اخبار داغ

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین:

استخرهای پرورش ماهی قزوین پایش می‌شوند

استخرهای پرورش ماهی قزوین پایش می‌شوند
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: استخرهای پرورش ماهی قزوین از منظر آلودگی های ویروسی پایش می‎شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عیسی یزدی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: پایش استخرهای ماهی از نظر آلودگی به بیماری‌های ویروسی نظیر VHS و IHN که منجر به کاهش شدید کیفیت گوشت ماهی و همچنین تلفات شدید در مزارع پرورش آبزیان و خسارات سنگین اقتصادی می شود، در دستور کار اداره دامپزشکی قرار دارد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی از پایش‌های منظم و مدون مزارع پرورش آبزیان بررسی برای وجود و یا عدم وجود بیماری‌های ویروسی خبر داد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: با توجه به اهمیت مصرف ماهی در حفظ سلامت افراد جامعه، اداره دامپزشکی شهرستان قزوین بر نحوه رعایت ضوابط بهداشتی در مزارع پرورش ماهی نظارت مستمر دارد. 

یزدی بیان کرد: تشخیص بیماری‌های ویروسی آبزیان و حذف آبزیان آلوده و همچنین اجرای برنامه پایش پس از حذف، نقش بسزایی در کنترل بیماری‌های ویروسی آبزیان داشته که این برنامه های پایش جزء اصول کاری لاینفک اداره دامپزشکی در حوزه آبزیان است.

وی اذعان کرد: رعایت اصول قرنطینه بهداشتی آبزیان و اخذ مجوزهای قانونی اداره دامپزشکی در راستای کنترل هرچه بیشتر بیماری‌های آبزیان است.

این مسئول از عموم مردم خواست که با رعایت هرچه بیشتر توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی که به ارتقاء سطح سلامت افراد جامعه منتج می‌شود، اداره دامپزشکی را در برای نیل به اهداف خود در این زمینه هر چه بیشتر یاری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ به دامپزشکی منتقل تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه