اخبار داغ

۱۵ روش جالب برای تغذیه ای بهتر

۱۵ روش جالب برای تغذیه ای بهتر
محققان برای تغذیه ای بهتر ۱۵ روش را توصیه می‌کنند از جمله اینکه در چای دارچین ریخته شود، گوجه با پوست خورده شود، با افزودن سیر در غذاها آشتی شود و در نهایت در فلفل پاش کمی زردچوبه ریخته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا محققان برای تغذیه ای بهتر 15 روش را توصیه می‌کنند از جمله اینکه در چای دارچین ریخته شود، گوجه با پوست خورده شود، با افزودن سیر در غذاها آشتی شود و در نهایت در فلفل پاش کمی زردچوبه ریخته شود. مابقی توصیه‌ها و روش‌های تغذیه بهتر را هم مطالعه کنید.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

1.هندوانه را در دمای اتاق میل کنید و تا حد امکان آن را به صورت سرد یا یخ زده میل نکنید. این امر موجب حفظ سلامتی قلب تا 40 درصد می‌شود.

,

2. پاستا و سیب زمینی را پس از خنک شدن میل کنید. این امر باعث چربی سوزی موثرتر در مدت 24 ساعت می‌شود.

,

3. 20 دقیقه قبل از غذاهای چرب مغز بادام میل کنید. آنتی اکسیدان‌های موجود در آجیل به هنگام صرف غذاهای چرب به کمک شما می‌آیند.

,

4. یخ تره فرنگی و گل کلم و لوبیا سبز قبل از پختن با بخار آب کنید و گرم شود، زیرا گُداختن این مواد برای آب کردن یخ آنها باعث می‌شود تا 55% از اسید فولیک که ماده ای ضروری برای رشد سلول‌ها است از بین رود.

,

5. برای جذب 75% لیکوپن و 41% کاروتن بتا بیشتر، گوجه را با پوست میل کنید. همچنین، اگر محصولات کچاپ و یا رب گوجه فرنگی را مصرف می‌کنید، حتی الامکان از محصولات ارگانیک خریداری کنید.

,

6.کمی دارچین یا گل میخک درون چای خود استفاده کنید. این امر باعث تنظیم فشار خون شما می‌شود. همچنین، استفاده از لیمو و یا پرتغال در چای می‌تواند باعث حفاظت از پوست شما شود. تحقیقات نشان می‌دهند استفاده از پوست مرکبات در «یخ چای» می‌تواند تا 41% ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد.

,

7. در فلفل پاش خود کمی زردچوبه بریزید. استفاده از زردچوبه با فلفل باعث می‌شود بدنتان آنتی اکسیدان‌های مفید و خواص ضد میکروب در زردچوبه را جذب کند.

,

8. با سیر آشتی کنید. استفاده از سیر در غذا باعث کاهش احتمال ابتلا به سرطان سینه می‌شود.

,

9. از سبزیجاتی نظیر تره و یا شاهی به صورت خام در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید. این سبزیجات باعث دفع مواد سرطانزا می‌شوند و منبع سرشاری از آهن، کلسیم، پتاسیم و ویتامین‌های A,K و C هستند.

,

10. با سالاد خود از سس‌های پُر چرب به جای سس‌های کم چرب یا بدون چربی استفاده کنید. مصرف کمی چربی با سالاد باعث می‌شود تا 7 برابر لوتئین بیشتری جذب بدن شود.

,

11. می‌توانید از پیازهای صورتی و یا مو سیر نیز در غذاهای خود به جای پیازهای سفید استفاده کنید که این خود موجب جذب بیشتر آنتی اکسیدان می‌شود.

,

12. طالبی و کیوی و آناناس را به صورت کامل خریداری کنید و سپس در منزل خرد کنید تا ویتامین C بیشتری جذب بدن شما شود.

,

13. از عدس‌های جوانه دار به جای عدس‌های بدون جوانه استفاده کنید. عدس‌های جوانه دار تا 17.5 برابر ویتامین C بیشتری دارند.

,

14. رزماری خشک شده دارای 60 درصد کلسیم و آهن بیشتری نسبت به انواع تازه آن است. اگر خودتان در خانه رُزماری را پرورش می‌دهید، بعد از چیدن آن را خشک کنید و سپس در غذا مصرف کنید.

,

15. بروکلی و گُل کلم را با گوشت گریل شده مصرف کنید. مواد شیمیایی گیاهی در سبزیجات کلم‌ها (از جمله کلم، کلم پیچ،کلم بروکلی) به کبد شما کمک می‌کنند که HCAs که یک ماده سرطان‌زا است که در گوشت پخته شده در درجه حرارت بالا آزاد می‌شود را غیر فعال کند.

,

انتهای پیام/س

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه