اخبار داغ

افزایش سوداگرانه قیمت مسکن در قزوین/ قشر کم‌درآمد سهمی از بازار مسکن ندارد

افزایش سوداگرانه قیمت مسکن در قزوین/ قشر کم‌درآمد سهمی از بازار مسکن ندارد
با توجه به افزایش حباب گونه قیمت مسکن مسئولین ذی ربط و فعالان سیاسی که وعده رونق و ثبات در قیمت مسکن را به مردم کم درآمد جامعه را داده بودند به وعده‌های خود عمل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصبح قزوین؛بازار مسکن در این روزها بعد از افزایش 30 درصدی قیمت به سمت و سویی حرکت می‌کند که پیش‌بینی‌ها را برای فروشنده، سازنده و خریدار سخت کرده و باعث شده تا بیشتر کسانی که در زمینه مسکن فعالیت می‌کنند باعث سردرگمی شوند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

در سال گذشته برخی از مسئولین اظهار کردند که قیمت مسکن در سال‌ آینده( 1397)متناسب با نرخ تورم شاید دو درصد بالاتر از نرخ تورم عمومی رشد پیدا خواهد کرد. 
,
,
 
,
, ,

با افزایش نرخ دلار و سایر عوامل وابسته مسکن قیمت خانه‌ها در مناطق مختلف افزایش یافته است. قیمت مسکن متناسب با نرخ تورم عمومی نیست و به یک باره بازار مسکن افزایش 30 درصدی قیمت را به خود دیده است. 

این افزایش قیمت بازار مسکن در سال جدید چشمگیر بوده و به هیچ عنوان متناسب با قدرت خرید خانواده‌‌ها نخواهد بود و با وعده‌هایی که مسئولین ذی ربط داده اند هیچ گونه مطابقتی ندارد. 

با توجه به این افزایش قیمتی که به یک باره در بازار مسکن رخ داده است از بنگاه‌های معاملات ملکی سراسر استان قزوین و شهرهای اطراف جویا شدیم تا دلایل این افزایش ناگهانی قیمت را جویا شویم. 

مسئول یکی از معاملات ملکی در منطقه جانبازان استان قزوین با بیان اینکه گرانی مسکن به عوامل مختلفی همچون تورم بستگی دارد، می‌گوید: قیمت مسکن در چند روز اخیر به صورت چشمگیری بالا رفته است که این افزایش قیمت به عمواملی همچون افزایش قیمت زمین، افزایش قیمت مصالح و اجرت‌هایی که در این راه دریافت می‌کنند، بستگی دارد. 
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

این فعال بازار مسکن می‌افزاید: قیمت مسکن به صورت حباب گونه افزایش می‌یابد و بازار را دچار سردرگمی کرده است. 

وی ادامه می‌دهد: کسانی که قصد خرید، فروش و یا سازندگی در زمینه مسکن را دارند با این اوضاع بازار باید صرف نظر کنند و تمامی معاملات خود را کنسل کنند. 

محمدی یکی دیگر از فعالان حوزه مسکن است که سالیان طولانی در این زمینه فعالیت داشته است، می‌گوید: جهش قیمت مسکن در روزهای اخیر حباب‌گونه و کاذب بوده است. 

وی با بیان اینکه یکی از این افزایش قیمت اقدامات سوداگرانه در بازار مسکن است، عنوان می‌کند: علت افزایش 30درصدی قیمت مسکن در بازار به دلیل اقدامات سوداگران و سودجویان در این زمینه است. 

این فعال حوزه مسکن بیان می‌کند: قیمت‌های امروز بازار مسکن به هیچ عنوان واقعی نیست و اگر تقاضا وارد بازار مسکن نشود، قیمت‌‌ها سیر نزولی پیدا خواهند کرد و بازار به ثبات قیمت خواهد رسید. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

محمدی رشد قیمت زمین را از دیگر عوامل افزایش قیمت مسکن دانست و ابراز می‌کند: رشد قیمت زمین عمده‌ترین دلیلی است که باعث افزایش قیمت در بازار مسکن می‌شود و از طرفی عوامل دیگری همانند افزایش قیمت مصالح ساختمانی و ثابت نبودن بازار ارز نیز در این زمینه تاثیرات بسیار زیادی را با خود به همراه دارد. 

یکی از فعالان بازار مسکن در ناصرآباد با بیان اینکه بازار مسکن در اواخر سال گذشته با رکود همراه بوده است؛ اما هم اکنون به یکباره به دلایل نامعلومی با افزایش قیمت همراه بوده است، می‌گوید: ما هم از این افزایش ناگهانی قیمت تعجب کردیم و دلیل خاصی را نمی‌توانیم برای این افزایش قیمت بیان کنیم. 

وی ادامه می‌دهد: بهتر است دلایل افزایش قیمت بازار مسکن را از مسئولین و سیاستمدارانی که در این زمینه به فعالیت‌های کلان می‌پردازند، بپرسید. 

مقدم یکی دیگر از فعالان بازار مسکن در شهر اقبالیه مهمترین دلیل گرانی مسکن در روزهای اخیر را بازار ارز و طلا می‌داند و به خبرنگارصبح قزوین می‌گوید: قیمت‌ها به گونه ای افزایش یافته است که دیگر کسی قدرت خرید و فروش مسکن را ندارد. 

وی اضافه می‌کند: امروزه مردم عزیز شهر اقبالیه در پی خانه‌هایی با قیمت پایین هستند. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

طاهری، یکی از خریداران مسکن در استان قزوین است که می‌گوید: سالیان طولانی است که در زمینه پرستاری فعالیت می‌کنم و با پس انداز این چند ساله سعی این بود تا مسکن برای خانواده خود تهیه کنم. 

وی ادامه داد: با افزایش ناگهانی قیمت مسکن باید چند سال دیگر صبر کنم تا سرپناه مناسبی برای خانواده ام فراهم کنم. 

این خریدار مسکن با بیان اینکه درآمد مردم در زمینه‌های مختلف رو به کاهش است، اظهار می‌کند: تا اواخر سال قبل با هزینه 70 میلیون می‌توانستم خانه ای تهیه کنم؛ اما امروز همان خانه را با قیمت کمتر از 100 میلیون تومان نمی‌توان خرید؛ این اختلاف قیمت در بازار مسکن اصلا درست نیست بخصوص برای ما اقشار کم درآمد جامعه ظلم بزرگی محسوب می‌شود. 

یکی دیگر از فعالان بازار مسکن در استان قزوین می‌گوید: نابسامانی‌هایی موجود در بازار ارز و طلا باعث شده است تا بسیاری از سرمایه‌گذاران، سرمایه‌های خود وارد بخش مسکن کنند، همین موضوع باعث و زمینه‌ساز رشد قیمتی این بخش شده است. 

وی می‌افزاید: مهمترین دلیل افزایش قیمت مسکن ورود سودجویان و سوداگران است؛ این افراد با ورود خود به بازار مسکن قیمت‌هایی را برای زمین و خانه‌ها تعیین می‌کنند که به صلاح و سود خودشان است. 

این فعال بازار مسکن با بیان اینکه مولفه‌های دیگری همچون ارز، سکه، طلا و بورس در قیمت مسکن تاثیرگذار است، اذعان می‌کند: متاسفانه هنگامی که گرانی در برخی از زمینه‌ها رخ می‌دهد مردم خرید خود را در همان زمینه بیشتر می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه کسانی که نیازمند مسکن هستند، خرید کنند و برای سرمایه گذاری وارد بازار نشوند چون بازار قابل پیش بینی نیست، تصریح می‌کند: اگر قیمت مسکن افزایش یابد توان مردم پایین می‌آید و‌ بازار مسکن کساد می‌شود. 

شرایط فعلی بازار مسکن در استان قزوین بیانگر این است که بخش سرمایه گذار و متخصصین ساختمان در بازار مسکن نقش کلیدی گذشته را ایفا نمی‌کنند بلکه این سودجویان و دلالان هستند که زمین و خانه‌ها را به دلخواه خود قیمت گذاری می‌کنند. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

قیمت‌ها به قدری افزایش یافته است که که امکان خرید برای مصرف کننده وجود ندارد و روند رشد معاملات به صورت قابل محسوسی کاهش یافته است. 

لذا در شرایط فعلی بازار، مسکن سوددهی مناسبی ندارد و احتمالا سرمایه گذاران برای ورود به این بازار احتیاط می‌کنند، مردم هم نیز باید برای به ثبات رسیدن قیمت مسکن از خریدهای غیر ضروری خودداری کنند. 

با توجه به افزایش حباب گونه قیمت مسکن مسئولین ذی ربط و فعالان سیاسی که وعده رونق و ثبات در قیمت مسکن را به مردم کم درآمد جامعه را داده بودند به وعده‌های خود عمل کنند. 
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه