اخبار داغ

عضو سابق شورای شهر تهران در گفتگو با دانا:

نظر شورای پنجم درباره تفریغ بودجه کارشناسی نیست/ شورا به‌دنبال جریان‌سازی است

نظر شورای پنجم  درباره تفریغ بودجه کارشناسی نیست/ شورا به‌دنبال جریان‌سازی است
ابوالفضل قناعتی گفت: آقایان مسجدجامعی و سالاری که هم‌اکنون در شورای پنجم حضور دارند از اعضای شورای چهارم هم بودند و خودشان نیز برنامه بودجه 95 را رصد کردند و حال آنها نیز باید پاسخگو باشند.
[

ابوالفضل قناعتی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیرامون گزارش شورای شهر تهران در خصوص تفریغ بودجه 95 و انحراف در آن گفت: اول اینکه باید گزارش را حسابرس مالی کاملاً قرائت کند و همه را برای شرکت‌ها و مناطق بفرستند و بعد از آن برابر گزارشی که اعلام می‌شود و باتوجه به اعداد و ارقام آن مشخص می‌شود که آیا برابر برنامه یا خارج از آن خرج شده است یا نه و همه این موارد بررسی می‌شود تا به یک عدد واحد برسند. در سال‌های قبل که ما بررسی تلفیق بودجه را انجام می‌دادیم در برخی از موضوعات مواردی بود که هماهنگ با پروژ‌ها و یا برنامه‌ها نبود اما اعداد و ارقام به این شکل هم نبودند. حسابرس مالی رقم را به شورای شهر بیان می‌کند و اگر کامل بخواهد که گزارش دهد و این گزارشات هم در کمیسیون‌ها بررسی شود حدود دوتا سه ماه طول می‌کشد. اینکه شتاب‌زده و بدون بررسی باعجله مطلبی را اعلام می‌کنند، کاملا نشان می‌دهد که نظر کارشناسی نیست بلکه نظر سیاسی و جریانی است. وگرنه بحث تلفیق بودجه سال 95 که بالغ بر 16هزار میلیارد تومان بودجه بوده و اگر حالا بخوهند که درباره آن اظهارنظر کنند مسلما آن نظر مبنای کارشناسی ندارد. زیرا طبق قوانینی گزارش در کمیسیون‌ها بررسی می‌شود و بعد از جمع نظرات بازرس قانونی، جمع‌بندی نهایی اعلام می‌شود که آیا چنین مغایرتی بوده و یا نبوده است. لذا این اعلام زودهنگام از طرف شورای پنجم نشان می‌دهد که مبنای کارشناسی نداشته و به‌دنبال جریان‌سازی هستند و همانطور که در روزهای اول کارشان هم در شورای پنجم و هم در شهرداری می‌خواستند که به‌نوعی عملکرد شهردار قبل را زیر سوال ببرند و یا بحث مالی را مطرح می‌کردند و کارهای بزرگی که در تهران انجام شده را زیرسوال ببرند، حال نیز در تلفیق بودجه همین کار را انجام می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

قناعتی در ادامه گفت:  نمی‌توان در بودجه‌ای که رقم آن 16هزار میلیارد تومان بوده است حدود 5هزار میلیارد آن یعنی نزدیک یک سوم آن خارج از قاعده خرج شده باشد. این سخن اصلا برای افکار عمومی و افکار افراد خاص موردقبول نیست. بودجه 95 و گزارش بازرس همگی موجود هستند و می‌توان آن را بررسی نمود که چه بخشی از آن مطابق با قانون و چه بخشی با قانون مغایرت داشته است. مغایرتی هم اگر باشد نمی‌تواند این رقم باشد زیرا خود شورای شهر زیرسوال می‌رود زیرا شورا مسئولیت نظارتی دارد که گام‌به‌گام همراه با پیشرفت فیزیکی کار و پیشرفت ریالی تمام فعالیت‌های شهرداری را زیرنظر بگیرد و رصد کند. دو نفر از اعضای شورای چهارم در شورای پنجم فعالیت می‌کنند و باید این دو نفر بگویند که در شورای چهارم چه رخ داده است. اگر بخواهند این تخلفات و مغایرت را تایید کنند پس چرا در آن زمان مقابل این کار نایستادند. یکی از وظایف اعضای شورای شهر نظارت بر عملکرد شهرداری است و حال نمی‌توان قبول کرد که یک‌سوم بودجه شهرداری خلاق قوانین و ضوابط بوده باشد و هیچ عضوی برآن نظارت نداشته است.

,

قناعتی در پایان گفت: در مجموع سخن این دوستان باعجله و شتاب‌زده است و می‌خواهند بااین کار علیه مدیریت قبل فضاسازی کنند و تااین مسئله از اذهان عمومی پاک شود زمان‌بر است. آقایان مسجدجامعی و سالاری که هم‌اکنون در شورای پنجم حضور دارند از اعضای شورای چهارم هم بودند و خودشان نیز برنامه بودجه 95 را رصد کردند و حال آنها نیز باید پاسخگو باشند. نیمی از نفرات شورای قبل از همین دوستان جریان اصلاحات هستند و باید آنها هم تایید کنند که یک‌سوم بودجه خلاف مقررات خرج شده است. اگر این مسئله را تایید کنند نشان می‌دهد که درآن زمان به وظایف قانونی خود عمل نکردند و اگر هم تایید نکنند پس باید درمقابل کسانی که این موضوع را بدون کارشناسی مطرح می‌کنند، بایستند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه