اخبار داغ

اقشار ضعیف جامعه تنها کسانی هستند که در آشفته بازار مسکن ضرر می کنند/شهروندان قبل از فروش مسکن خود حتما تحقیق کنند

اقشار ضعیف جامعه تنها کسانی هستند که در آشفته بازار مسکن ضرر می کنند/شهروندان قبل از فروش مسکن خود حتما تحقیق کنند
مگر نه اینکه از سوی دولت باید برنامه هایی برای بالا بردن قدرت خریدمردم و کاهش قیمت مسکن لحاظ گردد، به اینجا که می رسد هرکسی سنگ خود را به سینه می زند و گرانی و روکود در بازار مسکن را به عوامل مختلف که بعضا ربطی به صورت حساب مسئله ندارد ربط می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،  در این ایام خانه خریدن جزء رویاهای دست نیافتنی افراد جامعه بخصوص جوانان، تبدیل شده است از هرکسی در این مورد سوال می پرسی جوابهای خاص خود را دارند، یکی می گوید به برجام ربط دارد دیگری می گویدبه گرانی مصالح و ابزار آلات بکار رفته در ساختمانها مرتبط می باشد، شخص دیگری می گوید که پایین آمدن قدرت خرید مردم و بیکاری دلیلش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,


مگر نه اینکه از سوی دولت باید برنامه هایی برای بالا بردن قدرت خریدمردم و کاهش قیمت مسکن لحاظ گردد، به اینجا که می رسد هرکسی سنگ خود رابه سینه می زند و گرانی و روکود در بازار مسکن را به عوامل مختلف که بعضا ربطی به صورت حساب مسئله ندارد ربط می دهند.

,
,


این اواخر شنیدیم که دولت مردان برای کم کردن سنگینی این بار از روی دوش وئمردم تسهیلاتی را بنام وام آن هم نه برای همه مردم جامعه بلکه برای جوانان آن هم نه همه جوانان بلکه جوانان خانه اولی در نظر گرفته اند.

,
,


درهمدان شاهد روکود مسکن نیستیم و در حال حاضر روبه رونق می رود در همین رابطه ابراهیم جمال پور رئیس انجمن اتحادیه صنف املاک همدان در گفتگو با خبرنگار نافع  گفت: در همدان شاهد روکود مسکن نیستیم و در حال حاضر روبه رونق می رود و همچنین باید گفت که بازار مسکن در همدان حدود  70درصد روبه بهبودی است.

جمال پور در ادامه افزود: هم اکنون متقاضیان خرید مسکن زیاد اما فروشنده ها کم هستند  ولی باید گفت که گرانی مسکن فقط مختص شهر همدان نیست بلکه بصورت فراگیر در همه شهرها کشور وجود دارد، همدان رتبه اول گرانی مسکن را در کشورندارد ولی می تواند پا به پای شهرهایی اعم از تهران، مشهد، اصفهان و تبریز حرکت کند.

وی با تاکید بر اینکه بازار مسکن در همدان حدودا از 10 تا 25 درصد افزایش قیمت داشته است، خاطر نشان کرد: علت گرانی مسکن نوساناتی ست که دربازارمسکن نسبت به عرضه وتقاضا وجود دارد، پایین آمدن سود بانکی و قیمت ارز توسط دولت باعث شد که مردم به سمت خرید و فروش املاک رو بیاورند اما به محض بالا رفتن قیمت ارز مجددا بازار مسکن در روکود رفت.

رئیس انجمن اتحادیه اصناف املاک همدان با اشاره به اینکه حدودا همدان  تا 20درصد یک افزایش قیمت در بازار مسکن قبل از عید نوروز داشت که متقاضیان خرید کم بودند اما فروشنده ها بسیار، عنوان کرد: در طی سه هفته اخیر یک جنب و جوش خاصی در بین مردم در رابطه با خرید مسکن ایجاد شده است وهمچنین باید گفت که مالکین خود قیمت تعین می کنند که متاسفانه برداشت مردم این است که  توسط مشاورین املاک این کار صورت می گیرد، اما باید گفت مشاورین املاک فقط نقش واسته را بازی می کنند که یک تفاهم نامه ای بین خریدار و فروشنده یا مستاجر و صاحب خانه از یک تاریخ مشخص تا یک تاریخ مشخص دیگر تعیین می کند.

جمال پور با بیان اینکه بسته های پیشنهادی که دولت برای حل مشکل روکود دربازار مسکن می دهد نتیجه آن چیزی جزء این نخواهد بود، اظهار داشت:مشاورین املاک در قیمت گذاری دخیل نمی باشند البته از این مهم هم نبایدقافل شد که به دلیل گرانی مالکین هم مجبور هستند که ملک خود را گران بفروشند وهمچنین  اقشار ضعیف جامعه تنها کسانی هستند که در آشفته بازارمسکن ضرر می کنند.

وی ادامه داد: پیشنهاد من به شهروندان همدانی این است که قبل از فروش مسکن خود حتما تحقیق کنند که بعد از فروش ضرر نکنند و مطمئنن برای خریدمسکن جدید باید وجهی اضافه تر از وجه فروش داشته باشند، وهمچنین باید گفت:که در صنف مشاورین املاک امکان ندارد شخصی بدون پروانه کسب به فعالیت کسبی بپردازد.


رئیس انجمن اتحادیه اصناف املاک همدان با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی به مردم در رابطه با عدم پروانه کسب واحدهای صنفی مشاورین املاک حتی در حد یک زیر نویس تلویزیونی کمک خواهد کرد، خاطر نشان کرد: مشاورین املاک حق بستن قرار داد پیش فروش را ندارند و نیز باید در هنگام خرید و فروش ملک حتما سند از سوی دو طرف رویت شود، شهروندان در زمان فروش مسکن از چندین مشاور املاک قیمت بگیرند تا خدایی نکرده همه سرمایه خود را از دست ندهند، با تحقیق کامل اقدام به خرید یا قروش کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


جمال پور با اشاره به اینکه در مشاورین املاک فقط یک مذاکره اولیه وتفاوق نامه ای منعقد می گردد، حق و حقوق مشاورین حفظ و فروشنده و خریداربه دفتر خانه ها هدایت می شوند، اظهار داشت:  وجه نقد و بستن قرار داد پیش فروش باید در دفتر خانه صورت گیرد و نیز مشاورین املاک موظف هستندکمتر از 72 ساعت دو طرف معامله را به دفتر خانه معرفی کنند و همچنین مردم هر گونه شکایت را به ما منتقل کنند پیگیری خواهد شد با توجه به اینکه هئیت رسیدگی به شکایات ما هر هفته دوشنبه و چهارشنبه ها دایر است.

اصلی ترین عامل در روکود بازار مسکن پایین بودن قدرت خرید مردم است در ادامه محمد صادق پارسایی مهر رئیس انجمن انبوه سازان استان همدان گفت:عوامل بسیار می تواند در روکود بازار مسکن دخیل باشد اعم  از پایین بودن قدرت خرید مردم، گرانی مصالح، افزایش تعرفه کسب پروانه از سوی شهرداری ها و بالا بودن سود تسهیلات بانکی و مالیات، اما قیمت بازار در رابطه با مسکن گویا تر است.

,
,
,
,


وی ادامه داد: از ابتدای سال 97 دولت تسهیلات ویژه ای را فقط برای اقشار کم درآمد بنام خانه اولی ها آن هم نه برای تمام جامعه و در مناطق حاشیه ای شهرها به عنوان ستاد تسهیلات در نظر گرفته است و همچنین باید گفت قیمت مسکن در شهر همدان نسبت به شهر های دیگر یک مقدار گرانتر می باشد به دلیل اینکه همدان نه صنعت و نه کشاورزی خاصی دارد و به جرات می توان گفت حدود 70 درصد درآمد زایی در همدان مربوط به بازار مسکن است البته شهرهایی مانند تهران، قزوین و خراسان رضوی و... در این امر پیشتاز هستند.

شرایط بعد از برجام موجب این نا بسامانی های بازار مسکن شده است سید محمد رضا قنبری کارشناس اقتصادی در این رابطه، بیان کرد: به منظورخارج شدن بازار مسکن دولت در شهرستانها اقدام به دادن وام های ارزان قیمت نموده است با توجه به اینکه در شهرستانها با افزایش قیمت 10 تا 15 درصدی مواجه ایم اما در تهران تا 20 درصد شاهد افزایش قیمت هستیم.

,
,
,
,


وی ادامه داد: در تهران وام های بانکی دیگر جوابگوی  واحدهای خیلی بزرگ نیست و این وامها به حاشیه می رود و پای پول های سرگردان به این قضیه کشیده می شود اما در حال حاضر رد پای این پولها در شهرستانها کمتر رویت شده و همچنین شرایط بعد از برجام موجب این نابسامانی ها شده است که باید دولت طوری وارد شود که این نظام گسیختگی ها سمت و سوی مناسب بگیرد.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه