اخبار داغ

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد:

طرح مجلس برای ساماندهی مدیران و معلمان مدارس غیردولتی

طرح مجلس برای ساماندهی مدیران و معلمان مدارس غیردولتی
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی در موضوع انتخاب معلمان و مدیران رها شده هستند. براساس طرح جدید مجلس تمامی کادر مدارس غیردولتی باید از لحاظ سلامت روان، جسم و رفتاری تایید شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان ؛در رابطه با حادثه مدرسه غرب تهران گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به محض اطلاع سریعا به موضوع ورود نمود و معاون مدارس غیر انتفاعی ، حراست وزیر آموزش و پرورش و مدیر منطقه گزارشات اولیه را در کمیسیون ارائه کردند که  بلافاصله تصمیماتی در این رابطه اتخاذ و به آنان ابلاغ گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش اقداماتی را صورت داده است و شخص متخلف را پس از بازداشت به مراجع ذیربط تحویل داده است، ادامه داد: از سوی قوه قضائیه پیگیر انحلال مدرسه هستیم و با جدیت به دنبال این هستیم که در آینده چنین مدارسی تاسیس نشود.

,

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با تاکید براینکه روند قضایی به سرعت در حال انجام است ، اذعان داشت: با توجه به صحبت هایی که با دانش آموزان درگیر در این حادثه صورت گرفته است همچنین اعترافات فرد مجرم، تاکنون بحث تجاوز به عنف مطرح نبوده است ولی فرد خاطی شئونات فرهنگی مدرسه را زیر پا گذاشته است.

,

زاهدی با بیان اینکه این برخی رسانه ها به دنبال سواستفاده از رفتار ناشایست فرد را دارند، تصریح کرد: برخی افراد بر خلاف مستندات و مدارک و با به هم بافتن راست و دروغ به دنبال جوسازی رسانه ای هستند.

,

زاهدی تشریح کرد: هواداران سند 2030 از جمله کسانی هستند با جوسازی می خواهند بگویند اگر سند 2030 اجرا می شد و آموزش جنسی داده شده بود این اتفاقات نمی افتاد در حالی آنها سعی دارند که اذهان مردم را به بیراهه ببرند.

,

وی تاکید کرد: مردم ما باید هوشیار باشند و بدانند برخی با جریان سازی های  هدف دار می خواهند اهداف کلان آموزش و پرورش را مخدوش نمایند.

,

زاهدی با اشاره به اینکه  قریب به یک میلیون معلم در کشور داریم که 90 درصد آنها در مدارس دولتی فعالیت دارند و کمتر از ده درصد در مدارس غیرانتفاعی مشغول به کار هستند، افزود: اگر یک فرد، خطایی انجام داده است ما نباید آن را به جریان فرهیخته فرهنگیان تعمیم دهیم چرا که ساحت فرهنگیان بالاتر از این حرفها است.

,

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در خصوص جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث ابراز داشت: مدارس دولتی، کادر خود را از دانشگاه فرهنگیان تامین می کند که دارای گزینش و آموزش های لازم ضمن خدمت است ولی متاسفانه مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی در این موضوع رها شده هستند.

,

وی با بیان اینکه امسال طرح جدیدی برای جذب معلم به مجلس ارائه نمودیم، اذعان داشت: جذب معلم در مدارس غیر انتفاعی چه به عنوان مدیر و چه به عنوان مدرس باید از طریق گزینش و کسب نمره لازم در آزمونهای خاص صورت می گیرد. همچنین فرد باید از لحاظ سلامت روان، جسم و رفتاری تایید شوند.

,

مصاحبه از : مهین نامجو

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه