اخبار داغ

سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم تبریز؛

حق گرفتنی است و با قدرت امکان پذیر است نه با خواهش و التماس/ تجربه تاریخی فلسطین اثبات کرد که مسیر سازش، ورود به میدان پذیرش تحمیل است

حق گرفتنی است و با قدرت امکان پذیر است نه با خواهش و التماس/ تجربه تاریخی  فلسطین اثبات کرد که مسیر سازش، ورود به میدان پذیرش تحمیل است
تولیت آستان قدس رضوی گفت: تجربه فلسطین به ما نشان داد با مقاومت و ایستادگی می‌توان به آرمان‌ها دست یافت و به میزهای مذاکره اعتمادی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه مردم آذربایجان امروز در خیابان‌ها خروش‌شان را علیه مستکبران و آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان دادند و حمایت‌شان را از مردم فلسطین اعلام کردند، ابراز داشت: فلسطین تاریخ 70 ساله‌ای دارد که باید آن را خواند و دید چه ظلم‌هایی در حق آنان شده است، جریان مبارزه با صهیونیسم را مردم به‌ستوه آمده از ظلم رقم زده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی پیروزی انقلاب اسلامی را نقطه عطفی برای مردم فلسطین خواند و عنوان کرد: حرکت قبل از انقلاب یک حرکت ناسیونالیستی و عربی بود اما با انقلاب اسلامی به یک حرکت اسلامی تبدیل شد.

,

تولیت آستان قدس رضوی با اعلام اینکه در مکتب امام نجات مظلومان از دست ستمگران نماد آرمان اسلامی است، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب ما شاهد جنگ‌های ۱۹۶۷تا ۱۹۷۳ بودیم که کشورهای عربی در هر جنگی شکست خوردند اما با هویت جدید اسلامی بعد از انقلاب شاهد پیروزی در جنگ سی و سه روزه و هشت روزه بودیم علیه رژیم صهیونیستی بودیم.

,

وی توضیح داد: ما برای اولین بار شنیدیم که جنوب لبنان آزاد شد و در جنگ‌های مختلف معلوم شد جریانی متکی به خدا و با اعتماد به نفس می‌تواند بدون داشتن نیروی هوایی و دریایی به قدری قوی پیش رود که اسرائیل و رژیم غاصب را مستاصل کند.

,

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه تجربه فلسطین نشان می‌دهد باید تکلیف مملکت در ایستادگی و مجاهدت در میدان مبارزه تعیین شود و به میزهای مذاکره اعتمادی نیست، تصریح کرد: چطور شد اسرائیل که تا دیروز مدعی از نیل تا فرات بود، امروز برای برقراری امنیت خودش دیوار می‌کشد؟ ما اکنون شاهد مهاجرت معکوس در قدس اشغالی هستیم.

,

وی افزود: آرمان‌های فلسطین دور میز مذاکره رقم نمی‌خورد و فقط مسیر استقامت و مبارزه است که می‌تواند آنان را به آزادی برساند؛ برای نمونه جریان سازش فرارداد کمپ دیوید را امضا کرد و تمام هزینه‌ها را این جریان پرداخت کرد اما اسرائیل به هیچکدام از تعهداتش عمل ننمود.

,

حجت‌الاسلام رئیسی اولین اثر قرارداد کمپ دیوید را به رسمیت شناختن اسرائیل دانست و متذکر شد: این اتفاق درحالی رخ داد که فلسطین به آرمان‌هایش نرسید، آنچه روح حاکم بر اسلو بود مهار انتفاضه و کنترل خیزش مردم فلسطین بود و نتیجه این شد که بعد از سه سال از قرارداد اسلو جنایتکاری به نام نتانیاهو گفت پایبند به قرارداد اسلو نیست!

,

وی ادامه داد: امروز رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که من توافق جدیدی دارم، آیا این طرف توافق مردم فلسطین و لبنان است؟ می‌گویند ما صحرای سینا که بخشی از مصر است برای تشکیل یک شهر و کشور فلسطین انتخاب کرده‌ایم! پول شهرک‌ها را عربستان و امارات می‌دهند و مردم فلسطین پنج میلیون آواره دارد و می‌خواهند بخشی را به این شهرک‌ها فرستاده و به آنان تابعیت دهند.

,

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه تصور آقای ترامپ این است که موضوع اسرائیل محو گردد، یادآور شد: چنانچه ترامپ یک نگاه به طرح‌های قبلی آمریکا و اروپا بکند خواهد دید که این طرح‌ها با شکست مواجه شده‌اند.

,

وی بیان داشت: به رئیس جمهور آمریکا باید گفت برای حیات آل سعود با انگلیس معامله کردید و امروز هم در قالب آل سلمان می‌خواهید معامله کنید و در پشت پرده این معامله حفظ نظام شکست خورده و ایجاد تغییر در منطقه است، زهی خیال باطل!

,

رئیسی به طرح رهبر انقلاب برای رأی گیری از مردم فلسطین جهت تعیین سرنوشت خود اشاره و افزود: آنان که دم از دموکراسی می‌زنند چرا هر فلسطینی برابر با یک رأی را قبول ندارند؟ مگر شما مدعی حقوق بشر نیستید؟ اگرچه ما معتقدیم شما بزرگترین ناقضان حقوق بشر و جانیان جهانی هستید.

,

وی ابراز کرد: ایران اسلامی در منطقه عامل ثبات بوده و اگر ایران با حرکت مستشاران مقابل جانیان داعشی نبود وضعیت منطقه چگونه بود؟ فروش سلاح‌های آمریکایی به اماراتی‌ها و سعودی‌ها چه وضعی را ایجاد کرده است؟

,

این مقام مسئول با بیان اینکه مردم ایران اسلامی می‌خواهند اسلامی زندگی کنند و به آمریکا اجازه نخواهند داد با ثبات و امنیت ایران بازی نمایند، تاکید داشت: ما آزادی قدس را بسیار نزدیک می‌بینیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه