اخبار داغ

گفت وگوی اختصاصی مرآت با یکی از 3 داور برتر فوتبال کشور

سمنان یکی از استان های بنام داوری فوتبال در کشور است

سمنان یکی از استان های بنام داوری فوتبال در کشور است
داور سمنانی لیگ برتر فوتبال کشور گفت: با توجه به شرایط جمعیتی و فوتبالی استان می توان گفت یکی از استان های بنام داوری در کشوراست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی داناسید حسین زرگر به مناسبت روز جهانی داور در گفتگو با خبر نگار مرآت با اشاره به وضعیت داوری در سطح استان سمنان گفت: شرایط داوری در استان سمنان با توجه به شرایط جمعیتی که دارد خیلی مناسب است ما الان یک تیم کامل داوری متشکل از یک داور و دو تا کمک داور در لیگ برتر داریم و یک تیم کامل داوری در لیگ دسته یک کشور داریم که با توجه به شرایط جمعیتی و فوتبالی استان می توان گفت یکی از استان های بنام داوری در کشوراست.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, مرآت ,

وی وضعیت داوری کشور را هم خوب ارزیابی کرد و گفت: سال ها بود که کمک داور در جام جهانی حضور می یافت اما داور در جام جهانی حضور نیافته بود که امسال با حضور آقای فغانی به عنوان داور و کمک داور کامرانی فر بعد از چندین سال هم بعد از چندین سال داوری از ایران هم به جام جهانی اعزام شد که این نشان دهنده کیفیت خوب داوری در کشورمان است.
زرگر حساسیت بازی ها، استرس آور بودن، تمرینات سخت بدنی، درگیر بودن در تمام سال و دوری از تفریحات زندگی و فشار بدنی را از سختی های کار داوری برشمرد.
این داور لیگ برتر جایگاه بالای داوری و آمادگی جسمانی بالا را از محاسن داوری دانست. 
وی با اشاره به شرایط تعیین داوری  گفت : کمیته داوران وظیفه برنامه ریزی و نقش آفرینی داوران را دارد اما چینش داوران در قالب گروهی به نام دپارتمان داوری انجام می شود هر چند که نظر کمیته داوری هم در این امر لحاظ می شود که البته  یکی دو سال قبل اتفاقات بیرونی باعث شده بود اختلافاتی بینشان به وجود آید ولی الحمدالله در یکی دو سال اخیر بسیار شرایط مهیاتر شده و به اجماع نظر رسیدند و هماهنگی خیلی خوبی به وجود آمده و مطمئن هر چه هماهنگی ها بالاتر باشد وضعیت داوری ما هم بالاتر خواهد بود .
زرگر با بیان خاطره ای از قضاوت خود تصریح کرد : شرایط قضاوت طوری رقم خورده که بازی خوبی را به ما دادند و بهترین خاطره ام هم بازمی گردد به اولین پخش مستقیم بود بازی پرسپولیس و نفت آبادان که این شرایط فراهم شد که این بازی را حدودا 4 سال پیش قضاوت کنم . بدترین خاطره داوری هم اشتباهاتی که داور در بازی دارد می توان ذکر کرد چون نتیجه تغییر می کند از لحاظ وجدانی می تواند خاطرات بد داور باشد.
وی ضمن تشکر از دو گروه که وی را در داوری کمک کرده اند گفت: اول از خانواده ام و همسرم تشکر می کنم که به دلیل مشقت های کار ما را در این 18 سال همراهی کردند که با توجه به برنامه مسافرتی و تمرینا ت تیم از کارهای منزل غافلیم و خیلی از این نظر در فشارند و قبول زحمت می کنند .
این داور ادامه داد : همچنین از رضا کاظمی استاد خودم و ابولفضل اخلاقی که زحمات زیادی برای ما کشیدند تشکر می کنم .
زرگر با اشاره به اینکه با توجه به شرایط الان حدود 5 سال دیگر می توانم قضاوت کنم مگر اینکه محدودیت سنی برداشته شود افزود: از آرزوهای داوریم این است که دوست داشتم شرایط سنی ام طوری بود که وارد لیست بین المللی شوم اما با محدودیت سنی که گذاشته می شود این شانس را ندارم اما دوست دارم در این مدت زمانی که از داوری مانده و اگر عمری باقی باشد یک بار بتوانم دربی تهران را قضاوت کنم .
وی با  توصیه به جوانان علاقمند به داوری گفت : داوران جوان اگر علاقمند به بحث داوری هستند حتما حداکثر تا 18 سال وارد این عرصه شوند چون زمان زیادی می گذرد تا بتوانند پخته شوند و به شرایط داوری رده یک کشور برسند و با توجه به محدوده سنی که برای وروود به لیست بین المللی گذاشته شده باید زودتر وارد این عرصه شوند.
زرگر ادامه داد: همچنین توصیه می کنم از نظرعلمی نیز سطح سوادشان را بالا ببرند و آشنایی با قوانین داوری را در خودشان تقویت کنند فراگیری زبان انگلیسی نیز بسیار به دردشان می خورد و مهمتر اینکه بالا بودن آمادگی جسمانی با تمرینات منظمی که می توانند داشته باشند بسیار کمک حالشان است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ش

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه