اخبار داغ

محصص: کی‌روش بهترین گزینه سرمربیگری تیم ملی است/ با کدام بازیکنان می‌خواستیم زیبا بازی کنیم؟

محصص: کی‌روش بهترین گزینه سرمربیگری تیم ملی است/ با کدام بازیکنان می‌خواستیم زیبا بازی کنیم؟
عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: همواره طرفدار مربی سطح بالای خارجی هستم و بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی کارلوس کی‌روش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، تمدید یا عدم تمدید قرارداد کی‌روش برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران سوژه اول ورزش ایران شده است. جار و جنجال فراوانی برای انتخاب سرمربی تیم ملی شد و هنوز هم این جنجال‌ها ادامه دارد بدون اینکه سرمربی تیم ملی انتخاب شود آن هم در حالیکه چند ماه دیگر باید در جام ملت‌های آسیا به میدان برویم. در مورد ماندن یا نماندن کی‌روش اقشار مختلف اظهار نظر کرده‌اند حتی آنهایی که کمترین ارتباطی با فوتبال داشتند صراحتا نظرشان را در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی بیان کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

با مرتضی محصص عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال و مدرس فیفا و AFC  در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی صحبت کردیم تا نظر یک کارشناس را در مورد انتخاب کی‌روش بدانیم. نظری کارشناسی و بدون حب و بغض!

,

 

,

*: نظر شما در مورد ماندن یا نماندن کارلوس کی‌روش چیست؟

,

من بارها در مورد کی‌روش در رسانه‌ها و تلویزیون صحبت کردم و نظرم را گفته‌ام من همواره موافق مربی سطح بالای خارجی هستم. اما اینکه مشکلات مالی یا مسائل دیگر باعث شده کی‌روش قراردادش را تمدید کند یانکند مسائلی است که من در جریان آن نیستم و کفاشیان و ترابیان بهترین نفرات برای پاسخگویی به این مسائل هستند.

,

*: نظر کارشناسی شما در این مورد چیست؟

,

بحث من اصلا ماندن یا نماندن کی‌روش نیست من می‌گویم خیلی بد است  این همه جار و جنجال برای انتخاب سرمربی تیم ملی می‌شود. نمی‌خواهم کی‌روش را با مربیان داخلی مقایسه کنم اکثر مربیان داخلی شاگرد من بودند من فقط این را می‌گویم که کی‌روش در مقابل مربیان داخلی تجربه بیشتری دارد. او با فرگوسن کار کرده سرمربی تیم ملی پرتغال بوده و.. کی‌روش می‌تواند به فوتبال ما کمک کند من در ماندن کی‌روش ذینفع نیستم و اگر صحبتی می‌کنم از سر دلسوزی برای فوتبال است اگر قرار است کی‌روش بماند عالی است ولی اگر قرار است که کی‌روش نباشد باید هر چه سریع‌تر سرمربی تیم ملی را انتخاب کنیم تا دنیا بداند تیم ملی فوتبال ایران سرمربی دارد.

,

*: یعنی معتقدید این هیاهو برای انتخاب سرمربی به نفع تیم ما نیست؟

,

بله مگر در ژاپن وقتی زاکه‌رونی رفت جار وجنجال به پا شد وقتی آگیره سرمربی تیم ملی ژاپن شد همه دنیا فهمیدند او سرمربی است  یا وقتی سرمربی تیم آرژانتین تغییر کرد جنجالی به پا شد؟ کی‌روش هم یک روز از فوتبال مامی‌رود من می‌گویم اینهمه جنجال بد است و ضعف ما را نشان می‌دهد نباید این همه موضوع را کش بدهیم و جایی هم نرسیم. مدام امروز و فردا کردن به هیچ وجه خوب نیست.

,

*: مشکل تمدید قرارداد کی‌روش به نظر شما چیست؟

,

بهترین کسی که می‌تواند به این سؤال پاسخ دهد شخص علی کفاشیان است. سؤال من این است مگر ژاپن جار و جنجال به پا کرد تا آگیره سرمربی تیم ملی این کشور شد ما هم با توجه به در پیش داشتن جام ملت‌های آسیا باید هر چه سریع‌تر سرمربی تیم ملی را انتخاب کنیم.

,

*: به نظر شما اگر کی‌روش نیاید جانشین او باید خارجی باشد یا ایرانی سؤالی که همیشه فوتبال ایران بعد از هر تورنمنتی با آن درگیر است؟

,

کی‌روش بهترین مربی خارجی برای تیم ملی است و مزیت‌های زیادی نسبت به مربیان خارجی دیگر دارد او سه سال در فوتبال ایران بوده و اگر بخواهیم یک مربی خارجی بیاوریم تا کار را از صفر شروع کند کار بسیار سختی خواهد داشت و به زمان نیاز دارد تا با فرهنگ ما آشنا شود. آنهم در حالی که ما جام ملت‌ها را در پیش داریم. اگر قرار است کی‌روش نباشد بهتر است یک مربی ایرانی انتخاب کنیم که واجد شرایط باشد آنهم با بررسی و مطالعه و کار کارشناسی. زیرا اکنون در مرحله انتقال هستیم و برخی بازیکنان در مرز 34 -35 سال قرار دارند بنابراین باید ببینیم با کدام مربی داخلی آینده بهتری داشته باشیم ضمن اینکه گام اول جام ملت‌های آسیاست و باید در جام ملت‌ها موفق شویم.

,

*: تصور می‌کنید می‌توانید در جام ملت‌ها به قهرمانی برسیم؟

,

با تمام مشکلاتی که داشتیم می‌توان در جام ملت‌ها نتیجه بگیریم. با نمایش خوبی که در جام جهانی تیم ملی از خود ارائه کرد تیم‌های آسیایی حساب ویژه‌ای روی ایران باز می‌کنند.ما با کی‌روش در جام جهانی بسیار خوب بازی کردیم.

,

*: نمی‌خواهیم شما را مقابل قلعه‌نویی قرار دهیم اما سرمربی استقلال معتقد است تیم ملی با کی‌روش در جام جهانی بد بازی کرده است.

,

ما دشمن هم نیستیم، قلعه‌نویی هم نظرش را گفته است اگر من و شما به یک رستوران برویم قرار نیست هر دو یک نوع غذا سفارش دهیم. من نظر خودم را گفتم و ایشان هم نظرش را گفته است اما تیم ملی بسیار خوب بازی کرد و ما با هدایت کی‌روش بدون سرافکندگی به ایران بازگشتیم. کی‌روش با هوشیاری قدرت جسمانی بازیکنان را افزایش داد و با سبک دفاع و ضدحمله تیم ملی را هدایت کرد. ما مقابل آرژانتین و نیجریه فرصت گلزنی داشتیم. بازی مقابل قهرمان آفریقا و تیمی مثل آرژانتین ساده نیست. وجود اختلاف سلیقه بین افراد خوب است. اما من می‌گویم اگر قرار است سرمربی بعدی تیم ملی انتخاب شود باید سرمربی را با مطالعه انتخاب کنیم. آیا در استرالیا بهتر است با مربی برویم که مدام حمله می‌کند یا سرمربی که ابتدا به فکر گل نخوردن است و سپس به فکر گل زدن. با کدام بازیکنان می‌خواهیم فوتبال زیبا بازی کنیم. یا در جام جهانی باید زیبا بازی می‌کردیم. قوچان‌نژاد و حاج‌صفی جوان و کم‌تجربه بودند با این حال کی‌روش به فوتبال ما نظم داد.

,

*: یعنی ما در جام جهانی 2014خوب بودیم؟

,

بله اگر می‌خواستیم فوتبال زیبا بازی کنیم و در هر مسابقه 4-5 گل می‌خوردیم این فوتبال زیبا چه فایده‌ای برای ما داشت. ما فقط برای بازی با بوسنی محتاج به حمله بودیم که آنگونه شکست خوردیم حالا تیم خسته بود یا هر مسئله دیگر را باید از کی‌روش بپرسیم اما در مقابل نیجریه و آرژانتین نمایش خوبی داشتیم اگر در 15 دقیقه اول مقابل نیجریه دو گل می‌خوردیم چه کسی جوابگو بود و چه کسی می‌خواست روحیه بازیکنان را بازسازی کند. کی‌روش هنوز هم بهترین گزینه هدایت تیم ملی است. اگر قرار است کی‌روش را بیاوریم باید بتوانیم انتظاراتش را برآورده کنیم. یکی از خواسته‌های کی‌روش زمین تمرین مجزا با بهترین شرایط است. در هر حال با توجه به زمانی که تا جام ملت‌ها داریم باید هر چه سریع‌تر مربی را انتخاب کنیم به نظر من زمان بسیار کمی در اختیار داریم.

,

انتهای پیام/خ

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه