اخبار داغ

نایب رئیس فراکسیون اشتغال مجلس:

مرز میرجاوه، دومین مرز استراتژیک و اقتصادی کشور/ کوله بران دارای کارت از سود دو میلیون و 700 هزار تومانی برخوردار می شوند

مرز میرجاوه، دومین مرز استراتژیک و اقتصادی کشور/ کوله بران دارای کارت از سود دو میلیون و 700 هزار تومانی برخوردار می شوند
نایب رئیس فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرز میرجاوه، دومین مرز استراتژیک و اقتصادی کشور است، گفت: طی روزهای اخیر با بازگشایی نخستین مرز استان بر روی کوله بران در میرجاوه فعالیت کوله بران از این مرز آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، مرز یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های هر کشوری محسوب می‌شود و به‌ عنوان فرصتی طلایی در بهبود فضای کسب‌ و کار و رونق اقتصاد با مبادلات تجاری و اقتصادی به شمار می‌رود که می‌تواند سرعت توسعه و اشتغال در استان‌های مرزی را افزایش دهد.
بازارچه های مرزی فرصتی برای تبادل قانونی کالا و نیز معیشت مرزنشینان است و در این زمینه سیستان و بلوچستان استانی مرزی به شمار می رود که بسیاری از مرزنشینان آن برای تامین معاش خود و خانواده به کوله بری، آوردن چند قلم کالا به مثل چند کیسه برنج، چند جعبه انبه، چای، ظروف و انواع اقلام خانگی از آن سوی مرز و فروش آن ها در داخل استان می پردازند.
در همین راستا شهرستان میرجاوه با بیش از 220 کیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان و وجود بازارچه مرزی و گمرک، از موقعیت استراتژیکی برای صادرات و مبادلات کالا برخوردار است که می توان با استفاده از پتانسیل منحصر به فرد مرز از فرصت های اقتصادی مطلوب این مرزنشینی در جهت توسعه شهرستان و حتی استان سیستان و بلوچستان بهره برد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
, ,

علی کرد نایب رئیس فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مرز میرجاوه پس از مرز بازرگان، دومین مرز استراتژیک و اقتصادی کشور محسوب می شود.
وی ادامه داد: مرز میرجاوه با توجه به داشتن شرایط ویژه از جمله راه های مناسب ترانزیتی، نزدیکی به فرودگاه بین المللی زاهدان، کشورهای آسیای میانه و برخی بازارهای کشور از جمله کرمان، خراسان جنوبی، اصفهان و شیراز می طلبد با برنامه ریزی مناسب از طریق آن مسیر مبادله کالا را به فرصت خوب اقتصادی برای استان و کشور تبدیل کرد.
نایب رئیس فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری و ساماندهی موضوع کوله بری توسط نمایندگان مردم استان در مجلس گفت: طی روزهای اخیر با بازگشایی نخستین مرز استان بر روی کوله بران در میرجاوه فعالیت کوله بران از این مرز آغاز شد.
 
,
,
,
,
,
, ,

وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: پیگیر هستیم تا دیگر مسیرها به ویژه در منطقه سیستان بر روی کوله بران باز شود و فعالیت اقتصادی رونق تازه ای پیدا کند.
کرد در پایان خاطر نشان کرد: با تصویب هیئت دولت، کوله برانی که دارای کارت الکترونیک کوله بری باشند و مشخصات آن ها در سامانه ثبت شده باشد از معافیت های تعیین شده دولت و سود دو میلیون و 700 هزار تومانی برخوردار می شوند.
 
انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه