اخبار داغ

مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

138 واحد مسکن دو معلولین به مددجویان بهزیستی زنجان واگذار شد

138 واحد مسکن دو معلولین به مددجویان بهزیستی زنجان واگذار شد
مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به واگذاری 138 واحد مسکن به خانواده های دارای 2 عضو معلول در استان زنجان گفت: 69 واحد مسکونی در سطح شهرستانها و 69 واحددر سطح روستاها واگذار شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به واگذاری مسکن مددجویان بهزیستی استان زنجان اظهار کرد: یکی از شاخص ها و رویکردهای مهم و اساسی بهزیستی در زمینه توانمند سازی جامعه هدف تامین و احداث مسکن مددجویان است که در راستای ارایه خدمات حمایتی برای افراد تحت پوشش ارائه می شود.

وی افزود: واگذاری مسکن برای خانواده های دارای دو معلول از سال 93 آغاز و نسبت به شناسایی واجدین شرایط اقدام شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به واگذاری مسکن به خانواده های دارای دو عضو معلول تحت پوشش بهزیستی خاطرنشان کرد: از ابتدای این طرح برای تحویل مسکن مددجویان شهری و روستائی اعتباری بالغ بر 84 میلیاردو 870 میلیون ریال هزینه گردیده است.

وی یادآور شد: در این میان بیش از 70 الی 80 درصد مسکن دو معلول ها در استان زنجان به واجدین شرایط واگذارشده است .

محمدی با بیان اینکه بهزیستی استان زنجان در واگذاری مسکن مددجویان بویژه خانواده های دارای دو معلول در سطح کشور پیشرو بوده است تصریح کرد: از ابتدای نهضت مسکن یکی از اقدامات ویژه و اساسی دولت ،اعطای مسکن به خانواده های دارای 2 معلول بوده است که این مهم با همکاری و تعامل فی مابین بنیادمستضعفان،بنیادمسکن،اداره کل راه وشهرسازی،انجمن خیرین مسکن سازوبهزیستی محقق شده است .

وی بیان کرد: برای احداث و واگذاری مسکن برای خانواده های دو معلول در شهرها مبلغ 250 میلیون ریال کمک بلاعوض و در شهرهای زیر 25 هزار نفر 270 میلیون ریال و در سطح روستاها نیز 200 میلیون ریال اعطا گردید.

محمدی گفت: برای پروژههای واگذار شده در شهرها تسهیلات بانکی 300 الی 400 میلیون ریال، کمکهای بلاعوض 40 میلیون ریال و میزان معافیتهای اعمال شده برای انشعابات آب، برق، گاز، صدور پروانه و عوارض شهرداری نیز معادل 30 میلیون ریال هزینه گردیده است.

این مقام مسئول افزود: برای خانوارهای دارای 2 فرزند معلول روستایی ،میزان تسهیلات بانکی اعطا شده 150 میلیون ریال ، میزان کمک های بلاعوض 200 میلیون ریال و میزان معافیت های اعمال شده برای انشعابات آب،برق،گاز، صدرو پروانه و عوارض شهرداری نیز معادل 30 میلیون ریال صورت پذیرفته است.

وی گفت: سال گذشته در ایام الله دهه مبارک فجر 2 واحد مسکن مددجویی روستایی در شهرستان خرمدره ، 1 واحد در شهرستان ابهر ، 1 واحد در شهر گرماب، 6 واحد مسکن روستایی در شهرستان طارم ، 1 واحد در شهرستان ماهنشان و 2 واحد در شهرستان سلطانیه به خانواده های معلولین واگذار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه