اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی:

ایجاد 123 شغل از پروژه های افتتاحی در هفته جهاد کشاورزی/ پیش بینی برداشت 120 تن گندم از مزاع شهرستان دهگلان

ایجاد 123 شغل از پروژه های افتتاحی در هفته جهاد کشاورزی/ پیش بینی برداشت 120 تن گندم از مزاع شهرستان دهگلان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان از طرح های افتتاحی هفته جهاد کشاورزی 123 شغل برای جوانان شهرستان ایجاد می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از دهگلان شیدا، حامد احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان شامگاه جمعه بخش کشاورزی را موتور محرکه رشد اقتصادی در سایر بخشها عنوان کرد و گفت: ما اگر بخش کشاورزی پویا داشته باشیم قطعا بر روی سایر بخشهای تاثیر دارد و اگر برعکس باشد به سایر بخشها به نوعی آسیب وارد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا،,





 وی افزود: در واقع 27 درصد از تولید ناخالص داخلی و 30 درصد  از اشتغال ما از حوزه کشاورزی تعریف شده است که آمار چشمگیری بوده و نیاز است این بخش بیشتر مورد توجه قرار گیرد.


 11 پروزه در هفته جهاد کشاورزی افتتاح می شود


 حامد احمدی در ادامه با بیان اینکه درهفته جهاد کشاورزی 11 پروژه در این حوزه افتتاح می شود، گفت:  کل اعتبارات برای افتتاح طرح هایی کشاورزی که در استان هزینه شده 41 میلیارد تومان است که خوشبختانه مبلغ 19 میلیارد و300 میلیون تومان در شهرستان  دهگلان سرمایه گذاری شده است که حدود 47 درصد است و  نسبت به سایر شهرستانهای دیگر سرمایه گذاری بسیار خوبی وبده است.


 مدیر جهاد کشاورزی دهگلان در ادامه افزود: پروژه های که در هفته جهاد کشاورزی  افتتاح می شود در واقع توانسته 123 شغل برای جوانان بیکار شهرستان ایجاد کند.


 
پیش بینی برداشت 120 هزار تن گندم در شهرستان


 احمدی گفت: در حوزه کشت گندم حدود 80 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی شهرستان زیر کشت محصول گندم قرار گرفته است و پیش بینیما این است که امسال نزدیک به 120 هزار تن گندم تولیدی داشته باشیم که به وضعیت مشابه سال گذشته رشد 15 تا 20 درصدی داریم.


 وی در ادامه گفت: شهرستان دهگلان با توجه به استعداد و تواناییکه در تولید بعضی از محصولات دارد  دراستان سرآمد هستیم  و هرساله کشاورزانی نمونه در سطح استان وکشور داریم که نوید آینده درخشان برای بخش کشاورزی شهرستان است.

 

در حوزه آب و خاک بیش از یک میلیادر تومان برای شهرستان جذب شده است


 مدیر جهاد کشاورزی دهگلان با اشاره به اینکه در زمینه طرح های آب و خاک کارهای خوبی صورت گرفته است اظهار داشت: در سال گذشته  برای اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار حدود یک میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه شده که دهگلان بعد از شهرستان سقز توانسته این اعتبار در حوزه آب و خاک را جذب نماید.


وی در ادامه گفت: در بحث پایاب سد سورال ما معتقدیم که از آب استان سهم واقعی نداریم  وبا توجه به اینکه حوزه آبریز  از استان سرچشمه می گیرد نیاز است سهم بیشتری به ما اختصاص یابد.


احمدی افزود: برای آبیاری تحت فشار در سد سورال 1100 هکتار پیش بینی شده است که 350 هکتار آن مراحل اجرایی و نهایی را گذرانده و 550 هکتار  آن نیر تامین اعتبار شده  ومابقی آن نیز اجرا خواهد شد.


از راندمان آب استفاده بهینه نمی شود


 مدیر جهاد کشاورزی دهگلان با اشاره به مشکلات و چالش بخش کشاورزی در حوزه آب گفت: استفاده بهینه از راندمان آب نمی شود  و به ازای هر متر مکعب که باید تولید محصول داشته باشیم نداریم  که نیاز است با همکاری کشاورزان وجهاد کشاورزی  استفاده بهینه از راندمان آب شود.


  احمدی گفت: استفاده از کود مرغی بر ای کشت محصول سیب زمینی را شیوه نادرست عنوان کرد و گفت: این شیوه استفاده از کود مرغی در کشاورزی شهرستان بحث تهدیدات زیست محیطی وتهدیدات سلامت انسانی را در بر دارد.


 وی افزود: با توجه به اینکه کارخانه فراوری کود خام در شهرستان وجود دارد که کشاورز می تواند به راحتی از مزایا و پتانسیل کود مرغی فراوری استفاده کند و مشکلات پیش رو را به حداقل برساند.


انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,  11 پروزه در هفته جهاد کشاورزی افتتاح می شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پیش بینی برداشت 120 هزار تن گندم در شهرستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, در حوزه آب و خاک بیش از یک میلیادر تومان برای شهرستان جذب شده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, از راندمان آب استفاده بهینه نمی شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه