اخبار داغ

پیرترین و جوانترین خادم شاهچراغ در گفت و گو با موج ما؛

خادمی که 53 سال از مرخصی استفاده نکرده است

خادمی که 53 سال از مرخصی استفاده نکرده است
به مناسبت 6 ذی القعده سالروز ولادت با شکوه حضرت احمد ابن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) که مصادف با دهه کرامت نیز می باشد، پایگاه خبری تحلیلی موج ما مصاحبه ای با پیر ترین و جوانترین خادم حرم مطهر انجام داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از «پایگاه تحلیلی خبری موج ما» از شیراز، بعد از این که خدمت سربازی را به پایان رسانید، اشتیاق فراوانی جهت خدمت گزاری در بارگاه ملکوتی امام هشتم امام رضا(ع) درونش ایجاد شد و درخواستش مورد توجه مسئولین وقت بارگاه قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, «پایگاه تحلیلی خبری موج ما» از شیراز،,

عبدالرسول مرادی که امروز به عنوان پیرترین خادم حرم مطهر احمد ابن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) لقب گرفته است از داشتن دو بابا مفازه کفاشی که خود آن را مادیات می داند دست بر می دارد و به سمت معنویات روی می آورد.

مرادی از چگونگی حضور خود در این حرم مطهر می گوید: روزی در حالی که در بالای سر ضریح مطهر امام رضا(ع) قرار داشتم، اشاره ای از آن حضرت به من گردید که به شیراز حرم مطهر احمد ابن موسی(ع) رهسپار شو، لذا با این اشاره به سوی شیراز حرکت کردم و با مشورت از آیت الله شهید دستغیب (ره) و آیت الله آیت الهی(ره) در سال 1340 به افتخار خدمت گزاری حرم شاهچراغ نائل گردیدم.

پیرترین خادم شاهچراغ از برنامه های اجرایی طی 53 سال خدمت خود در آستان می گوید: اولین کاری که با حضور خود در حرم انجام دادم شناسایی نقصان ها و بر طرف کردن آن ها از جمله سیستم صوتی برج حرم بود که با همکاری دیگر اعضاء این نقصان و کمبود ها بر طرف گردید.

مرادی از اموری که بعد از مشورت با مسئولین وقت موفق به اجرای  آن شد گفت: تشکیل محافل انس با قران در روز های دو شنبه و پنج شنبه در کنار ضریح مطهر، جمع آوری نذورات و اموال حرم، ساخت ضریح مطهر و تعویض درب حرم از نقره به طلا، تعویض گنبد به پیش ساخته کلافه های فلزی و کاشی کاری آن، ساختن رواق ها و گچکاری و گچبری سردرب های حرم و غیره از جمله کارهایی می باشد که بنده افتخار خدمت گزاری در آنها را داشتم.

اموال در موزه نگهداری می شود

وی ادامه داد: جهت توسعه حرم مطهر منازل اطراف خریداری شد و در زمانی که در صحن فعلی تخریب خانه ها صورت گرفت، مسکوکات نقره که قدمت آن مربوط به دوره قاجاریه بود پیدا گردید، همچنین هنگامی که صندوق چوبی، جهت خاتم کاری از حرم بیرون آوردند، تعدادی قرآن نفیس خطی تذهیب کاری شده وجود داشت که به صورت 2 جلد 15 جزئی نفیس در آمده بود و اکنون این آثار در موزه آستان نگهداری می شود.

این خادم از زمان پیروزی انقلاب خبرداد وگفت: بعد از شکست سلسله پهلوی و روی کار آمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال 1360 هجری شمسی حضرت آیت الله سید محمد مهدی دستغیب (ره) به عنوان تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی از سوی حضرت امام (ره) معرفی گردید، که به شکرانه این نعمت عظیم کارهای عمرانی و فرهنگی بسیاری در حرم با مسئولیت این جانب صورت پذیرفت و در ابتدای سال 1389 به واسطه حضور مسئولان زیربط به تدریج این مسئولیت ها از عهده اینجانب خارج گردید و به آنان سپرده شد و اکنون سمت مسئول دریافت نذورات دفتر حرم را عهده دار هستم.

احمد ابن موسی در روز اول نیمه دوم ماه ذی القعده متولد شده است

مرادی از خاطره ای شیرین این گونه بیان کرد: در طول 53 سال خدمت در این آستان، عنایات ویژه ای از این حرم مطهر به چشم دیده ام که می توان به یکی از آنان اشاره کرد؛ مدتی بود که با سوال های مکرر زائرین و مراجعین محترم مواجه بودم که روز تولد احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) را می پرسیدند، لذا جهت پاسخ گویی به منابع معتبر زیادی مراجعه نمودم اما تاریخی مبنی بر روز ولادت حضرت پیدا نکردم، از این رو بسیار ناراحت بودم و با این موضوع متوسل به آقا احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) شدم.

وی ادامه داد: شبی که روبروی ضریح مطهردر حال توسل بودم، صدایی از داخل ضریح مطهر شنیدم که فرمودند: عمر من یکسال از عمر برادرم امام هشتم بیشتر است و در روز اول نیمه دوم ماه ذی القعده که 147 هجری قمری است متولد شدم.

این خادم با اشاره به زمان شهادت آن امام گفت: در زمان های بسیار قدیم که بنده خدمت افتخارگزاری داشتم، اهالی محترم شهر شیراز 17 ماه رجب را مقتنم می شمردند و هیئت های مذهبی با حضور در کنار بقعه مبارک مراسم عزاداری، سوگواری و سینه زنی برگزار می کردند.

مرادی خصویات یک خادم واقعی را این گونه برشمرد و افزود: یک خادم واقعی فکر مادیات نیست، دست پاک و چشم پاک است،  برای اموال بیت المال دلسوزی کند و با زائران خوش رفتار می باشد.

هر وقت به این مکان می آمدم شاد تر و خوشحال تر بودم

پیرترین خادم شاهچراغ در پاسخ به اینکه روزانه چند بار به حرم تشرف پیدا می کنید و آیا از خادمی بودن احساس خستگی می کنید می گوید: روزانه 2 بار به صورت هنگام ورود و هنگام خروج  به حرم مطهر تشرف پیدا می کنم اما در تمام روز توجهم به حضرت احمد ابن موسی (ع) است  و هیچ وقت از خادم بودن حضرت احمد ابن موسی(ع) خسته نشده ام زیرا هر وقت به این مکان می آمدم شاد تر و خوشحال تر می بودم و بدانیم که هر انسانی به سمت ایمان برود و علاقه به خدا داشته باشد هیچ وقت خسته نمی شود و کار خطا انجام نمی دهد.

مرادی نشان خادمی احمد ابن موسی را با هیچ چیزی عوض نمی کند و می گوید: طی 53 سال خدمت در حرم مطهر احمد ابن موسی شاهچراغ(ع)  از مرخصی استفاده نکردم مگربرای رفتن به سفرهایی همچون مکه، کربلا و مشهدمقدس و زی این چند سال از 22 ساعت تا 8 ساعت به صورت روزانه به دلیل علاقه در خدمت حرم بوده ام.

وی در پایان چند سفارش نیز به جوانان نمود وگفت: توصیه می کنم به جوانان و مردم عزیز که همواره با وضو باشند، نماز اول وقت بخوانند، ذکر صلوات و استغفار را مرتب بیان نمایند، از گناه و حرام پرهیز کنند، ورزش کنند و صله رحم را بجا بیاورند همیشه موفق خواهند بود.

جوانترین خادم شاهچراغ: نشان خدامی حرم را با هیچ چیز عوض نمی کنم

 در ادامه این گزارش به سراغ جوانترین خادم شاهچراغ رفتیم، علیرضا سجادی، 9 سال سن بیشتر نداشت که به حرم مطهر جهت خدامی مراجعه نمود و از آن به بعد به عنوان جوانترین خادم حرم مطهر احمد ابن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) شد، اکنون در سن 18 سالگی در قسمت فرهنگی و معاونت اماکن حرم خادم افتخاری حرم مطهر می باشد.

سجادی از چگونگی حضور خود در حرم می گوید: وقتی به حرم های مطهر مراجعه می کنم آرامش خاصی درونم ایجاد می گردد، لذا به دلیل علاقه مادرم که دوست داشت فرزندش خادم حرم باشد، در سن کودکی به دفتر خدام حرم مطهر احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) مراجعه نمودم و خداوند را شاهد می گیرم که در آن سن کم و هیکل ریزی که داشتم بدون هیچ مانع بعد از گرفتن گواهی از مدرسه ما را قبول کردند و از روز بعد به عنوان خادم افتخاری حرم مطهر احمد ابن موسی(ع) کار خود را شروع کردم.

این نوجوان از چگونگی انتخاب این مکان جهت خدامی افزود: حرم مطهر احمد ابن موسی(ع) جایی هست که ملائک می آیند و آقا احمد ابن موسی(ع) آقایی با کرامت و کریمی هستند و بی نهایت سابقه معجزه دارند که بعد از شنیدن آنها به ایمان و علاقه شما افزوده می شود.

علیرضا از حس اولین باری که لباس خدامی را می پوشد می گوید: وقتی همراه خانواده به حرم می امدم دوست داشتم به خدام کمک کنم و این کار را می کردم، اما بعد از اینکه لباس خدامی را پوشیدم با این که کودکی بیش نبودم خیلی خوشحال شدم و نشاط خاصی درونم ایجاد شد که توانستم این لباس مقدس را بپوشم و همرنگ خدام حرم بشوم.

مدت 5 سال به صورت روزانه در حرم حضور دارم

وی در پاسخ به سوالی که آیا حضور در حرم باعث عقب افتادگی از درس نمی شود گفت: حضور در حرم شاهچراغ (ع) به هیچ عنوان به درس من لطمه نزد زیرا با این نیت بودم که درس واجبات است و شاهچراغ (ع) از مستحبات، من با برنامه ریزی توانستم درسم که به عنوان واجب است را انجام دهم و همزمان در حرم حضور یابم و مستحب خود را به جای اورم و مدت 5 سال است که به صورت روزانه در حرم حضور دارم.

علیرضا می گوید: قبل از اینکه خادم حرم احمد ابن موسی شود، افتخار خادمی در حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) را به مدت یک سال ونیم در کارنامه خدامی خود دارد.

این خادم افتخاری از واقعی تلخ که بعد به عنوان یک معجزه در حرم روی داده بود را این گونه روایت می کند: احمد ابن موسی از زمان قدیم مورد احترام مردم بوده است و زائران حرم معجزات بسیاری را از آن حضرت شاهد بوده اند و به عنوان مثال خاطره ای را می گویم که ضمن روی دادن اتفاقی تلخ به حرمت حضور در حرم مطهر به یک معجزه تبدیل می شود لذا، یک روز خانمی به زیارت حضرت آقا آمده بودند و به صورت بلند ناله و گریه می کرد به صورتی که صدای آن شخص در قسمت مردانه به گوش می رسد و مردم می خواهند که خدام او را آرام نمایند، لذا یکی از خدام خواهر حرم به سمت وی می رود و بعد از نتیجه نگرفتن با ته گل پر خود به سر ایشان ضربه می زنند، زائرخانم هم به صورت آه و ناله در حالی که از دماغش خون جاری بوده است از حرم خارج می شود، چند روز بعد دختر همین زائر با جعبه ای شیرینی و گل به حرم می آید و پرس و جوی احوال خدامی می شود که به مادرش ضربه زده بود، بعد از دیدن آن خدام از آن بسیار تشکر می کند، دیگر خدامان با دیدن این صحنه جریان را سوال می کنند که این مادرت را زد چرا به او محبت می کنی پاسخ می دهد، زمانی که این خادم به سر مادر من با ته پر ضربه میزند آن غده سرطانی در سر وی می ترکد و خون آن از طریق دماغ خارج می شود و باعث شفا یافتن مادرم می شود. لذا این یک نمونه از کرامات شاهچراغ هست که حتی اگر خدامی پرخاشگری می کند، آن حضرت با محبت با زائران خود رفتار می کند.

سجادی تأثیرات این خادمی را در زندگی شخصی خود از لحاظ معنوی بسیار زیاد می داند و می گوید: پس از خادمی حضرت در این آستان در زندگی ‌ام نشاط و شادی جاری شده است و از نظر مادی هم زندگی بسیار خوبی دارم و از زندگی راضی هستم.

دلم همچو مرغی گرفتار حرم است

این خدام در پاسخ به اینکه روزانه چند بار به حرم تشرف پیدا می کنید وآیا از خادمی بودن احساس خستگی می کنید می گوید: روزانه 2 بار به صورت هنگام ورود و هنگام خروج  به حرم مطهر تشرف پیدا می کنم و هیچ وقت از خادم بودن حضرت احمد ابن موسی(ع) خسته نشده ام و به طوری بوده است که اگر  یک روزی بر اثر مسافرت یا گرفتاری شخصی به حرم نیایم، دلم همچون مرغی گرفتار هوای حرم می کند.

علیرضا نشان خدامی حرم را با هیچ چیز عوض نمی کند، می گوید انسان نباید خودش را دست کم بگیرد زیرا این سعادت خادمی نصیب همه کس نمی شود ولیکن نشان خادمی حرم شب اول قبر به داد آدم می رسد و امیدوارم که حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) شب اول قبر به داد ما هم برسد.

وی در پیامی به نوجوانان می گوید: با اینکه خودم هم نوجوان هستم، می توانم بگویم هیچ جایی مثل حرم به انسان آرامش نمی دهد، جوانان به جای تفریح های بیهوده به مکان های مذهبی بروند که هم به اجر و پاداش دنیوی و آخرت نصیبشان می شود.

این خدام گفت: افراد علاقه مند می توانند جهت ثبت نام به عنوان خدام افتخاری با داشتن شرایط حداقل سن22 سال و مدرک دیپلم به ضلع جنوبی حرم به دبیرخانه خدام افتخاری مراجعه می نماید.

وی قطعه شعر زیر را به عنوان کلام پایانی خود انتخاب می کند؛

اگر خواهی صفای جان ببینی             و آئینه جانان ببینی

بیا شاهچراغ ای صاحب درد               که تا هم درد و هم درمان ببینی

انتهای پیام/ج

,

عبدالرسول مرادی که امروز به عنوان پیرترین خادم حرم مطهر احمد ابن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) لقب گرفته است از داشتن دو بابا مفازه کفاشی که خود آن را مادیات می داند دست بر می دارد و به سمت معنویات روی می آورد.

,

مرادی از چگونگی حضور خود در این حرم مطهر می گوید: روزی در حالی که در بالای سر ضریح مطهر امام رضا(ع) قرار داشتم، اشاره ای از آن حضرت به من گردید که به شیراز حرم مطهر احمد ابن موسی(ع) رهسپار شو، لذا با این اشاره به سوی شیراز حرکت کردم و با مشورت از آیت الله شهید دستغیب (ره) و آیت الله آیت الهی(ره) در سال 1340 به افتخار خدمت گزاری حرم شاهچراغ نائل گردیدم.

,

, ,

پیرترین خادم شاهچراغ از برنامه های اجرایی طی 53 سال خدمت خود در آستان می گوید: اولین کاری که با حضور خود در حرم انجام دادم شناسایی نقصان ها و بر طرف کردن آن ها از جمله سیستم صوتی برج حرم بود که با همکاری دیگر اعضاء این نقصان و کمبود ها بر طرف گردید.

,

مرادی از اموری که بعد از مشورت با مسئولین وقت موفق به اجرای  آن شد گفت: تشکیل محافل انس با قران در روز های دو شنبه و پنج شنبه در کنار ضریح مطهر، جمع آوری نذورات و اموال حرم، ساخت ضریح مطهر و تعویض درب حرم از نقره به طلا، تعویض گنبد به پیش ساخته کلافه های فلزی و کاشی کاری آن، ساختن رواق ها و گچکاری و گچبری سردرب های حرم و غیره از جمله کارهایی می باشد که بنده افتخار خدمت گزاری در آنها را داشتم.

,

اموال در موزه نگهداری می شود

, اموال در موزه نگهداری می شود,

وی ادامه داد: جهت توسعه حرم مطهر منازل اطراف خریداری شد و در زمانی که در صحن فعلی تخریب خانه ها صورت گرفت، مسکوکات نقره که قدمت آن مربوط به دوره قاجاریه بود پیدا گردید، همچنین هنگامی که صندوق چوبی، جهت خاتم کاری از حرم بیرون آوردند، تعدادی قرآن نفیس خطی تذهیب کاری شده وجود داشت که به صورت 2 جلد 15 جزئی نفیس در آمده بود و اکنون این آثار در موزه آستان نگهداری می شود.

,

این خادم از زمان پیروزی انقلاب خبرداد وگفت: بعد از شکست سلسله پهلوی و روی کار آمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال 1360 هجری شمسی حضرت آیت الله سید محمد مهدی دستغیب (ره) به عنوان تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی از سوی حضرت امام (ره) معرفی گردید، که به شکرانه این نعمت عظیم کارهای عمرانی و فرهنگی بسیاری در حرم با مسئولیت این جانب صورت پذیرفت و در ابتدای سال 1389 به واسطه حضور مسئولان زیربط به تدریج این مسئولیت ها از عهده اینجانب خارج گردید و به آنان سپرده شد و اکنون سمت مسئول دریافت نذورات دفتر حرم را عهده دار هستم.

,

احمد ابن موسی در روز اول نیمه دوم ماه ذی القعده متولد شده است

, احمد ابن موسی در روز اول نیمه دوم ماه ذی القعده متولد شده است,

مرادی از خاطره ای شیرین این گونه بیان کرد: در طول 53 سال خدمت در این آستان، عنایات ویژه ای از این حرم مطهر به چشم دیده ام که می توان به یکی از آنان اشاره کرد؛ مدتی بود که با سوال های مکرر زائرین و مراجعین محترم مواجه بودم که روز تولد احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) را می پرسیدند، لذا جهت پاسخ گویی به منابع معتبر زیادی مراجعه نمودم اما تاریخی مبنی بر روز ولادت حضرت پیدا نکردم، از این رو بسیار ناراحت بودم و با این موضوع متوسل به آقا احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) شدم.

,

وی ادامه داد: شبی که روبروی ضریح مطهردر حال توسل بودم، صدایی از داخل ضریح مطهر شنیدم که فرمودند: عمر من یکسال از عمر برادرم امام هشتم بیشتر است و در روز اول نیمه دوم ماه ذی القعده که 147 هجری قمری است متولد شدم.

,

این خادم با اشاره به زمان شهادت آن امام گفت: در زمان های بسیار قدیم که بنده خدمت افتخارگزاری داشتم، اهالی محترم شهر شیراز 17 ماه رجب را مقتنم می شمردند و هیئت های مذهبی با حضور در کنار بقعه مبارک مراسم عزاداری، سوگواری و سینه زنی برگزار می کردند.

,

, ,

مرادی خصویات یک خادم واقعی را این گونه برشمرد و افزود: یک خادم واقعی فکر مادیات نیست، دست پاک و چشم پاک است،  برای اموال بیت المال دلسوزی کند و با زائران خوش رفتار می باشد.

,

هر وقت به این مکان می آمدم شاد تر و خوشحال تر بودم

, هر وقت به این مکان می آمدم شاد تر و خوشحال تر بودم,

پیرترین خادم شاهچراغ در پاسخ به اینکه روزانه چند بار به حرم تشرف پیدا می کنید و آیا از خادمی بودن احساس خستگی می کنید می گوید: روزانه 2 بار به صورت هنگام ورود و هنگام خروج  به حرم مطهر تشرف پیدا می کنم اما در تمام روز توجهم به حضرت احمد ابن موسی (ع) است  و هیچ وقت از خادم بودن حضرت احمد ابن موسی(ع) خسته نشده ام زیرا هر وقت به این مکان می آمدم شاد تر و خوشحال تر می بودم و بدانیم که هر انسانی به سمت ایمان برود و علاقه به خدا داشته باشد هیچ وقت خسته نمی شود و کار خطا انجام نمی دهد.

,

مرادی نشان خادمی احمد ابن موسی را با هیچ چیزی عوض نمی کند و می گوید: طی 53 سال خدمت در حرم مطهر احمد ابن موسی شاهچراغ(ع)  از مرخصی استفاده نکردم مگربرای رفتن به سفرهایی همچون مکه، کربلا و مشهدمقدس و زی این چند سال از 22 ساعت تا 8 ساعت به صورت روزانه به دلیل علاقه در خدمت حرم بوده ام.

,

وی در پایان چند سفارش نیز به جوانان نمود وگفت: توصیه می کنم به جوانان و مردم عزیز که همواره با وضو باشند، نماز اول وقت بخوانند، ذکر صلوات و استغفار را مرتب بیان نمایند، از گناه و حرام پرهیز کنند، ورزش کنند و صله رحم را بجا بیاورند همیشه موفق خواهند بود.

,

جوانترین خادم شاهچراغ: نشان خدامی حرم را با هیچ چیز عوض نمی کنم

, جوانترین خادم شاهچراغ: نشان خدامی حرم را با هیچ چیز عوض نمی کنم,

 در ادامه این گزارش به سراغ جوانترین خادم شاهچراغ رفتیم، علیرضا سجادی، 9 سال سن بیشتر نداشت که به حرم مطهر جهت خدامی مراجعه نمود و از آن به بعد به عنوان جوانترین خادم حرم مطهر احمد ابن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) شد، اکنون در سن 18 سالگی در قسمت فرهنگی و معاونت اماکن حرم خادم افتخاری حرم مطهر می باشد.

,

سجادی از چگونگی حضور خود در حرم می گوید: وقتی به حرم های مطهر مراجعه می کنم آرامش خاصی درونم ایجاد می گردد، لذا به دلیل علاقه مادرم که دوست داشت فرزندش خادم حرم باشد، در سن کودکی به دفتر خدام حرم مطهر احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) مراجعه نمودم و خداوند را شاهد می گیرم که در آن سن کم و هیکل ریزی که داشتم بدون هیچ مانع بعد از گرفتن گواهی از مدرسه ما را قبول کردند و از روز بعد به عنوان خادم افتخاری حرم مطهر احمد ابن موسی(ع) کار خود را شروع کردم.

,

, ,

این نوجوان از چگونگی انتخاب این مکان جهت خدامی افزود: حرم مطهر احمد ابن موسی(ع) جایی هست که ملائک می آیند و آقا احمد ابن موسی(ع) آقایی با کرامت و کریمی هستند و بی نهایت سابقه معجزه دارند که بعد از شنیدن آنها به ایمان و علاقه شما افزوده می شود.

,

علیرضا از حس اولین باری که لباس خدامی را می پوشد می گوید: وقتی همراه خانواده به حرم می امدم دوست داشتم به خدام کمک کنم و این کار را می کردم، اما بعد از اینکه لباس خدامی را پوشیدم با این که کودکی بیش نبودم خیلی خوشحال شدم و نشاط خاصی درونم ایجاد شد که توانستم این لباس مقدس را بپوشم و همرنگ خدام حرم بشوم.

,

مدت 5 سال به صورت روزانه در حرم حضور دارم

, مدت 5 سال به صورت روزانه در حرم حضور دارم,

وی در پاسخ به سوالی که آیا حضور در حرم باعث عقب افتادگی از درس نمی شود گفت: حضور در حرم شاهچراغ (ع) به هیچ عنوان به درس من لطمه نزد زیرا با این نیت بودم که درس واجبات است و شاهچراغ (ع) از مستحبات، من با برنامه ریزی توانستم درسم که به عنوان واجب است را انجام دهم و همزمان در حرم حضور یابم و مستحب خود را به جای اورم و مدت 5 سال است که به صورت روزانه در حرم حضور دارم.

,

علیرضا می گوید: قبل از اینکه خادم حرم احمد ابن موسی شود، افتخار خادمی در حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) را به مدت یک سال ونیم در کارنامه خدامی خود دارد.

,

این خادم افتخاری از واقعی تلخ که بعد به عنوان یک معجزه در حرم روی داده بود را این گونه روایت می کند: احمد ابن موسی از زمان قدیم مورد احترام مردم بوده است و زائران حرم معجزات بسیاری را از آن حضرت شاهد بوده اند و به عنوان مثال خاطره ای را می گویم که ضمن روی دادن اتفاقی تلخ به حرمت حضور در حرم مطهر به یک معجزه تبدیل می شود لذا، یک روز خانمی به زیارت حضرت آقا آمده بودند و به صورت بلند ناله و گریه می کرد به صورتی که صدای آن شخص در قسمت مردانه به گوش می رسد و مردم می خواهند که خدام او را آرام نمایند، لذا یکی از خدام خواهر حرم به سمت وی می رود و بعد از نتیجه نگرفتن با ته گل پر خود به سر ایشان ضربه می زنند، زائرخانم هم به صورت آه و ناله در حالی که از دماغش خون جاری بوده است از حرم خارج می شود، چند روز بعد دختر همین زائر با جعبه ای شیرینی و گل به حرم می آید و پرس و جوی احوال خدامی می شود که به مادرش ضربه زده بود، بعد از دیدن آن خدام از آن بسیار تشکر می کند، دیگر خدامان با دیدن این صحنه جریان را سوال می کنند که این مادرت را زد چرا به او محبت می کنی پاسخ می دهد، زمانی که این خادم به سر مادر من با ته پر ضربه میزند آن غده سرطانی در سر وی می ترکد و خون آن از طریق دماغ خارج می شود و باعث شفا یافتن مادرم می شود. لذا این یک نمونه از کرامات شاهچراغ هست که حتی اگر خدامی پرخاشگری می کند، آن حضرت با محبت با زائران خود رفتار می کند.

,

سجادی تأثیرات این خادمی را در زندگی شخصی خود از لحاظ معنوی بسیار زیاد می داند و می گوید: پس از خادمی حضرت در این آستان در زندگی ‌ام نشاط و شادی جاری شده است و از نظر مادی هم زندگی بسیار خوبی دارم و از زندگی راضی هستم.

,

, ,

دلم همچو مرغی گرفتار حرم است

, دلم همچو مرغی گرفتار حرم است,

این خدام در پاسخ به اینکه روزانه چند بار به حرم تشرف پیدا می کنید وآیا از خادمی بودن احساس خستگی می کنید می گوید: روزانه 2 بار به صورت هنگام ورود و هنگام خروج  به حرم مطهر تشرف پیدا می کنم و هیچ وقت از خادم بودن حضرت احمد ابن موسی(ع) خسته نشده ام و به طوری بوده است که اگر  یک روزی بر اثر مسافرت یا گرفتاری شخصی به حرم نیایم، دلم همچون مرغی گرفتار هوای حرم می کند.

,

علیرضا نشان خدامی حرم را با هیچ چیز عوض نمی کند، می گوید انسان نباید خودش را دست کم بگیرد زیرا این سعادت خادمی نصیب همه کس نمی شود ولیکن نشان خادمی حرم شب اول قبر به داد آدم می رسد و امیدوارم که حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) شب اول قبر به داد ما هم برسد.

,

وی در پیامی به نوجوانان می گوید: با اینکه خودم هم نوجوان هستم، می توانم بگویم هیچ جایی مثل حرم به انسان آرامش نمی دهد، جوانان به جای تفریح های بیهوده به مکان های مذهبی بروند که هم به اجر و پاداش دنیوی و آخرت نصیبشان می شود.

,

این خدام گفت: افراد علاقه مند می توانند جهت ثبت نام به عنوان خدام افتخاری با داشتن شرایط حداقل سن22 سال و مدرک دیپلم به ضلع جنوبی حرم به دبیرخانه خدام افتخاری مراجعه می نماید.

,

وی قطعه شعر زیر را به عنوان کلام پایانی خود انتخاب می کند؛

,

اگر خواهی صفای جان ببینی             و آئینه جانان ببینی

,

بیا شاهچراغ ای صاحب درد               که تا هم درد و هم درمان ببینی

,

انتهای پیام/ج

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه