اخبار داغ

شهروندانی که بحران کم آبی را جدی نگرفته اند

شهروندانی که بحران کم آبی را جدی نگرفته اند
بحران آب شرب همچنان ادامه دارد اما گاهی در یاسوج مشاهده می شود که مغازه داران با این آب به صورت روزانه جلوی مغازه شان را شست و شو می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ایل بانو،  جمله پولش را می دهم پس هر گونه که بخواهم مصرف می کنم را گاهی از برخی از افراد در موارد مختلف از جمله مصرف آب، برق یا گاز شنیده ایم وقتی شاهد هدر روی بی رویه آب، برق یا گاز  هستیم و تذکر می دهیم با این جواب مواجه می شویم در حالی اصلا قابل قبول نیست و باید صرفه جویی به یک فرهنگ تبدیل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو،,

باید خودمان دلمان برای منابعی که داریم بسوزد تا زمانی که مردم نخواهند صرفه جویی کنند هر اندازه هم که رسانه ملی تبلیغات کند فایده ای نخواهد داشت مردم باید بدانند ممکن است هر کدام از این منابع روزی پایان یابد و یا سهمیه بندی شود آن وقت است که دیگر نمی گویند پولش را می دهیم پس مصرف می کنیم بلکه باید به گونه ای مصرف کنند که تا چند روز با آن زندگی کنند.

,

همه مردم یاسوج بدون شک تا کنون متوجه شده اند که با بحران آب مواجه هستیم همه می دانیم در چند سال اخیر بارندگی ها کاهش قابل توجهی داشته اند و آب نیز کاهش پیدا کرده است اما در مصرف توجهی به این موارد نمی کنیم و به این فکر نمی کنیم ممکن است این بحران جدی تر از امروز شود در فکر فردا نیستیم.

,

هر صبح که به محل کار می رویم می بینیم که مغاز داران یاسوجی چگونه شیلنگ آب را باز کرده اند و با آن جلوی مغازه شان را شست و شو می دهند بدون اینکه به این نکته توجه کنند که این آب  را کمی کمتر باز کنند بلکه تا آخر باز کرده و مغازه را آب پاشی می کنند  هر چند این موارد کمتر شده است اما هنوز چنین فرهنگی در بین مغازه داران ما وجود دارد و فکر نبود و کمبود آب را نمی کنند.

,

گویا هنوز این مردم بحران آب  را باور نکرده اند و نمی دانند این یک مشکل جدی در آینده است گاهی نیز در باغچه خانه های شهری یک بوستان راه اندازی شده است  این بوستان از آب شربی است که برخی از خیابان های یاسوج از آن محروم هستند و در طول روز تنها چند ساعت اب دارند و برخی دیگر بوستان دارند که این توزیع ناعادلانه آب  در یاسوج را نشان می دهد.

,

مردم زمانی بحران آب را باور می کنند که آب قطع شود بخشی از این موضوع که در خصوص نبود و کمبود آب  چه باید کرد به مردم بر می گردد اگر صرفه جویی باشد تابستانی با مشکلاتی کمتر را پشت سر خواهیم گذاشت اما اگر صرفه جویی نباشد بدون شک در اینده دچار مشکلات بیشتری خواهیم شد.

,

پس نیاز است که مردم در این خصوص وارد شوند و با فرهنگ سازی در مصرف آب صرفه جویی شود دانش آموزان ما باید از هم اکنون در مدارس یاد بگیرند که آب یعنی زندگی اگر نباشد حیات نیز وجود نخواهد داشت برگزاری کلاس های اموزشی در مدارس می تواند در خانواده ها نیز تاثیرگذار باشد.

,

آب در خانه برای مواردی از جمله شست ظروف، حمام کردن، آب دادن چند گل، شستن ماشین و سایر موارد استفاده می شود اگر هنگام ظرف شستن خانم ها آب را باز نگذارند و به حال خود رها کنند و یا هنگام مسواک زدن این کار را نکنند اقایان نیز هنگام شستن ماشین از یک سطل آب استفاده کنند بدون شک صرفه جویی می شود صرفه جویی به معنای مصرف نکردن نیست بلکه درست مصرف کردن است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه