اخبار داغ

گزارشی از یک رنج نامه اورژانسی؛

رودبارجنوب پزشک متخصص زنان و سونوگرافی ندارد؛ لطفاً به شهرستانهای همجوار مراجعه کنید!

رودبارجنوب پزشک متخصص زنان و سونوگرافی ندارد؛ لطفاً به شهرستانهای همجوار مراجعه کنید!
مشکل بزرگ رودبارجنوب نبود پزشک متخصص زنان و امکانات است و این مشکل کی قرار است حل شود،خدا می داند وبس.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، شهرستان رودبار جنوب دومین شهرستان پرجمعیت جنوب استان کرمان که پزشک متخصص زنان و سونوگرافی ندارد و زنان باردار این شهرستان برای مراجعه به پزشک متخصص زنان و سونوگرافی باید به شهرستانهای کهنوج و جیرفت مراجعه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

توجه به سلامت زنان دارای اهمیت ویژه‌ای است؛ چراکه براساس تحقیقات سه دهه اخیر، وضعیت سلامت زنان تأثیر بسزایی بر سلامت فرزندان، خانواده، جامعه و محیط پیرامون آن دارد و از همین رو بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 86 سیاست‌ها و راهبرد‌های ارتقای سلامت زنان را تدوین و تصویب کرد.

,

زهرا فرامرزی بانوی جازموریانی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن گلایه از مسئولان اظهار کرد: مشکل بزرگ رودبارجنوب نبود پزشک متخصص و امکانات است و این مشکل کی قرار است حل شود؛ دومین شهرستان پرجمعیت جنوب کرمان پزشک متخصص زنان ندارد، شاید کسی توان مالی رفتن به شهرستانهای همجوار  را نداشته باشد، آن‌وقت تکلیفش چیست؟.

,

وی افزود: ما ببرای رسیدن به نزدیک ترین پزشک متخصص باید مسافت 300کیلومتری میل فرهاد تا شهرستان جیرفت را طی کنیم و غیر از هزینه اگر اتفاقی در این جاده پرخطر بیفتد چه کسی پاسخگو است؟!.

,

بانوی دیگر ی با اشاره به اینکه تنها بیمارستان یا بهتر است بگویم مرکز آموزشی درمانی رودبار پزشک متخصص زنان ندارد، خاطر نشان کرد: چرا این‌همه هزینه شد که بیمارستان بسازند؛ خانم‌های باردار باید استرس اینکه دکتر نیست رو تحمل کنند ؛ یعنی واقعاً هیچ مسئولی در رودبارجنوب پیدا نمی‌شود که پیگیر این مشکل بزرگ باشد، کسانی که دستشان به دهانشان می‌رسد، برای رفت‌وآمد به شهرستانهای همجوار مشکلی ندارند؛ اما قشر ما که هیچ کاری نداریم، تکلیفمان چیست.

,

این بانوی باردار رودباری بیان داشت: در این شهرستان  مسئولان توجهی نمی کنند  که محرومان در این منطقه چگونه زندگی را می گذرانند؛در واقع محل زندگیشان در این شهرستان نیست که رنج نامه زنان باردار این شهرستان را درک کنند.

,

وی اظهار داشت: اگر شب هنگام گذرتان به خیابان شهید رجائی (خیابان لرها)شهرستان جیرفت و مطب پزشکان متخصص زنان افتاده باشد با سیل انبوه جمعیت زنان باردار رودباری روبرو خواهید شد که از روستاهای دور و نزدیک به پزشک متخصص زنان مراجعه می کنند.

,

کاش مسئولان درک می کردند وقتی یک زن باردار از میل فرهاد به پزشک متخصص در جیرفت مراجعه می کند با چه سختی های باید دست و پنجه نرم کند و چندین ساعت و یا بعضی اوقات چندین روز در خیابانهای این شهرستان سرگردان باشد.

,

گفتنی است،بعضی از هفته ها یک پزشک متخصص دو روز در هفته در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهداء این شهرستان مستقر است که جوابگوی سیل انبوه زنان باردار این شهرستان نیست چرا که برخی از بیماریهای زنان باردار نیازمند امکانات و تخصص است.

,

علی ای حال،این در حالی است که نماینده این شهرستان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی است و نبود «پزشک متخصص زنان» در شهرستان رودبارجنوب به یک مسئله اورژانسی تبدیل شده است که هر چه سریع‌تر باید توسط مسئولان مربوطه به‌صورت جدی پیگیری و رفع شود و تأخیر در این مسئله که با سلامتی بانوان این شهرستان ارتباط مستقیم دارد هیچ عذری نمی‌تواند داشته باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه