اخبار داغ

خیزش جهانی درحمایت ازملت مظلوم فلسطین

خیزش جهانی درحمایت ازملت مظلوم فلسطین
آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌فرمان امام راحل به‌عنوان "روز جهانی قدس" نامگذاری شد و مردم در کنار اعمال و کردار نیک خود دگرخواهی و مبارزه با استکبار را در حمایت از مظلومیت مسلمانان فلسطینی فریاد برمی‌آورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛تقویم را که ورق بزنیم، از یادگارها و آرمان‌های بزرگ امام خمینی(ره) زیاد به چشم می‌خورد اما یکی از این یادگاری‌ها جنبه جهانی دارد که در دفاع از مظلوم و مظلومیت است و هنوز هم پس از 40 سال از عمر انقلاب برایمان تازگی دارد؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وحدت، دست طمع استکباررا از کیان اسلام کوتاه میکند

, وحدت، دست طمع استکباررا از کیان اسلام کوتاه میکند, وحدت، دست طمع استکباررا از کیان اسلام کوتاه میکند,

این روز نه‌فقط حامل پیام استکبارستیزی و هواخواهی مظلوم است بلکه به‌گونه‌ای فراخوان وحدت مسلمانان است و اگر محقق شود، استکبار دست طمع از کیان اسلام کوتاه می‌کند و حرمت مسلمانان پاس داشته می‌شود.

,

امسال انتخاب سفارت آمریکا در قدس توسط ترامپ ملعون، به خیابان آمدن‌ها را در روز قدس قوتى دیگر می‌بخشد تا فریادی بلندتر و مشت‌هایی گره گرده تر نسبت به اشغال سرزمین فلسطین، جنایات استکبار و این عمل ناشایست آمریکا به‌خصوص ترامپ را دوچندان می‌کند.

,

شرکت در راهپیمایی روز قدس یک تکلیف الهی است

, شرکت در راهپیمایی روز قدس یک تکلیف الهی است, شرکت در راهپیمایی روز قدس یک تکلیف الهی است,

اگرچه نباید راهپیمایی روز قدس به فراموشی سپرد اما نباید تنها به این امر اکتفا شود بلکه مسلمانان جهان باید با برگزاری نشست‌ها‌ی مختلف، رسانه‌ای کردن سخنان خود و با عمل در مقابل صهیونیسم و اسرائیل بایستاد.

,

اما در مورد فلسفه و ضرورت توجه هرچه بیشتر به‌روز قدس در این برهه زمانی گفت‌وگویی را با یکی از کارشناسان مسائل بین‌الملل داشتیم که در ادامه آمده است:

,

روز قدس؛ یادگار امام راحل

, روز قدس؛ یادگار امام راحل, روز قدس؛ یادگار امام راحل,

جعفر قنادباشی کارشناس امور بین الملل در گفتگو با خبرنگار نافع،با اشاره به اینکه روز قدس یکی از یادگارهای امام راحل است و ایشان فرمودند که هرساله راهپیمایی روز قدس را برگزار کنیم، اظهار کرد: این روز، تکلیفی است که همه مسلمانان جهان در حمایت از مستضعفین اجتماع کنند.

, نافع,

وی گفت: چندین مسئله موجب می‌شود که مردم روز قدس را باشکوه خاصی گرامی بدارند که یکی از یکی از این مسائل مسجدالاقصی است؛ علاقه‌مندی مسلمانان به آزادسازی و پایان اشغال این مسجد است.

,

روز قدس؛ حمایت از مسلمانان ستمدیده

, روز قدس؛ حمایت از مسلمانان ستمدیده, روز قدس؛ حمایت از مسلمانان ستمدیده,

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: مسئله دیگر که خون مسلمانان را در گرامیداشت روز جهانی قدس به جوش می‌آورد و راهپیمایی عظیمی در این روز انجام می‌شود، به خاطر حمایت از آوارگی ستمدیدگان فلسطینی است و با این راهپیمایی به آن‌ها کمک می‌کنند.

,

وی تصریح کرد: درآیات قرآنی و معارف اسلامی کمک به افراد ستمدیده و مظلوم بسیار سفارش می‌شود لذا روز قدس یک تکلیف برای مسلمانان است که در حمایت از فلسطینیان مظلوم بپا خیزند.

,

خروج رژیم صهیونیست از غزه به معنای پایان دادن به ظلم نبود

, خروج رژیم صهیونیست از غزه به معنای پایان دادن به ظلم نبود, خروج رژیم صهیونیست از غزه به معنای پایان دادن به ظلم نبود,

قنادباشی اذعان داشت: در حال حاضر حدود 12 سال است که صهیونیست‌ها از غزه بیرون رفته‌اند اما همچنان این شهر در محاصره آن‌هاست و نگذاشتند که مردم غزه نیازهای خود را از دیگر کشورها تأمین کنند و این خروج آن‌ها به معنای پایان دادن به ظلم به غزه نبود.

,

وی گفت: مسئله مهمی که به منافع ملی ما هم برمی‌گردد، انواع تهدیدات اجتماعی، سیاسی، جغرافیایی، تسلیحاتی است که رژیم صهیونیستی در منطقه ایجاد می‌کند و این امر بر امنیت ما اثر می‌گذارد؛ بنابراین این برپایی باشکوه این راهپیمایی یک ضرورت است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه