اخبار داغ

در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد:

پایان خرداد ماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی/ ۳۳ هزار اظهارنامه در سیستان و بلوچستان دریافت شد

پایان خرداد ماه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی/ ۳۳ هزار اظهارنامه در سیستان و بلوچستان دریافت شد
مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان گفت: فصل تسلیم اظهار نامه مالیاتی مربوط به سال 96 صاحبان مشاغل تا پایان خرداد ماه جاری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، محمد سلیم امرا در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه زمان تسلیم اظهار نامه‌های مالیاتی تا پایان خرداد ماه سال جاری است، افزود: تمامی افرادی که اظهار نامه خود را بر اساس توافق پر کنند، اداره امور مالیاتی بدون رسیدگی آن را مورد قبول قرار داده و تا پایان مهرماه برگ قطعی مالیاتی آنان را صادر می‌کند.
وی با بیان اینکه فصل تسلیم اظهار نامه مالیاتی مربوط به سال 96 صاحبان مشاغل تا پایان خرداد ماه جاری است، گفت: املاک و شرکت ها هم تا پایان تیرماه فرصت دارند تا اظهار نامه های خود را تسلیم کنند.
مدیر کل امور مالیاتی در ادامه تصریح کرد: با توجه به تبصره ماده 100 قانون مالیات، تمامی کسانی که کارکرد، فروش و ارائه خدمات آن‌ها در سال 96 تا مبلغ 240میلیون تومان بوده می توانند بر اساس توافق 5درصدی اظهار نامه الکترونیکی خود را از سایت امور مالیاتی تکمیل کنند.
وی با اشاره به این مطلب که پیش بینی می‌شود بیش از90درصد پروندهای مالیاتی مشمول تبصره ماده 100 هستند که تنها باید یک اظهار نامه یک برگی توافقی را کامل کنند، افزود: پرونده های باقی مانده نیز شامل بند یک و 2 بوده که باید سود و زیان را هم مشخص کنند.
امرا با بیان اینکه افرادی که توان پرداخت مالیات خود را ندارند می توانند به صورت چهار قسط متوالی و در اقساط چهار ماهه این مبلغ را پرداخت کنند، گفت: با توجه به اینکه امسال سال حمایت از تولید داخلی است سازمان امور مالیاتی برای رونق بخشیدن به تولید، کلیه واحد های تولیدی را که نتوانسته اند مالیات خود را پرداخت کنند و شامل جریمه های سنگین شده اند، در صورتی که بتوانند اصل مالیات خود را پرداخت کنند مشمول 100درصد بخشش جرائم مالیاتی قابل بخشش قرار می‌دهد تا از این طریق بتوانیم به تولید کنندگان در استان کمک کنیم.
مدیر کل امور مالیاتی ادامه داد: بر اساس اظهار نامه ها عملکرد سال 95 تا پایان تیرماه سال 96 در سطح استان سیستان و بلوچستان 33هزار اظهار نامه مالیاتی دریافت شده است که اداره امور مالیاتی مکلف است به آنها رسیدگی و برای اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل تا پایان شهریور ماه کار ابلاغ آن را انجام دهد و برای اشخاص حقوقی و مستغلات نیز تا پایان مهرماه ابلاغ برگ قطعی مالیاتی صادر شود.


انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه