اخبار داغ

در گفتگو با کارشناس مسائل بین الملل عنوان شد؛

تحولات منطقه و بررسی فرصت های محور مقاومت

تحولات منطقه و بررسی فرصت های محور مقاومت
کارشناس مسائل بین الملل گفت:در این شرایط فرصت ها و تهدیدهایی پیش روی محور مقاومت قراردارد که می توان با صحنه گردانی میدانی و دیپلماسی فعال ، هدفمند، خردمندانه و انقلابی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و از دل فرصت ها موفقیت های راهبردی را استخراج کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا عرب این کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه شرایط جدید منطقه اعم از افزایش فشارها به محور مقاومت، خروج آمریکا از برجام و حملات اسرائیل به سوریه همگی بیانگر همسویی بی سابقه آمریکا با اسرائیل و حمایت همه جانبه و یکسویه آن از رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: این همسویی در کنار همراهی بی چون و چرای متحدین عرب  فشار بر محور مقاومت و به ویژه خط مقدم و نوک پیکان آن یعنی فلسطین را بشدت افزایش داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با تأکید بر اینکه این فشار و همسویی های یکجانبه دائمی نخواهد بود، عنوان کرد: در این شرایط فرصت ها و تهدیدهایی پیش روی محور مقاومت قراردارد که می توان با صحنه گردانی میدانی و  دیپلماسی فعال ، هدفمند، خردمندانه و انقلابی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و از دل فرصت ها موفقیت های راهبردی را استخراج کرد.

,

این کارشناس مسائل بین الملل در رابطه با فرصت های عنوان شده ابراز کرد: با توجه به تحولات داخلی صحنه سیاسی آمریکا و انتخابات پیش رو کنگره همسویی بی سابقه و یکسوی این دولت و اسرائیل شانس زیادی برای بقا نخواهد داشت علاوه بر اینکه احتمال فشار بر ترامپ در عرصه داخلی آمریکا و حتی عزل او وجود دارد.

,

عرب با بیان اینکه شکاف میان آمریکا و اتحادیه اروپا بویژه در پی خروج آمریکا از برجام واضح تر شده و فضاهایی جدید و مناسب جهت دیپلماسی فعال فراهم آورده است، تصریح کرد: شاهد هستیم که اختلافات میان سعودی و امارات بویژه در مورد یمن عمیق تر شده است و همچنین شکاف ها در شورای همکاری خلیج فارس از یک سو میان قطر و سعودی و بحرین وامارات و از سوی دیگر میان جناح میانه رو(کویت و عمان) و جناح تندرو (سعودی امارات و بحرین) گسترش و تعمیق پیدا کرده است.

,

وی ادامه داد: از دیگر فرصت هایی که می توان به آن اشاره داشت توجه به انتخابات لبنان و پیروزی منحصر بفرد و راهبردی حزب الله و موتلفینش در آن سبب اقتدار و مشروعیت چند وجهی و بنیادین محور مقاومت در لبنان و عرصه منطقه شده است.

,

عرب با اشاره به اینکه با پیروزی محور مقاومت و نیروهای اصیل مردمی در انتخابات لبنان و عراق نبض منطقه تنظیم خواهد شد، تصریح کرد: با پیروزی مقاومت و جریانات متکی به مردم در عراق و لبنان هویت مقاومتی و مردمی منطقه غرب آسیا تثبیت خواهد شد.

,

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: داعش و تکفیریها در انفعال بسر و نوعی کما بسر می برند آنان در عین تهدید می توانند فرصت تلقی شوند.

,

وی با بیان اینکه در یمن دست مقاومت بسیار بازتر از گذشته است، عنوان کرد:پیش بینی می شود که حمایت محور مقاومت از دولت انقلابی یمن و انصارالله با توجه به شرایط جدید متطقه گسترش و تعمیق پیدا کند.

,

عرب با اشاره به اینکه اتحاد و همکاری های همه جانبه و راهبردی ایران با روسیه و چین باید در دستور کار قرار گرفته از تهدیدها کاسته و بر خلق فرصت های راهبردی بیافزاید، ابراز کرد: کشورهای عضو بریکس (برزیل،روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی) می توانند شرکای راهبردی محور مقاومت در حوزه های مختلف قرار گیرند و روابط با آنان بیش از پیش گسترش و تعمیق پیدا کند.

,

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: نفوذ چند جانبه و طبیعی ایران در منطقه، احیاء شده و قدرت نرم و سخت آن را بشدت افزایش داده است و ابعاد گسترده و عمیق منحصر بفردی را شامل شده است که این نفوذ چند وجهی و طبیعی ، در صورت درک و هدایت ، خالق فرصت های بیشمار و دافع تهدیدهای پیش رو خواهد بود.

,

وی ادامه داد:اکنون اسرائیل از شمال، شرق، جنوب،کرانه باختری و همچنین در داخل (مناطق اشغالی 1948م ) در محاصره همه جانبه محور مقاومت قرار دارد و قابلیت گشودن جبهه های جدید هم برای محور مقاومت وجود دارد.

,

عرب در پایان خاطر نشان کرد:اسرائیل وجودی نامشروع ، بی هویت و غیر تاریخی در خاورمیانه محسوب شده و دارای عمق استراتژیک بسیار کم و آسیب پذیری بسیار بالایی است و این در حالی می باشد که محور مقاومت و فرهنگ آن موجودیتی اصیل، اسلامی، با هویت، طبیعی و تاریخی در منطقه غرب آسیا محسوب می شود؛ لذا با توجه به موارد پیش گفته فشارها بر محور مقاومت دائمی نخواهد بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه