اخبار داغ

به بهانه روز جهانی صنایع دستی؛

جنوب کرمان،رنگین کمان دست سازهای خلاقانه محرومان

جنوب کرمان،رنگین کمان دست سازهای خلاقانه محرومان
صنایع دستى سنتی جنوب کرمان جلوه اى از هنر، فرهنگ و تمدن کهن این سرزمین است که روح هر بیننده اى را در نقوش و ظرافت خود غرق مى‌سازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، صنایع دستى سنتی جنوب کرمان جلوه اى از هنر، فرهنگ و تمدن کهن این سرزمین است که روح هر بیننده اى را در نقوش و ظرافت خود غرق مى‌سازد و صنایع دستی سنتی به دست آمده از برگ درخت خرما یکی از بهترین سوغات فرهنگی  این منطقه محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما،, رودبار ما،,


از سوی دیگر هنرهای سنتی و صنایع دستی می‌توانند مهم‌ترین منبع درآمد ارزی ایران پس از نفت و در واقع عمده‌ترین درآمد ارزی غیرنفتی به‌شمار آیند. بنابراین صنایع دستی هر استان نه تنها بخشی از نیازهای ارزی آن استان را تامین می‌کند که در جلب توجه گردشگران و آشنایی آنها با گوشه‌ای از فرهنگ و هنر مردم آن استان هم موثر است.

, ,
,

, ,

ترویج صنایع دستی راهکاری است که علاوه بر نجات آنها از نیازهای مالی، باعث شکوفایی و توسعه اقتصادی کشور می شود.

,

مریم بامری از بانوان فعال حوزه صنایع دستی با بیان اینکه صنایع‌دستی با تمام گسترده و تنوعی که در کشور دارد، جایگاه و هویت آن در جامعه امروز کمرنگ شده است، گفت: هنر ایرانی را باید با تکنولوژی مدرن همراه کنیم و از فرصت های به دست آمده برای بهینه‌سازی وضعیت و ساختار هنرهای‌ ملی و بومی خود بهره ببریم.

,

کمک به محیط زیست و مردم منطقه
وی بیان داشت: به جای استفاده از پلاستیک های تجزیه ناپذیر بلای محیط زیست از سبدهای حصیریی که از مهمترین صنایع دستی جنوب کرمان است و قابل شستشو برای حمل نان و خرید استفاده کنید تا کمکی هم به کسب و کارهای بومی و توانمندی روستائیان کرده باشید.

,
,


این فعال صنایع دستی خاطر نشان کرد: صنایع دستی جنوب کرمان به دلیل تنوع و زیبایی خاصی که هنر دستان زنان زحمتکش و هنرمند این سامان به آن داده است ظرفیت مطرح شدن در سطح جهانی را دارد و نیز به دلیل راه اندازی کارگاه های کوچک در این زمینه در صورت حمایت می تواند سبب پویایی اقتصاد خانواده های این منطقه شود.

, ,
,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه