اخبار داغ

تجمع اعتراض‌آمیز اهالی خیرآباد گچساران مقابل سد کوثر+تصاویر

تجمع اعتراض‌آمیز اهالی خیرآباد گچساران مقابل سد کوثر+تصاویر
جمعی از کشاورزان منطقه خرآباد گچساران در اقدامی اعتراض‌آمیز نسبت به بستن آب سد کوثر به روی باغات و مزارع شان مقابل این سد تجمع کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،کشاورزان منطقه خیرآباد گچساران نسبت به قطع کردن آب سد کوثر به روی مزارع و باغات شان معترض بوده و می گویند که با بستن آب سد کوثر سبب ایجاد ضرر و زیان زیادی به محصولات آنها شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب جنوب,

, ,

یکی از کشاورزان دراین خصوص می افزاید:اخیرا درباره این مشکل با آقای تاجگردون نماینده گچساران و باشت در مجلس نیز مکاتبه داشته‌اند و در نامه‌ای که به وی نوشته‌اند خواستار رسیدگی به این امر مهم  شده‌اند.

,

, ,

کشاورز دیگری در ادامه از ضرر و زیان به محصولات کشاورزی اش در نتیجه قطع کردن آب سد کوثر گلایه دارد و خواستار رسیدگی فوری مسئوولان دراین خصوص است.

,

, ,

یکی دیگر از اهالی خیرآباد می افزاید: مسئولان به جای وقت‌گذرانی در شبکه‌های اجتماعی به مشکلات مردم رسیدگی کنند ومسئولان باور کنند که با سلفی‌گرفتن امکان برطرف کردن مشکلات این منطقه وجود ندارد. 

,

, ,

فرج الله استلاحی،بخشدار گچساران نیز در گفت‌وگو با این پایگاه خبری در خصوص اعتراض کشاورزان خیرآباد و قطع آب کشاورزی این منطقه اظهار کرد: درنامه‌ای که در ماه‌های گذشته که از سویی وزارت نیرو به شهرستان و در اختیار دهیاران قرار گرفت هرگونه کشت محصولات تابستانه در این منطقه ممنوع اعلام شد.

,

 وی افزود: با توجه به اینکه سد کوثر سالانه آب آشامیدنی ۲۰ شهرستان و ۲ هزار روستای استان‌های هرمزگان، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر را تأمین می‌کند، استفاده از آب سد کوثر برای کشاورزی  در فصل تابستان در این منطقه ممنوع شده است.

,

 استلاحی بیان کرد: به دلیل کمبود آب، کاهش بارندگی و خشکسالی چند سال اخیر هر گونه کشت تابستانه  و کشت‌هایی  از جمله مانند برنج که نیاز به آب بسیار دارد  در فصل تابستان در این شهرستان ممنوع شده است.

,

, ,

 بخشدار گچساران تصریح کرد: میزان بارندگی در این استان و شهرستان  در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۵ میلیمتر کاهش یافته است.

,

 استلاحی خاطرنشان کرد: هم اکنون آب سد کوثر تنها برای تامین آب آشامیدن این شهرها  و روستاها استفاده می‌شود.

,

انتهای پیام

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه