اخبار داغ

مطهری: ایران تغییر در برجام را نمی پذیرد

مطهری: ایران تغییر در برجام را نمی پذیرد
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران هیچ گونه تغییری در برجام را نخواهد پذیرفت، گفت: در صورتی که برجام حفظ نشود ایران سناریوها و طرح های پیش بینی شده خود را اجرا خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایرنا، علی مطهری در دیدار با «الیاس اوماخانوف» نایب رئیس شورای فدرال روسیه در مسکو با بیان این مطلب افزود: این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که ایران مشاهده کند منافعش در توافق هسته ای حفظ نشده است و کشورهای باقیمانده در آن قادر به انجام تعهدات خود در چارچوب توافق نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه گفت که ما از روسیه بخاطر همکاری در زمان تهیه توافق هسته ای، تصویب آن و همچنین اجرای آن تشکر می کنیم و امیدواریم که در این شرایط حساس نیز همکاری دو کشور ادامه داشته باشد.

,

مطهری با ابراز امیدواری از اینکه روسیه تلاش های خود را برای حفظ برجام ادامه دهد، خاطرنشان کرد: اگر روشی که دولت آمریکا در پیش گرفته است به یک سنت تبدیل شود دیگر نمی توان به روابط بین المللی اعتماد کرد.

,

به گفته مطهری، خروج آمریکا از برجام بیش از این که بخواهد جنبه اقتصادی یا سیاسی داشته باشد، جنبه ای اخلاقی داشت.

,

الیاس اوماخانوف نیز با اشاره به افزایش روز افزون روابط پارلمانی بین ایران و روسیه گفت: ما از گسترش روابط پارلمانی دو کشور در سطوح بین المللی رضایت داریم و علاقه مندیم روابط دولتی، پارلمانی و منطقه ای دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

,

وی همچنین ضمن ابراز نگرانی نسبت به اقدام یکجانبه آمریکا در خروج از توافق هسته ای با ایران تاکید کرد: خروج آمریکا از برجام به معنای نادیده گرفتن منافع ایران و جامعه جهانی است.

,

علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در راس هیاتی متشکل از اعضای کمیته همکاری های پارلمانی ایران و روسیه برای شرکت در نخستین همایش بین المللی پارلمانتاریسم به مسکو سفر کرده است.

,

این همایش با حضور سران و مقامات عالی رتبه پارلمانی بیش از 96 کشور جهان از جمله ایران از امروز در مسکو گشایش یافت.

,

پیش از آغاز این نشست، اعضای هیات پارلمانی کشورمان با مقام های مجلس دوما و شورای فدراسیون روسیه دیدار و گفت وگو کردند.

,

اجلاس بین المللی «توسعه پارلمانتاریسم» به مدت دو روز در محل نمایشگاه های بین المللی ودنخواه در شمال مسکو ادامه دارد و در حاشیه آن چندین نشست تخصصی با موضوعات مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی برگزار می شود.

,

«قانونگذاری در زمینه توسعه اقتصاد جهانی در قرن بیست و یکم در بخش فناوری و منابع»، «نقش پارلمان ها در تقویت امنیت بین المللی» و «توسعه قوانین ملی: هنجارسازی در جهت منافع ملل مستقل، تبادل بهترین تجارب کاربردی و هماهنگ سازی بین المللی» از جمله برنامه های اصلی روز نخست این همایش است.

,

در روز نخست میزگردهایی با عنوان «روسیه و اتحادیه آفریقا. چشم اندازهای همکاری بین المجالس»، «چشم اندازهای همکاری بین المجالس روسیه و آمریکای لاتین» و «قانونگذاری در زمینه فعالیت رسانه ها در بخش امنیت و آزادی سخن» نیز برگزار می شود.

,

در روز پایانی این همایش، مدعوین با صبحانه کاری با عنوان «جهان دیجیتالی: نگاه به آینده» کار خود را آغاز می کنند و سپس در میزگردهای «سیاست جوانان: ابعاد پارلمانی آن»، «حقوق بین المللی انسان دوستانه: مشکلات دوران معاصر و چشم اندازهای توسعه» شرکت می کنند و نشست عمومی و نهایی با عنوان «پارلمانتاریسم به عنوان نهاد همکاری بین المللی» پایان بخش این همایش دو روزه خواهد بود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه