اخبار داغ

بیانیه "پیمان صلح مدنی ارمنستان و آذربایجان" در اعتراض به اظهارات نیکول پاشینیان؛

مردم دو کشور از یکدیگر نفرت ندارند/ آذربایجانی‌ها با مسافران ارامنه برخورد صمیمانه‌ای دارند/ نخست‌وزیر ارمنستان نباید دشمنی میان دو ملت را شعله‌ور کند

مردم دو کشور از یکدیگر نفرت ندارند/ آذربایجانی‌ها با مسافران ارامنه برخورد صمیمانه‌ای دارند/ نخست‌وزیر ارمنستان نباید دشمنی میان دو ملت را شعله‌ور کند
ما اطمینان داریم که نه مردم ارمنستان و نه مردم آذربایجان نفرت دینی و اتنیکی نسبت به همدیگر ندارند، و مناقشه قره باغ به زودی با تکیه بر نرم های بین المللی و حقوق بین الملل به صورت عادلانه میان دو طرف حل و فصل خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، "پیمان صلح مدنی ارمنستان و آذربایجان" در اعتراض به بیانات نخست وزیر جدید ارمنستان در تاریخ 7 ژوئن 2018 در مجلس این کشور بیانیهای صادر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

" نیکول پاشینیان در سخنرانی خود در مجلس ارمنستان ضمن ارائه برنامه دولت جدید این کشور، از عدم جدیت کافی در جمهوری آذربایجان برای حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ سخن به میان آورده است.

,

جای بسی تاسف است که اظهارات آقای پاشینیان موجب شعله ور شدن دشمنی میان دو ملت شده و مانع رشد پتانسیل موجود برای تامین صلح پایدار میان دو ملت خواهد بود.

,

این تشکل مردم نهاد در طول فعالیت خود طی دو سال گذشته شرایط لازم را برای دیدار ارامنه از شهرهای زادگاه خود که به دلیل جنگ از آن ها دور افتاده اند فراهم کرده است. سفر شهروندان ارمنی به جمهوری آذربایجان و برخورد صمیمانه مردم آذربایجان با آن ها نمود بارزی از وجود پتانسیل صلح میان دو ملت است که حمایت از آن و ضرورت استفاده از این پتانسیل برای برقراری صلح غیر قابل انکار است.

,

این پیمان مردم نهاد در طول مدت کوتاه فعالیت خود حمایت بسیاری از کشورها و نهادهای اجتماعی فعال در آن کشورها را جذب کرده است. "پیمان صلح مدنی ارمنستان و آذربایجان" امروز طرفدار توسعه و تحکیم همکاری های متقابل، کاهش تنش و برقراری اعتماد متقابل میان طرفین است.

,

ما نمی خواهیم سخنان نخست وزیر ارمنستان را به مثابه تقابل با نیت صلح طلبی مردم ارمنی تلقی کنیم. ما اطمینان داریم که نه مردم ارمنستان و نه مردم آذربایجان نفرت دینی و اتنیکی نسبت به همدیگر ندارند، و مناقشه قره باغ به زودی با تکیه بر نرم های بین المللی و حقوق بین الملل به صورت عادلانه میان دو طرف حل و فصل خواهد شد.

,

تغییرات در حکومت ارمنستان نویدبخش تحولات مثبت در آینده است. برای رسیدن به یک توافق همه جانبه و برقراری صلح و ثبات در منطقه هم مردم ارمنی و هم دولت جدید ارمنستان باید تمامی نیروهای خود را بسیج نمایند."

,

گفتنی است، "پیمان صلح مدنی ارمنستان و آذربایجان" تشکلی مردم نهاد می باشد که در سال 2016 به منظور تامین صلح پایدار میان دو ملت و به ابتکار نمایندگان مردمی ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاسیس شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه