اخبار داغ

تخلف بانک ملی در اعطای بی‌حساب‌وکتاب تسهیلات به یک فرد

تخلف بانک ملی در اعطای بی‌حساب‌وکتاب تسهیلات به یک فرد
بانک «ملی» که یکی از بانک‌های بزرگ دولتی محسوب می‌شود به‌جای پرداخت وام ۳میلیارد تومانی با بازه زمانی ۶ماهه برای بازپرداخت، ۳۱میلیارد تومان وام با بازه زمانی ۱۰ساله پرداخت کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماجرا از این قرار است که فردی به‌نام "ف.ق." که مالک ملکی در شمال تهران است، ملک خود را برای تخریب و آپارتمان‌سازی طی قرارداد مشارکت در اختیار سازنده قرار می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

عملیات ساخت‌وساز پیش می‌رود تا اینکه «ج.خ.» سازنده ملک، به‌خاطر کمبود نقدینگی از مالک درخواست می‌کند اجازه دهد به‌ازای ترهین ملک نزد یکی از بانک‌های بزرگ دولتی، صرفاً تا میزان 30 میلیارد ریال (معادل 3 میلیارد تومان) وام با مهلت بازپرداخت 6ماهه و صرفاً هم به نام فرد سازنده یا شرکت متعلق به وی،(شرکت ابنیه فنی تهران) دریافت کند.

,

با موافقت مالک، وکالتنامه‌ای در دفترخانه اسناد رسمی شماره 1043 تهران تنظیم می‌شود و به امضای طرفین می‌رسد و حدود و ثغور وکالت اعطایی مشخص می‌شود.

,

در حالی که ملک در شمال تهران واقع شده بوده، سازنده به شعبه‌ای کوچک از این بانک بزرگ دولتی در جنوب تهران مراجعه می‌کند و با ارائه وکالت‌نامه، درخواست دریافت 150 میلیارد ریال تسهیلات را می‌دهد و این درخواست بدون بررسی اسناد و مدارک مذکور و بدون توجه به حدود و ثغور اختیارات وکالتی، مورد موافقت مسئولین شعبه قرار می‌گیرد.

,

نکته جالب توجه این است که به‌رغم شرط مهلت بازپرداخت 6ماهه، بانک مبلغ مذکور را با مهلت پرداخت 10ساله در اختیار سازنده قرار می‌دهد.

,

سازنده علاوه بر 150 میلیارد ریال یادشده، دو مرتبه دیگر به‌ترتیب 100 و 60 میلیارد ریال به‌ازای ترهین مکرر سند ملک، از یک شعبه کوچک واقع در جنوب تهران، تسهیلات دریافت می‌کند. نکته جالب این است که تسهیلات 60 میلیارد ریال اخیر به نام شخص ثالث( شرکت آرکا صنعت خاورمیانه) دریافت شده است.

,

با این حساب، فردی که قرار بوده 3 میلیارد تومان وام بگیرد، نهایتاً از یک شعبه کوچک در جنوب تهران که برای اعطای وام 10 میلیون تومانی به مردم عادی هزار و یک تضمین و وثیقه می‌گیرند، 31 میلیارد تومان تسهیلات دریافت می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه