد و تا رسیدن به آن هدف هرگز از پای ننشست.

 

به گفته ی وی؛  کسی که کار، زندگی ، اخلاق و دینش با  ایمان به خدا تحسین نشود زمین می خورد.

 

وی همچنین با اشاره به حرکت تاریخی امام  راحل گفت: امام با دنیای ظلم و ستم و حکومت شاه مبارزه کرد و تبعیدها را به جان خرید.


وی اظهار کرد: این حرکت عظیم انقلاب اسلامی با تحمل سختی‌ها به بار نشست و امام راحل چهارده سال سیلی خورد تا توانست به اهداف خود دست یابد.


حجت‌الاسلام انصاری ورود ماهواره در خانه همه افراد با استفاده از امواج جهانی را از توطئه دشمنان دانست و گفت: ایران امروز قلب تپنده دنیای اسلام است و باید برای حفظ آن همه تلاش کنند.


وی بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی ۵۲ مسجد در آمریکا داشتیم اما اکنون بیش از پنجاه هزار مسجد داریم و اسلام سراسر جهان را فرا خواهد گرفت.

 

به گفته ی حجت الاسلام و المسلمین، امروزه چشم همه جهان به ایران است که ببینند چطور در برابر دژخیمان خواهند ایستاد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: تا خدا هست جنگ شیطان است و تا دین است مبارزه دشمن هم هست لذا نباید خسته شد بلکه باید مستحکم به راه خود ادامه دهیم .


وی ادامه داد: این انقلاب یک شبه شکل نگرفت بلکه هزاران شهید تقدیم انقلاب شد امام رفت اما روحش در کالبد رهبر معظم انقلاب، انسانی بزرگ  که از مدرسه تربیت با اندیشه ای پر بصیرت تربیت شده دمیده است  .

 

وی  با بیان اینکه که اگر دولتی ریسمانش الهی نباشد ماندگار نخواهد بود گفت : ما با هیچ دولت و سازمان و تشکیلات و حکمتی همراهی نمی کنیم مگر اینکه مسوولینش دین دار و با ایمان باشند .

 

وی افزود: مردم ما اگر امام و انقلاب را نشناسند به خودشان جفا کرده‌اند گرچه در گذشته چکمه دژخیمانه ایران را خورد می‌کرد اما امروز توجه همه به سمت ایران است.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جسم امام گرچه در میان ما رفت اما ایشان تربیت شده دنیای اخلاق، عرفان، فقه، حدیث و شعر بود که ایستادگی و مقاومت آموختند.

 

وی در پایان به شاخص های حکومتی مدنظر امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: مردمی کردن انقلاب و حضور مردم در صحنه مهمترین ویژگی انقلاب و مدل حکومتی مورد نظر امام خمینی(ره) است.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی, کُردتودی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه