اخبار داغ

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بهارخبر داد:

شمار موتورسیکلت سواران خاطی کاهش یافت

شمار موتورسیکلت سواران خاطی کاهش یافت
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بهار با اشاره به اینکه انواع جرائم موتورسیکلت ها ،ایجاد مزاحمت، نداشتن پلاک، پلاک مخدوش، نداشتن گواهینامه ، قرار گرفتن در لیست اوراقی و دیگر موارد می باشد و گفت:توقیف موتورسیکلت و خودرو در سال 96 به میزان 15 درصد کمتر از سال 95 شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سرهنگ بزرگعلی نوری،در گفتگو با خبرنگار نافع، در بهار از اجرای طرح های فرهنگی در نهادینه کردن قوانین راهنمایی رانندگی و امنیتی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: رویکرد ما در فرهنگسازی است که 430 جلسه آموزش همگانی در یک سال ، نصب بیش از ده بنر در سطح شهرستان، برگزاری بیش از 100 جلسه پلیس راهور در مساجد ، مدارس و اماکن عمومی، توزیع بروشور و حضور در مساجد و دیدار حضوری با مردم نشان دهنده این رویکرد می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

سرهنگ بزرگعلی نوری در پاسخ به انتقاداتی از قبیل ایجاد کمینگاه توسط پلیس راهور و اعمال قانون و جریمه های رانندگان گفت: هیچ کمینگاهی در مسیر انجام نشده و اگر اقدامی صورت می گیرد بر اساس قانون و مقررات است، چرا که وقتی شاهد ایجاد چند واژگونی بر اثر سرعت بالا در بلوارهای شهر هستیم باید کاری کنیم و وظیفه خود را در کنترل سرعت ها انجام دهیم تا دیگر شاهد واژگونی بر اثر سرعت زیاد و تصادف نباشیم.

نوری ادامه داد: رویکرد ما بر تذکر لسانی است و اگر چاره ای نباشد اعمال قانون می کنیم، اما تنها تذکر کارساز نیست.

وی در ادامه گفت: به پلیس راهور سپرده ایم که با توجه به شرایط اقتصادی و مسائل اجتماعی کنونی بیشتر با مردم مدارا کنند و رافت بیشتری به خرج دهند و سعی شود با ارشاد و تذکر برخورد شود ، چرا که اعمال قانون برای بعضی ها سنگین است ، اما ما نیز نمی توانیم قانون را زیر پا بگذاریم ، پلیس نیز باید به قانون عمل کند.

وی در مورد انتقاد موتورسواران اظهارداشت: یکی از خواسته های مردم برخورد با موتورسواران متخلف است و خواسته اشان به حق است و سخت گیری های ما در این مدت باعث شده که نسبت به قبل استفاده از کلاه ایمنی بهتر شود.

نوری در مورد توقیف موتور سیکلت های پارک شده، گفت: طبق ماده 20 اگر موتورسیکلت متخلفی در حال حرکت توسط پلیس رویت شود ، تعقیب و گریز انجام نمی شود، چرا که این کار منطقی نیست و ممکن است منجر به حادثه شود بلکه برای حفظ جان نفر و برای اینکه تبعات بعدی نداشته باشد، مامور ما اقدام به تعقیب وی با فاصله ای اندک کرده و بعد از اینکه موتورسوار ایستاد،بلافاصله اعمال قانون می شود و همین بی اطلاعی از این قانون باعث انتقادات زیادی به پلیس شده که چرا موتور ما در حالت پارک توقیف می شود.

وی ادامه داد: ما به چندین شکل مختلف همچون بروشور و نصب بنر این قانون را به اطلاع مردم رسانده ایم ، اما عدم اطلاع از این قانون موجب انتقادات شده است کما اینکه اگر ماموری موتور سیکلتی که پارک شده و تعقیب و گریزی نداشته و تخلفی از آن مشاهده نشده و جرمی را مرتکب نشده، توقیف کند تخلف کرده و ما با این مامور نیز برخورد خواهیم کرد.

وی انواع جرائم موتورسیکلت ها را ایجاد مزاحمت، نداشتن پلاک، پلاک مخدوش، نداشتن گواهینامه ، قرار گرفتن در لیست اوراقی و دیگر موارد عنوان کرد و گفت:توقیف موتورسیکلت و خودرو در سال 96 به میزان 15 درصد کمتر از سال 95 شده است که این عدد خود گویای عملکرد ما در برخورد با موتورسیکلت و خودروهاست .

نوری تعداد فوتی های سال گذشته در شهرستان بر اثر تصادفات را 5 تن برشمرد که 4 تن از آنها موتورسوار بوده و 3 تن بالای 50 سال داشته اند و ادامه داد: انتقادات زیادی در مورد سخت گیری با افراد مسن موتور سوار می شود که کمتر در مورد آنها سخت گیری شود، اما این آمار نشان می دهد که بیشترین آمار فوتی سال گذشته ما در مورد همین افراد بوده است ، چرا که اگر این افراد از کلاه ایمنی استفاده می کردند شاید الان در کنار خانواده اشان می بودند.

سرهنگ نوری در خصوص ماموران نیروی انتظامی با لباس شخصی گفت: این طرحی کشوری است و برای کمتر شدن درگیری و تنش ماموران با لباس شخصی وارد می شوند و یک نفر با لباس نظامی حضور خواهد داشت.

نوری در ادامه به نقش رسانه های محلی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم تاکید کرد و گفت: بهتر است از کلی گویی اجتناب شود و اگر مواردی رویت می شود به طور مصداقی بیان شود تا بتوان به آن رسیدگی کرد.

وی در آخر شماره های تماس 116 و 197 را پل ارتباطی پلیس با مردم دانست و از مردم خواست که هر گونه انتقاد و پیشنهاد خود در مورد عملکرد نیروی انتظامی را با این شماره ها در میان بگذارند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

انتهای پیام/

,

سرهنگ بزرگعلی نوری در پاسخ به انتقاداتی از قبیل ایجاد کمینگاه توسط پلیس راهور و اعمال قانون و جریمه های رانندگان گفت: هیچ کمینگاهی در مسیر انجام نشده و اگر اقدامی صورت می گیرد بر اساس قانون و مقررات است، چرا که وقتی شاهد ایجاد چند واژگونی بر اثر سرعت بالا در بلوارهای شهر هستیم باید کاری کنیم و وظیفه خود را در کنترل سرعت ها انجام دهیم تا دیگر شاهد واژگونی بر اثر سرعت زیاد و تصادف نباشیم.

نوری ادامه داد: رویکرد ما بر تذکر لسانی است و اگر چاره ای نباشد اعمال قانون می کنیم، اما تنها تذکر کارساز نیست.

وی در ادامه گفت: به پلیس راهور سپرده ایم که با توجه به شرایط اقتصادی و مسائل اجتماعی کنونی بیشتر با مردم مدارا کنند و رافت بیشتری به خرج دهند و سعی شود با ارشاد و تذکر برخورد شود ، چرا که اعمال قانون برای بعضی ها سنگین است ، اما ما نیز نمی توانیم قانون را زیر پا بگذاریم ، پلیس نیز باید به قانون عمل کند.

وی در مورد انتقاد موتورسواران اظهارداشت: یکی از خواسته های مردم برخورد با موتورسواران متخلف است و خواسته اشان به حق است و سخت گیری های ما در این مدت باعث شده که نسبت به قبل استفاده از کلاه ایمنی بهتر شود.

نوری در مورد توقیف موتور سیکلت های پارک شده، گفت: طبق ماده 20 اگر موتورسیکلت متخلفی در حال حرکت توسط پلیس رویت شود ، تعقیب و گریز انجام نمی شود، چرا که این کار منطقی نیست و ممکن است منجر به حادثه شود بلکه برای حفظ جان نفر و برای اینکه تبعات بعدی نداشته باشد، مامور ما اقدام به تعقیب وی با فاصله ای اندک کرده و بعد از اینکه موتورسوار ایستاد،بلافاصله اعمال قانون می شود و همین بی اطلاعی از این قانون باعث انتقادات زیادی به پلیس شده که چرا موتور ما در حالت پارک توقیف می شود.

وی ادامه داد: ما به چندین شکل مختلف همچون بروشور و نصب بنر این قانون را به اطلاع مردم رسانده ایم ، اما عدم اطلاع از این قانون موجب انتقادات شده است کما اینکه اگر ماموری موتور سیکلتی که پارک شده و تعقیب و گریزی نداشته و تخلفی از آن مشاهده نشده و جرمی را مرتکب نشده، توقیف کند تخلف کرده و ما با این مامور نیز برخورد خواهیم کرد.

وی انواع جرائم موتورسیکلت ها را ایجاد مزاحمت، نداشتن پلاک، پلاک مخدوش، نداشتن گواهینامه ، قرار گرفتن در لیست اوراقی و دیگر موارد عنوان کرد و گفت:توقیف موتورسیکلت و خودرو در سال 96 به میزان 15 درصد کمتر از سال 95 شده است که این عدد خود گویای عملکرد ما در برخورد با موتورسیکلت و خودروهاست .

نوری تعداد فوتی های سال گذشته در شهرستان بر اثر تصادفات را 5 تن برشمرد که 4 تن از آنها موتورسوار بوده و 3 تن بالای 50 سال داشته اند و ادامه داد: انتقادات زیادی در مورد سخت گیری با افراد مسن موتور سوار می شود که کمتر در مورد آنها سخت گیری شود، اما این آمار نشان می دهد که بیشترین آمار فوتی سال گذشته ما در مورد همین افراد بوده است ، چرا که اگر این افراد از کلاه ایمنی استفاده می کردند شاید الان در کنار خانواده اشان می بودند.

سرهنگ نوری در خصوص ماموران نیروی انتظامی با لباس شخصی گفت: این طرحی کشوری است و برای کمتر شدن درگیری و تنش ماموران با لباس شخصی وارد می شوند و یک نفر با لباس نظامی حضور خواهد داشت.

نوری در ادامه به نقش رسانه های محلی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم تاکید کرد و گفت: بهتر است از کلی گویی اجتناب شود و اگر مواردی رویت می شود به طور مصداقی بیان شود تا بتوان به آن رسیدگی کرد.

وی در آخر شماره های تماس 116 و 197 را پل ارتباطی پلیس با مردم دانست و از مردم خواست که هر گونه انتقاد و پیشنهاد خود در مورد عملکرد نیروی انتظامی را با این شماره ها در میان بگذارند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

انتهای پیام/

,

سرهنگ بزرگعلی نوری در پاسخ به انتقاداتی از قبیل ایجاد کمینگاه توسط پلیس راهور و اعمال قانون و جریمه های رانندگان گفت: هیچ کمینگاهی در مسیر انجام نشده و اگر اقدامی صورت می گیرد بر اساس قانون و مقررات است، چرا که وقتی شاهد ایجاد چند واژگونی بر اثر سرعت بالا در بلوارهای شهر هستیم باید کاری کنیم و وظیفه خود را در کنترل سرعت ها انجام دهیم تا دیگر شاهد واژگونی بر اثر سرعت زیاد و تصادف نباشیم.

نوری ادامه داد: رویکرد ما بر تذکر لسانی است و اگر چاره ای نباشد اعمال قانون می کنیم، اما تنها تذکر کارساز نیست.

وی در ادامه گفت: به پلیس راهور سپرده ایم که با توجه به شرایط اقتصادی و مسائل اجتماعی کنونی بیشتر با مردم مدارا کنند و رافت بیشتری به خرج دهند و سعی شود با ارشاد و تذکر برخورد شود ، چرا که اعمال قانون برای بعضی ها سنگین است ، اما ما نیز نمی توانیم قانون را زیر پا بگذاریم ، پلیس نیز باید به قانون عمل کند.

وی در مورد انتقاد موتورسواران اظهارداشت: یکی از خواسته های مردم برخورد با موتورسواران متخلف است و خواسته اشان به حق است و سخت گیری های ما در این مدت باعث شده که نسبت به قبل استفاده از کلاه ایمنی بهتر شود.

نوری در مورد توقیف موتور سیکلت های پارک شده، گفت: طبق ماده 20 اگر موتورسیکلت متخلفی در حال حرکت توسط پلیس رویت شود ، تعقیب و گریز انجام نمی شود، چرا که این کار منطقی نیست و ممکن است منجر به حادثه شود بلکه برای حفظ جان نفر و برای اینکه تبعات بعدی نداشته باشد، مامور ما اقدام به تعقیب وی با فاصله ای اندک کرده و بعد از اینکه موتورسوار ایستاد،بلافاصله اعمال قانون می شود و همین بی اطلاعی از این قانون باعث انتقادات زیادی به پلیس شده که چرا موتور ما در حالت پارک توقیف می شود.

وی ادامه داد: ما به چندین شکل مختلف همچون بروشور و نصب بنر این قانون را به اطلاع مردم رسانده ایم ، اما عدم اطلاع از این قانون موجب انتقادات شده است کما اینکه اگر ماموری موتور سیکلتی که پارک شده و تعقیب و گریزی نداشته و تخلفی از آن مشاهده نشده و جرمی را مرتکب نشده، توقیف کند تخلف کرده و ما با این مامور نیز برخورد خواهیم کرد.

وی انواع جرائم موتورسیکلت ها را ایجاد مزاحمت، نداشتن پلاک، پلاک مخدوش، نداشتن گواهینامه ، قرار گرفتن در لیست اوراقی و دیگر موارد عنوان کرد و گفت:توقیف موتورسیکلت و خودرو در سال 96 به میزان 15 درصد کمتر از سال 95 شده است که این عدد خود گویای عملکرد ما در برخورد با موتورسیکلت و خودروهاست .

نوری تعداد فوتی های سال گذشته در شهرستان بر اثر تصادفات را 5 تن برشمرد که 4 تن از آنها موتورسوار بوده و 3 تن بالای 50 سال داشته اند و ادامه داد: انتقادات زیادی در مورد سخت گیری با افراد مسن موتور سوار می شود که کمتر در مورد آنها سخت گیری شود، اما این آمار نشان می دهد که بیشترین آمار فوتی سال گذشته ما در مورد همین افراد بوده است ، چرا که اگر این افراد از کلاه ایمنی استفاده می کردند شاید الان در کنار خانواده اشان می بودند.

سرهنگ نوری در خصوص ماموران نیروی انتظامی با لباس شخصی گفت: این طرحی کشوری است و برای کمتر شدن درگیری و تنش ماموران با لباس شخصی وارد می شوند و یک نفر با لباس نظامی حضور خواهد داشت.

نوری در ادامه به نقش رسانه های محلی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم تاکید کرد و گفت: بهتر است از کلی گویی اجتناب شود و اگر مواردی رویت می شود به طور مصداقی بیان شود تا بتوان به آن رسیدگی کرد.

وی در آخر شماره های تماس 116 و 197 را پل ارتباطی پلیس با مردم دانست و از مردم خواست که هر گونه انتقاد و پیشنهاد خود در مورد عملکرد نیروی انتظامی را با این شماره ها در میان بگذارند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

انتهای پیام/

,

سرهنگ بزرگعلی نوری در پاسخ به انتقاداتی از قبیل ایجاد کمینگاه توسط پلیس راهور و اعمال قانون و جریمه های رانندگان گفت: هیچ کمینگاهی در مسیر انجام نشده و اگر اقدامی صورت می گیرد بر اساس قانون و مقررات است، چرا که وقتی شاهد ایجاد چند واژگونی بر اثر سرعت بالا در بلوارهای شهر هستیم باید کاری کنیم و وظیفه خود را در کنترل سرعت ها انجام دهیم تا دیگر شاهد واژگونی بر اثر سرعت زیاد و تصادف نباشیم.

نوری ادامه داد: رویکرد ما بر تذکر لسانی است و اگر چاره ای نباشد اعمال قانون می کنیم، اما تنها تذکر کارساز نیست.

وی در ادامه گفت: به پلیس راهور سپرده ایم که با توجه به شرایط اقتصادی و مسائل اجتماعی کنونی بیشتر با مردم مدارا کنند و رافت بیشتری به خرج دهند و سعی شود با ارشاد و تذکر برخورد شود ، چرا که اعمال قانون برای بعضی ها سنگین است ، اما ما نیز نمی توانیم قانون را زیر پا بگذاریم ، پلیس نیز باید به قانون عمل کند.

وی در مورد انتقاد موتورسواران اظهارداشت: یکی از خواسته های مردم برخورد با موتورسواران متخلف است و خواسته اشان به حق است و سخت گیری های ما در این مدت باعث شده که نسبت به قبل استفاده از کلاه ایمنی بهتر شود.

نوری در مورد توقیف موتور سیکلت های پارک شده، گفت: طبق ماده 20 اگر موتورسیکلت متخلفی در حال حرکت توسط پلیس رویت شود ، تعقیب و گریز انجام نمی شود، چرا که این کار منطقی نیست و ممکن است منجر به حادثه شود بلکه برای حفظ جان نفر و برای اینکه تبعات بعدی نداشته باشد، مامور ما اقدام به تعقیب وی با فاصله ای اندک کرده و بعد از اینکه موتورسوار ایستاد،بلافاصله اعمال قانون می شود و همین بی اطلاعی از این قانون باعث انتقادات زیادی به پلیس شده که چرا موتور ما در حالت پارک توقیف می شود.

وی ادامه داد: ما به چندین شکل مختلف همچون بروشور و نصب بنر این قانون را به اطلاع مردم رسانده ایم ، اما عدم اطلاع از این قانون موجب انتقادات شده است کما اینکه اگر ماموری موتور سیکلتی که پارک شده و تعقیب و گریزی نداشته و تخلفی از آن مشاهده نشده و جرمی را مرتکب نشده، توقیف کند تخلف کرده و ما با این مامور نیز برخورد خواهیم کرد.

وی انواع جرائم موتورسیکلت ها را ایجاد مزاحمت، نداشتن پلاک، پلاک مخدوش، نداشتن گواهینامه ، قرار گرفتن در لیست اوراقی و دیگر موارد عنوان کرد و گفت:توقیف موتورسیکلت و خودرو در سال 96 به میزان 15 درصد کمتر از سال 95 شده است که این عدد خود گویای عملکرد ما در برخورد با موتورسیکلت و خودروهاست .

نوری تعداد فوتی های سال گذشته در شهرستان بر اثر تصادفات را 5 تن برشمرد که 4 تن از آنها موتورسوار بوده و 3 تن بالای 50 سال داشته اند و ادامه داد: انتقادات زیادی در مورد سخت گیری با افراد مسن موتور سوار می شود که کمتر در مورد آنها سخت گیری شود، اما این آمار نشان می دهد که بیشترین آمار فوتی سال گذشته ما در مورد همین افراد بوده است ، چرا که اگر این افراد از کلاه ایمنی استفاده می کردند شاید الان در کنار خانواده اشان می بودند.

سرهنگ نوری در خصوص ماموران نیروی انتظامی با لباس شخصی گفت: این طرحی کشوری است و برای کمتر شدن درگیری و تنش ماموران با لباس شخصی وارد می شوند و یک نفر با لباس نظامی حضور خواهد داشت.

نوری در ادامه به نقش رسانه های محلی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم تاکید کرد و گفت: بهتر است از کلی گویی اجتناب شود و اگر مواردی رویت می شود به طور مصداقی بیان شود تا بتوان به آن رسیدگی کرد.

وی در آخر شماره های تماس 116 و 197 را پل ارتباطی پلیس با مردم دانست و از مردم خواست که هر گونه انتقاد و پیشنهاد خود در مورد عملکرد نیروی انتظامی را با این شماره ها در میان بگذارند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

انتهای پیام/

,

سرهنگ بزرگعلی نوری در پاسخ به انتقاداتی از قبیل ایجاد کمینگاه توسط پلیس راهور و اعمال قانون و جریمه های رانندگان گفت: هیچ کمینگاهی در مسیر انجام نشده و اگر اقدامی صورت می گیرد بر اساس قانون و مقررات است، چرا که وقتی شاهد ایجاد چند واژگونی بر اثر سرعت بالا در بلوارهای شهر هستیم باید کاری کنیم و وظیفه خود را در کنترل سرعت ها انجام دهیم تا دیگر شاهد واژگونی بر اثر سرعت زیاد و تصادف نباشیم.

,

نوری ادامه داد: رویکرد ما بر تذکر لسانی است و اگر چاره ای نباشد اعمال قانون می کنیم، اما تنها تذکر کارساز نیست.

,

وی در ادامه گفت: به پلیس راهور سپرده ایم که با توجه به شرایط اقتصادی و مسائل اجتماعی کنونی بیشتر با مردم مدارا کنند و رافت بیشتری به خرج دهند و سعی شود با ارشاد و تذکر برخورد شود ، چرا که اعمال قانون برای بعضی ها سنگین است ، اما ما نیز نمی توانیم قانون را زیر پا بگذاریم ، پلیس نیز باید به قانون عمل کند.

,

وی در مورد انتقاد موتورسواران اظهارداشت: یکی از خواسته های مردم برخورد با موتورسواران متخلف است و خواسته اشان به حق است و سخت گیری های ما در این مدت باعث شده که نسبت به قبل استفاده از کلاه ایمنی بهتر شود.

,

نوری در مورد توقیف موتور سیکلت های پارک شده، گفت: طبق ماده 20 اگر موتورسیکلت متخلفی در حال حرکت توسط پلیس رویت شود ، تعقیب و گریز انجام نمی شود، چرا که این کار منطقی نیست و ممکن است منجر به حادثه شود بلکه برای حفظ جان نفر و برای اینکه تبعات بعدی نداشته باشد، مامور ما اقدام به تعقیب وی با فاصله ای اندک کرده و بعد از اینکه موتورسوار ایستاد،بلافاصله اعمال قانون می شود و همین بی اطلاعی از این قانون باعث انتقادات زیادی به پلیس شده که چرا موتور ما در حالت پارک توقیف می شود.

,

وی ادامه داد: ما به چندین شکل مختلف همچون بروشور و نصب بنر این قانون را به اطلاع مردم رسانده ایم ، اما عدم اطلاع از این قانون موجب انتقادات شده است کما اینکه اگر ماموری موتور سیکلتی که پارک شده و تعقیب و گریزی نداشته و تخلفی از آن مشاهده نشده و جرمی را مرتکب نشده، توقیف کند تخلف کرده و ما با این مامور نیز برخورد خواهیم کرد.

,

وی انواع جرائم موتورسیکلت ها را ایجاد مزاحمت، نداشتن پلاک، پلاک مخدوش، نداشتن گواهینامه ، قرار گرفتن در لیست اوراقی و دیگر موارد عنوان کرد و گفت:توقیف موتورسیکلت و خودرو در سال 96 به میزان 15 درصد کمتر از سال 95 شده است که این عدد خود گویای عملکرد ما در برخورد با موتورسیکلت و خودروهاست .

,

نوری تعداد فوتی های سال گذشته در شهرستان بر اثر تصادفات را 5 تن برشمرد که 4 تن از آنها موتورسوار بوده و 3 تن بالای 50 سال داشته اند و ادامه داد: انتقادات زیادی در مورد سخت گیری با افراد مسن موتور سوار می شود که کمتر در مورد آنها سخت گیری شود، اما این آمار نشان می دهد که بیشترین آمار فوتی سال گذشته ما در مورد همین افراد بوده است ، چرا که اگر این افراد از کلاه ایمنی استفاده می کردند شاید الان در کنار خانواده اشان می بودند.

,

سرهنگ نوری در خصوص ماموران نیروی انتظامی با لباس شخصی گفت: این طرحی کشوری است و برای کمتر شدن درگیری و تنش ماموران با لباس شخصی وارد می شوند و یک نفر با لباس نظامی حضور خواهد داشت.

,

نوری در ادامه به نقش رسانه های محلی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم تاکید کرد و گفت: بهتر است از کلی گویی اجتناب شود و اگر مواردی رویت می شود به طور مصداقی بیان شود تا بتوان به آن رسیدگی کرد.

,

وی در آخر شماره های تماس 116 و 197 را پل ارتباطی پلیس با مردم دانست و از مردم خواست که هر گونه انتقاد و پیشنهاد خود در مورد عملکرد نیروی انتظامی را با این شماره ها در میان بگذارند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه