اخبار داغ

روایتی متفاوت از وضعیت بازار سکه و طلا در تبریز؛

هجوم مردم برای خرید طلا و سکه داد فروشنده‌ها را در آورد!/ سکه 300 هزار تومان گران‌تر از طلای آب شده!

هجوم مردم برای خرید طلا و سکه داد فروشنده‌ها را در آورد!/ سکه 300 هزار تومان گران‌تر از طلای آب شده!
سکه در حالی به قیمت 2 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است که افزایش قیمت سکه و طلا فروشندگان را نیز ناراضی ساخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  شنیدن بالا رفتن روزانه قیمت طلا و سکه از رادیو اگر تکراری شده باشد می‌توان سری به بازار طلا زد تا از دلیل صعود قیمت طلا و سکه با خبر شد، از بخت خوشتان اگر اندک پولی داشته باشید تا برای خرید طلا به بازار بروید در همان ابتدای صبح با بازاری که شبیه بازار طلا در ماه رمضان نیست مواجه می‌شوید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

اگرچه به نظر می‌رسد که خرید و فروش چندانی صورت نمی‌گیرد اما اگر احیانا با یکی از طلافروشان اندک آشنایی داشته باشید و مشتری خرید طلا شوید حتما پای درد و دل آنها خواهید شد، به رسم خبرنگاری و البته خرید طلا! که به یکی از مغازه‌های تبریز مراجعه می‌کنیم قبل از پسندیدن چیزی از قیمت طلا می‌پرسیم.

,

فروشنده جوان که اندکی آشنایی دارد سفره درد دلش باز می‌شود و می‌گوید:" قیمت طلا امروز 206 هزار تومان است و اگر بالاتر از این نرود، پایین‌تر نیز نخواهد آمد! دو هفته پیش قیمت طلا حتی به 190 هزار تومان نیز رسیده بود اما تقاضای مردم برای خرید طلا و سکه دوباره افزایش قیمت را باعث شده است که بعید می‌دانم این قیمت‌ها کاهش پیدا کند."

,

وی با اشاره به وضعیت بازار سکه نیز تاکید دارد:" وضعیت به گونه‌ای شده است که اگر کسی بخواهد طلای خالص برای ساخت سکه بدهد قیمت آن نزدیک به 2 میلیون 200 هزار تومان شود در حالیکه قیمت سکه در بازار 2 میلیون و 500 هزار تومان است! این مساله هم دلیلی جز هجوم مردم برای خرید سکه ندارد."

,

, ,

این فروشنده طلا با تردید ادامه می‌دهد:" کسبه بازار طلا نیز نگران وضعیتند روز به روز قیمت طلا بالا می‌رود و مشخص نیست این مساله تا کی ادامه دارد،ما هم مانند مردم منتظریم تا ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد اما با وضعیت قیمت طلا و سکه بعید می‌دانم این قیمت‌ها کاهش یابد."

,

وی می‌افزاید:" این افزایش قیمت نه تنها به نفع ما نیست بلکه در کوتاه و دراز مدت به ضرر ماست زیرا بازار طلا با رکود مواجه شده و دیگر مصرف کنندگان واقعی طلا و نه ذخیره‌کنندگان آن توان مالی برای خرید ندارند!"

,

مرور حرف‌های این فروشنده جوان نشان می‌دهد جو روانی در افزایش قیمت‌ها تاثیر به سزایی دارد؛ زیرا مطابق حرف‌های این فروشنده طلا سکه آماده 300 هزار تومان گران‌تر از قیمت طلای آب شده آن است! عدم اطمینان مردم به وضعیت بازار یکی از دلایلی است که مردم به بازار سکه و طلا هجوم آوردند و باید دید که آیا دولت توان مهار این جو روانی و بازار ملتهب را خواهد داشت یا خیر.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه