اخبار داغ

پرسنل بیمارستان بوعلی زاهدان در انتظار کارانه و اضافه کار5 ماهه/سازمانهای بیمه گر عامل اصلی بی ثباتی در پرداخت ها!

پرسنل بیمارستان بوعلی زاهدان در انتظار کارانه و اضافه کار5 ماهه/سازمانهای بیمه گر عامل اصلی بی ثباتی در پرداخت ها!
جمعی از پرستاران بیمارستان بوعلی زاهدان از عدم پرداخت کارانه و اضافه کار گلایه مند بوده و خواستار پیگیری این موضوع از مراجع مربوطه شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از عصرهامون، برخی از نیروهای بیمارستان بوعلی زاهدان در تماس های متعدد با دفتر پایگاه خبری عصرهامون،خواستار پیگیری عقب ماندگی 4تا5ماه کارانه و اضافه کار خود از سوی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شدند.
براساس گفته های آنها، از سوی برخی از مسئولان بیمارستان به آنان اعلام شده این کارانه و اضافه کار به دلیل مشکلات مالی دیگر پرداخت نخواهد شد.
خبرنگار عصرهامون، در طی این گزارش و در گفت و گویی با مدیر روابط عمومی علوم پزشکی زاهدان به بررسی و پیگیری این موضوع پرداخته است.

عدم پرداخت به موقع سازمانهای بیمه گر عامل اصلی واریز نشدن کارانه
مدیر روابط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این زمینه گفت: سازمان های بیمه گر در پرداخت حق خود به حوزه بهداشت و درمان عقب هستند و این امر باعث شده تا پرداخت کارانه به پرسنل با تاخیر صورت پذیرد.
محمد هادی عباسی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، افزود: براساس طرح تحول سلامت افراد ساکن در شهرها باید 6و روستانشینان 3هزار تومان از هر 100هزار تومان را پرداخت کنند و مابقی هزینه ها را سازمانهای بیمه گر به بیمارستان ها و مراکز بهداشت و درمان بپردازند.
وی با بیان اینکه این موضوع کشوری بوده و مختص استان سیستان و بلوچستان نمی باشد،اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با توان مالی خود توانسته در سنوات گذشته بخشی از کارانه عقب افتاده نیروها را پرداخت کند.
وی اضافه کرد: سازمان های بیمه گر قراردادی با دانشگاه علوم پزشکی امضاء می کردند که براساس آن بخش اندکی از هزینه های خدمات را بیمه شده و مابقی را سازمانبیمه گر باید پرداخت می کرد که این موضوع از سوی سازمانهای بیمه گر به درستی محقق نشده است.
این مسئول تصریح کرد: برای سال جدید در قرارداد امضاء شده مقرر شده تا سازمانهای بیمه گر به صورت ماهانه باید پرداخت داشته باشند و براین اساس است که کارانه و اضافه کار همکاران در فروردین ماه به صورت کامل پرداخت شده و طلب آنها نیز به محض پرداخت از سوی سازمانهای بیمه گر پرداخت می شود.
عباسی در خصوص پرداخت حقوق کارکنان نیز گفت: چند نوع کارمند و نیرو در بیمارستان ها و دانشگاه ها به فعالیت مشغول می باشند که یک گروه آنها رسمی بوده و براساس قانون و با توجه به وجود ردیف اعتباری مشخص هر ماه حقوق خود را دریافت می کنند و عیدی خود را نیز با حقوق بهمن ماه دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: بخشی از نیروها نیز شرکتی بوده و باید حق و حقوق خود را از شرکت مطالبه کنند چرا که دانشگاه علوم پزشکی با شرکت ها قرارداد امضاء می کنند و شرکت در قبال کاری که انجام می دهد از دانشگاه پول دریافت می کند، براین اساس اگر نیروی شرکتی حق و حقوق خود را دریافت نکرده است باید به خود مسئولان شرکت مراجعه کرده و در صورت عدم تعامل و نتیجه گرفتن به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پیگیری مراجعه کند، دانشگاه علوم پزشکی تنها نظارت بر حسن انجام کار را انحام می دهد.
این مسئول در زمینه نیروهای طرحی نیز گفت: این افراد نیز به صورت ماهانه حقوق خود را دریافت می کنند و براساس آخرین اطلاعاتی که به دست بنده رسیده، حقوقشان به طور کامل پرداخت شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
شایان ذکر است در 13اسفندماه سال گذشته نیز خبری در این خصوص با تیتر «حقوق،کارانه و عیدی به موقع پرداخت نمی شود/وزارت خانه پیگیر پرداخت معوقات باشد» در پایگاه خبری عصرهامون منتشر شده بود.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون, عصرهامون,
,
, عصرهامون,
,
, عدم پرداخت به موقع سازمانهای بیمه گر عامل اصلی واریز نشدن کارانه,
,
, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
, حقوق،کارانه و عیدی به موقع پرداخت نمی شود/وزارت خانه پیگیر پرداخت معوقات باشد,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه