اخبار داغ

مدیر عامل کارخانه شیر پگاه کرمان:

رشد بیش از 60 درصد صادرات محصول درکارخانه/عدم توانایی دولت در توزیع شیر مدارس سرانه مصرف را پایین آورده است

رشد بیش از 60 درصد صادرات محصول درکارخانه/عدم توانایی دولت در توزیع شیر مدارس سرانه مصرف را پایین آورده است
مدیر عامل کارخانه شیر پگاه کرمان گفت: ما توانستیم سال 96 را با یک جهش اقتصادی طی بکنیم و در بحث صادرات بیش از 60 درصد رشد صاداراتی محصولات خود را داشته ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ملکی مدیر عامل کارخانه شیر پگاه کرمان در گفتگو با راه آرمان گفت: ما توانستیم سال 96 را با یک جهش اقتصادی طی کنیم  و در بحث صادرات  بیش از 60 درصد رشد صاداراتی محصولات خود را داشته ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  راه آرمان,

وی ادامه داد : عمده صادرات این واحد تولیدی به کشور های قطر ، عراق ، افغانستان و پاکستان بوده است؛ لذا برای سال جاری نیز همین برنامه صادارتی را در پیش گرفته ایم که امیدواریم از این نتیجه فعلی بهتر شود .

,

مدیر عامل شیر پگاه به  تحریم ها اشاره کرد و گفت :بزرگترین مشکلی که در حال حاضر متوجه ما تولید کنند گان است عدم ورود قطعات دستگاه های تولیدی خارجی است که تا کنون قطعات آنها در ایران تولید نشده است .

,

ملکی با بیان این مطلب که از هر واحد قطعه ساز داخلی برا ی تولید قطعات خراب شده دستگاه هایمان استقبال می کنیم، اذعان کرد  : در ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری یک قطعه از دستگاه تولیدی ما سوخت و خراب شد و ما مجبور شدیم که آن را از راه های طولانی تهیه کنیم زیرا مستقیم از نظر تحریم ها حق خرید نداشتیم لذا این امر سبب شد تا قطعه خریداری شده بعد از یک ماه به دست ما برسد اما بدترین قسمت این واقعه خوابیدن خط تولید به مدت یک ماه بود که عملا سبب شده بود که تولید ما متوقف شود .

,

مدیر عامل شیر پگاه به تاثیر مخرب تحریم ها بر شرکت های تولیدی، صادراتی اشاره کرد و گفت : وضع تحریم ها ی جدید و برگشت پذیری تحریم های قبلی می تواند عواقب بسیار بدی را به همراه داشته باشد .

,

وی به دیگر عواقب تحریم ها بر علیه واحد های تولیدی اشاره کرد و افزود : مواد اولیه و بسته بندی که وارداتی هستنند با افزایش چشم گیر قیمت مواجه شدند که در این شرایط قطعا دولت باید یک تدبیر اساسی برای واردات مواد اولیه و بسته بندی که برای کالاهای ضروری و اساسی مانند لبنیات استفاده می شوند ،  بیاندیشد .

,

ملکی به نوسانات ارزی هم اشاره کرد و گفت : عدم ثبات قیمت در نرخ ارز  و ایجاد یک نرخ ثابت بعد از ان همه فرازو نشیب ها ی بی اندازه سبب شد که مواد اولیه وارداتی به شدت تحت تاثیر قرار گیرد وآن  را با جهش قیمتی یک باره روبه رو ساخت و قیمت تمام شده محصولات ما را به شدت با مشکل مواجه کرد و بسیاری از محصولات ما در این بستر به حاشیه زیان دهی رسیدند .

,

وی در خصوص افزایش نیروی انسانی و اشتغال در این واحد تولیدی گفت : به حول و قوه الهی بر اساس سند توسعه ایی پیش رو و خرید دستگاه های جدید تعداد قابل توجهی نیروی جوان را به کار خواهیم گرفت واین مشی هر ساله ماست .

,

مدیر عامل کارخانه شیر پگاه کرمان به سرانه پایین شیر در کشور اشاره کرد و گفت : متاسفانه عدم توانایی دولت در توزیع شیر مدارس در سال 96 و عدم همکاری دولت در این عرصه ، افزایش قیمت تمام شده و قیمت محصولات ، ما هر ساله نظاره گر کاهش سرانه مصرف شیر و لبنیات هستیم و این امر موجب ضرر برای نسل آتی در ایران است .

,

ملکی در پایان به چشم انداز پیش روی کارخانه پگاه کرمان در سال 97 اشاره کرد و گفت : بزرگترین برنامه ما گسترش صادرات است  و در کنار آن توسعه سبد محصولات لبنی و تنوع در این محصول و تولید کالاهای فرا سود مند در سبد محصولات تولیدیمان خواهد بود .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه