اخبار داغ

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی؛

14 درصد گردشگران نوروزی برای اولین‌بار به تبریز می‌آمدند/ میزان اقامت مسافران در استان به 7 شب رسیده است

14 درصد گردشگران نوروزی برای اولین‌بار به تبریز می‌آمدند/ میزان اقامت مسافران در استان به 7 شب رسیده است
رستمی گفت:در نوروز 96 یک هزار و 850 گردشگر خارجی در استان اقامت داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال 97 با دو هزار و 165 گردشگر خارجی رشد 17درصدی داشته‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  فرشاد رستمی در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای استانی اظهار داشت: در نوروز سال 97 چهارصد و شصت و شش هزار و 467 نفر در مراکز اقامتی ما حضور داشته‌اند که نسبت به سال 96 رشد چهار درصدی را تجربه کرده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: در نوروز 96 یک هزار و 850 گردشگر خارجی در استان اقامت داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال 97 با دو هزار و 165 گردشگر خارجی رشد 17درصدی داشته‌ایم.

,

معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به آمار اشغال صد درصدی در هتل‌های پنج ستاره عنوان کرد: آمار بازدید از موزه‌ها در نوروز سال جاری 277 هزار و 560 نفر بوده، همچنین بازدید از سایر جاذبه‌های گردشگری استان سه میلیون و 472 هزار و 835 نفر بوده که نسبت به مشابه سال 96 رشد 18 درصدی داشته است.

,

وی افزود: در سال 96 بر اساس آمارها با ضریب 2.5 شب اقامت بیش از چهار و نیم میلیون نفر شب اقامت داشته‌ایم و جمع گردشگران ورودی به استان 540 هزار گردشگر خارجی و چهار میلیون و 300 هزار نفر گردشگر داخلی است.

,

رستمی موزه قاجار، آذربایجان و مشروطه را صدرنشین بازدیدها دانست و گفت: از نظر پراکندگی مسافران استان‌های تهران، مازندران، همدان و البرز صدرنشین سفر به استان بوده‌اند که 48 درصد مسافرانی که به تبریز مسافرت کرده‌اند برای چندین سال متوالی است که به شهر اولین‌ها می‌آیند.

,

وی تاکید کرد: 38 درصد مسافران برای سومین سال و 14 درصد گردشگران برای نخستین بار به تبریز سفر کرده بودند.

,

این مقام مسئول در خصوص میزان رضایتمندی از نحوه اطلاع‌رسانی هنگام ورود به استان نیز تصریح کرد:علی‌رغم تاکیدات برای همکاری مرکز  فناوری و اطلاعات جهت ارسال پیامک در موقع ورود مسافران و مشکلاتی در این خصوص بالای 60 درصد رضایتمندی وجود داشته است.

,

وی توضیح داد: رشد اقامت دو شب در سال‌های گذشته در سال‌های جاری به هفت شب رسیده است که رشد قابل توجهی می‌باشد.

,

رستمی با بیان اینکه برخلاف سال‌های گذشته مسافران برای بازدید از اقوام به تبریز نیامدند، عنوان کرد: بالای 75 درصد از مسافران به دلیل استفاده از جاذبه‌های تاریخی، تفریحی، طبیعی و اماکن گردشگری به استان آذربایجان‌شرقی سفر کرده‌اند.

,

وی در پایان خاطرنشان ساخت: 47 درصد مسافران در مراکز و مهمان‌پذیرهای تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی، 20 درصد منزل اقوام و آشنایان، 18 درصد در مدارس و 10 درصد در سایر مهمان‌پذیرها اقامت داشته‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه