اخبار داغ

سبد کالای کُردستانی ها لنگ لنگ می زند/ سبقت گرانی خوراکی های پرمصرف از تورم

سبد کالای کُردستانی ها لنگ لنگ می زند/ سبقت گرانی خوراکی های پرمصرف از تورم
با توجه به اینکه کردستان یکی از استان های موفق در عرصه ی محصولات کشاورزی و تولیدات دامی در کشور است اما این روزها شاهد بی ثباتی در بازار کالاهای اساسی از جمله گوشت و برنج و مرغ هستیم که موجب نارضایتی شهروندان سنندجی شده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، استان کردستان یکی از استان های موفق در عرصه ی محصولات کشاورزی و تولیدات دامی در کشور است که هر ساله مقدار قابل توجهی از محصولات توسط این استان روانه ی بارار داخلی و شهرهای دیگر می شود اما این روزها شاهد بی ثباتی در باراز کالاهای اساسی  از جمله گوشت و برنج و مرغ هستیم که موجب نارضایتی شهروندان سنندجی شده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , کُردتودی،,


یکی از دغدغه های اساسی هر دولتی ایجاد ثبات و تعادل در بازار در عرصه ی اقتصاد است اما درحال حاضر به غیر از رشد قیمتی مصوب دولت شاهد افزایش سلیقه ای قیمت‌ها از سوی برخی سودجویان نیز هستیم که این بار گرانی ها را بر دوش مردم دوچندان کرده است زیرا نبود ثبات در قیمت، گرانفروشی و نظارت نداشتن برخی دستگاه‌های مربوطه در توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم  همواره موجب آزردن همشهریانی شده است که می خواهند خریدی در کالاهای اساسی داشته باشند .

,
,


درست است که در برخی موارد از جمله بازارمسکن و نرخ ارز،شرایط به حالت سکون درآمده ونوسانات کاذب قیمت، شوک ناشی از این تغییرات را از دست داده اما با در نظر گرفتن بازار داد و ستد بخصوص در بخش مایحتاج عمومی بارقه های امید دیده نمی شود.

,
,


در حالی این روزها گرانی مهمان سفره هر شهروند کردستانی است که تدبیر مسئولین و متولیان این بخش در استان به شدت کم رنگ شده است .

,
,


نگاهی گذرا بر بازار این حقیقت را باورپذیر کرده است  که در شرایط فعلی کنترل بر روی قیمت ها به شدت و به طرز محسوسی کاهش یافته است ؛ در حالی که هیچ کس حتی حاضر به پاسخگویی به مردم بی نوا نیست.

,
,


ثریا امانی یکی از شهروندان سنندجی اظهار کرد: هر روز شاهد بی ثباتی در قیمت کالاها هستیم و متاسفانه علی رغم اینکه دولت ادعا دارد که تورم کاهش یافته و کالاها ارزان می شود اما همچنان شاهد گرانی در کالاهایی همچون گوشت و مرغ در بازار هستیم لذا مسئولان باید به فکر نظارت بر بازار و مقابله با بی ثباتی‌های موجود باشند.

,
,


وی گفت: با توجه به آزاد بودن بازار تولید مرغ و سایر کالاهای اساسی، افراد تولید کننده به راحتی می توانند محصول خود را به سایر استان ها ارسال کنند که این موجب بی ثباتی در بازار استان و معرض گرانی قرار می گیرد .

,
,


وی می گوید: لازم است برای کنترل قیمت کالاهایی همچون برنج  و مرغ باید سازمان‌های نظارتی و البته وزارت جهاد کشاورزی هماهنگی بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

,
,


یکی دیگر از شهروندان سنندجی اظهار کرد: با گشتی در قفسه های فروشگاه ها و حتی سوپرمارکت ها  حکایت از این دارد که برخی تولیدکنندگان با درک از موقعیت بازار وارد تغییراتی در نحوه عرضه محصولات خود شده‌اند؛ به نحوی که وزن کالاها کمتر از قبل شده اما قیمت همچنان ثابت است لذا تغییر قیمت در بازار کالاها هم کلاف سردرگمی در ذهن مردم و تولیدکنندگان شده است.

,
,

 

,

, ,


وی می گوید: متاسفانه با صحبت ها و تصمیمات دولت برای گرانی کالاهای اساسی فرصت سوء استفاده دلالان مهیا می شود و هم اکنون شاهد افزایش قیمت لبنیات و مرغ و گوشت از سوی برخی تولید کنندگان هستیم و گرانی کالاها به طور مستقیم بر کاهش سطح درآمد و قدرت خرید مردم تاثیرگذار است.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه