اخبار داغ

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تبریز:

برای هر یک از روستاهای الحاقی به تبریز یک میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته‌ایم/ فعالیت دهیاری‌ها در 6 منطقه الحاقی غیرقانونی است/ تکلیف 3 روستای باقی مانده به زودی مشخص می‌شود

برای هر یک از روستاهای الحاقی به تبریز یک میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته‌ایم/ فعالیت دهیاری‌ها در 6 منطقه الحاقی غیرقانونی است/ تکلیف 3 روستای باقی مانده به زودی مشخص می‌شود
بابایی‌اقدم گفت: شورای شهر تبریز در سال جاری برای هر یک از روستاهای الحاقی به تبریز مبلغ یک میلیارد تومان در نظر گرفته است و از بابت خدمات رسانی به آنان مشکلی نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، فریدون بابایی‌اقدم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج با اشاره به تایید الحاق 6 روستا به شهر تبریز توسط وزارت کشور، ابراز داشت: بر اساس طرح جامع تفصیلی مصوب پانزدهم آذرماه سال 95 قرار بر این بود که کد آبادی 9 روستای اطراف تبریز حذف گردد و در هفته‌های اخیر وزارت کشور الحاق رسمی 6 روستای خلجان، کرگج، کجا آباد، آناخاتون، فتح آباد و الوار علیا را به تبریز ابلاغ کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: حذف کدآبادی سه روستای کجوار، سهلان و علیا نیز مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و امیدواریم با الحاق رسمی این سه روستا به تبریز شاهد تحقق تعهد وزارت کشور و اجرای بی‌کم و کاست مصوبه‌ شورای عالی شهرسازی باشیم.

,

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای پنجم تبریز با تشکر از پیگیری‌های معاون سیاسی استاندار و شهردار تبریز جهت الحاق روستاها به شهر، توضیح داد: متاسفانه وزارت کشور در تایید مصوبه تاخیر کرده است و باید قبل‌ از این‌ها شاهد حذف کدآبادی روستاهای الحاقی بودیم چراکه در انتخابات شورای پنجم نیز این روستاها به‌عنوان جزوی از مرکز استان به کاندیداهای تبریز رأی دادند.

,

وی متذکر شد: طبق مصوبه‌ی وزارت کشور حضور دهیاری‌ها در این مناطق غیرقانونی است و محلات نامبرده باید تحت نظر شهرداری تبریز اداره شوند.

,

, ,

بابایی‌اقدم در پاسخ به این سوال که آیا در بودجه سال 97 برای روستاهای الحاقی به تبریز اعتبار تعیین شده است، تصریح کرد: نه تنها در بودجه سال جاری بلکه در سال گذشته نیز برای این مناطق بودجه قابل ملاحظه‌ای تعیین شده بود که نسبت به اعتباراتی که در اختیار دهیاری‌ها قرار می‌گیرد بسیار زیاد است.

,

وی اظهار داشت: به صورت میانگین برای هر یک از مناطق الحاقی به تبریز مبلغ یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده و در کنار آن خدمات شهری نیز در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا عقب ماندگی‌های گذشته جبران گردد.

,

این عضو شورای شهر تبریز الحاق روستاهای اطراف تبریز به شهر را موجب ارتقاء سطح مرکز آذربایجان‌شرقی دانست و بیان کرد: در سال‌های قبل متاسفانه رتبه تبریز از لحاظ جمعیتی به رده ششم تنزل پیدا کرده است و اکنون با الحاق این مناطق به شهر، تبریز پنجمین شهر پرجمعیت ایران لقب می‌گیرد.

,

وی در پاین افزود: بنا داریم از سال جاری پروژه‌هایی را جهت اجرا در مناطق الحاقی به‌عنوان جزوی از تبریز تعیین کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه