اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه در کرمان:

اما و اگرهای ازدواج سنتی و مدرن/ازدواج های اینترنتی راهی به سوی طلاق

اما و اگرهای ازدواج سنتی و مدرن/ازدواج های اینترنتی راهی به سوی طلاق
استاد حوزه و دانشگاه در کرمان گفت: در فضای مجازی و محیط اینترنت ازدواج ها به دلیل احساسات صورت میگیرد و این زندگی به دلیل عدم شناخت صحیح طرفین از یکدیگر به طلاق و جدایی منجر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم طباطبایی استاد حوزه و دانشگاه در کرمان در گفتگو با راه آرمان ؛ با اشاره به آیه 21 سوره روم اظهار کرد: دین مبین اسلام  برای ازدواج ارزش قائل شده اند و خداوند در قرآن کریم نیز فرموده اند که همسرانی برای شما آفریده ایم تا در کنارشان آرامش بگیرید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی با بیان اینکه ازدواج امر مقدس و ارزشمندی است که بسیار به آن بها داده شده است، ابراز کرد: این در حالی است که در برخی از ادیان ازدواج را مانع رشد و کمال انسان می دانند؛ اسلام معتقد است که انسان با انجام این امر تکامل پیدا می کند.

,

طباطبایی عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) نیز فرموده اند"محبوب ترین بنا نزد خدا ازدواج است و با این سنت دین کامل می شود"؛ بنابراین ازدواج امری بسیار ارزشمند است چرا که حفظ نظام بشر به ازدواج باز می گردد و باید به آن توجه کرد.

,

این استاد حوزه و دانشگاه در کرمان بیان کرد: انتخاب همسر مهمترین تصمیم در زندگی هر جوان است؛ ازدواج سنتی و مدرن امروزه در جامعه باب شده است در حالی که این مسئله صحیح نیست؛ باید در این موضوع ازدواج اسلامی را بیان کنیم.

,

وی ادامه داد: ازدواج اسلامی ازدواجی است که دختر و پسر  از یکدیگر شناخت پیدا کنند تا بدانند هم کفو یکدیگر هستند یا نه تا در کنار یکدیگر به آرامش برسند.

,

طباطبایی گفت: ازدواج سنتی به این معنا است که خانواده دختری را برای فرزند خود در نظر می گیرند و به خواستگاری می روند و ازدواج صورت می گیرد و ازدواج مدرن به این صورت است که افراد خودشان یکدیگر را پیدا می کنند و بعد از ان با یکدیگر ازدواج خواهند کرد.

,

این استاد حوزه و دانشگاه در کرمان با بیان اینکه هر کدام از ازدواج های یاد شده نواقصی را دارند، افزود: اگر ازدواج با عقل و منطق صورت بگیرد؛ نه بر اساس خواسته های نفسانی و عواطف زود گذر؛ افراد می توانند بدون توجه به احساسات و با غلبه بر عواطف  و انتخاب درست ازدواج کنند.

,

طباطبایی با تأکید بر اینکه دین مبین اسلام تأکید بر هم کفو بودن فکری، اعتقادی و خانوادگی دارد، ابراز کرد: در یک ازدواج موفق باید شناخت صحیح ایجاد گردد و بعد از ان علاقه سنگین بین طرفین به وجود آید تا با یک تصمیم عاقلانه، عاشقانه زندگی کنند.

,

وی تصریح کرد: در ازدواج مدرن افراد در اولین نگاه به یکدیگر علاقمند می شوند و با یکدیگر رابطه بر قرار می کنند و بر اساس هیجانات و عواطف ازدواج فی ما بین صورت می گیرد؛ اما بعد از ازدواج افراد می بینند که دنیایی با یکدیگر از نظر فکری، اغتقادی، فرهنگی و اخلاقی تفاوت دارند و هم کفو یکدیگر نیستند.

,

طباطبایی با بیان اینکه برخی اوقات در ازدواج سنتی نیز اشتباهاتی رخ می دهد،گفت: ازدواجی که اسلام می گوید این است که دختر و پسر باید نسبت به یکدیگر شناخت درست پیدا کنند و با اطلاع خانواده ها با هم رفت و آمد داشته باشند.

,

این استاد حوزه و دانشگاه در کرمان ضمن ابراز تأسف از شکل گیری ازدواج در فضای مجازی عنوان کرد: همان گونه که از نام این ازدواج بر می آید این نوع ازدواج در فضای حقیقی صورت نمی گیرد به این معنا که طرفین خود واقعی شان را در فضای مجازی معرفی نمی کنند؛ لذا شاهد هستیم که بسیاری از ازدواج های اینترنتی با شکست، اختلاف و جدایی ختم می شوند.

,

وی با بیان اینکه این نوع رابطه به دلیل هیجانات و احساسات برقرار می شود، ابراز کرد: زمانی طرفین با واقعیت زندگی رو به رو می شوند متأسفانه میبینند که هم کفو یکدیگر نیستند و این مسئله منجر به جدایی می شود.

,

طباطبایی در پایان با تأکید بر اینکه فضای مجازی برای انتخاب همسر مکان مناسبی نیست، خاطر نشان کرد:این فضا با دنیای حقیقی تفاوت دارد و طرفین باید با شناخت درست از خانواده با یکدیگر ارتباط برقرار کنند؛ نه با فضاهای ساخته شده که واقعی نیستند.

,

انتهای پیام/

,

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه