اخبار داغ

برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در آزادشهر+تصاویر

برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در آزادشهر+تصاویر
شب گذشته همایش بزرگداشت امامزادگان در آستان مقدس امامزادگان محمد بن جعفر(ع) و محمدبن زید(ع) آزادشهر برگزار شد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از تیتر آزاد از گلستان ، این همایش با حضور فرماندار شهرستان آزادشهر ، دادستان شهرستان ، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آزادشهر ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آزادشهر و جمعی دیگر از مسئولین وبا حضور پرشور مردم مومن آزادشهر به مناسبت ۵ ذی القعده و روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان برگزار شد .

, شبکه اطلاع رسانی دانا, تیتر آزاد ,
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام غیرتمند رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آزادشهر در جمع حاضرین اظهار داشت : اهمیت و جایگاه بسیار رفیع و والای بقاع متبرکه و امامزادگان به عنوان سرمایه‌های مادی معنوی و همچنین پراکندگی، تنوع و فراوانی این امامزاده‌ها به علت غنا و سابقه عظیم تمدنی جامعه باعث شد، مقام معظم رهبری مدظله العالی تبدیل امام زادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را خواستار شود و این مهم همواره از دغدغه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تلقی شود.
,
وی بیان کرد: تبیین و گسترش فضایل و مناقب اهل بیت (ع)، تبدیل آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، آشنایی مردم با سیره و تاریخ ائمه معصومین و امامزادگان و تکریم مقام شامخ و معنوی امامزادگان را از اهداف برگزاری این مراسم عنوان کرد.
,
در ادامه این مراسم ، حجت الاسلام ابوالفضل کوهساریان امام جماعت و مسئول فرهنگی آستان مقدس امامزادگان محمد بن جعفر(ع) و محمدبن زید(ع) اذعان داشت : برپایی بناهای زیبا در کنار مراقد امامزادگان و احترام و تجلیل آنان از گذشته بیانگر آن است که  تکریم امامزادگان از دیرباز مورد توجه مردم کشورمان بوده است و نامگذاری روز پنجم ذی القعده به نام روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه تنها برای یادآوری و گرامیداشت این کار است.
,
حجت الاسلام کوهساریان با اشاره به این که هر یک از ما معمار ساختن خودمان هستیم، بیان کرد: ما برای ساختن خودمان به سرمایه معنوی و مادی نیاز داریم که خداوند آن ها را در اختیار ما قرار داده است. تا به تمسک به آنها سعادت دنیا و آخرت را تامین می کنیم.
,
وی افزود : تکریم امامزادگان در واقع تکریم حیات خودمان است زیرا اگر امروز محب اهل بیت علیهم السلام هستیم و برسر سفره قرآن نشسته ایم مدیون امامزادگان هستیم چراکه آنها با حضور مبارکشان در این سرزمین ما را با قرآن و حب اهل بیت آشنا کردند.
,
 در پایان این همایش از جمعی از فعالان عرصه خدمت رسانی به امامزادگان به رسم یادبود با اهدای جوایزی تقدیر بعمل آمد 
,
 
,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه