اخبار داغ

با حضور مسئولین شهرستان؛

جلسه هماهنگی برگزاری یادواره سرداران و ۷۲ شهید پایگاه حضرت ابوالفضل(ع) رابر برگزار شد

جلسه هماهنگی برگزاری یادواره سرداران و ۷۲ شهید پایگاه حضرت ابوالفضل(ع) رابر برگزار شد
اولین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی هفتمین یادواره سرداران و ۷۲ شهید پایگاه حضرت ابوالفضل رابر با حضورجمعی از مسئولین شهرستان و اعضای کمیته های این یادواره  برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح رابر؛فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا گفت: با تفکر در این فرمایش مقام معظم رهبری که می فرمایند: امروز  زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست؛ زنده نگه داشتن یاد شهدا را اجری مقابل با اجر شهادت قرار می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح رابر,

 

,

, , ,

راه شهدای ما باید با زنده نگه داشتن یاد شهدا ادامه یابد

, راه شهدای ما باید با زنده نگه داشتن یاد شهدا ادامه یابد,

وی افزود: پیام این جمله مقام معظم رهبری این را می رساند راه شهدای ما باید با زنده نگه داشتن یاد شهدا ادامه داشته باشد. اگر  یاد و خاطره شهدا در جامعه زنده نگه داشته شود؛ قطعا راه و هدفی که شهدا برای آن رفتند زنده نگه داشته خواهد شد.

,

سرگرد امام بخش عنوان کرد:  این آسایش، آرامش، امنیت، و پست و مقامی که امروز داریم را تماماً مدیون خون شهدای عزیزی هستیم که هشت سال از همه چیزخود گذشتند از با ارزشترین سرمایه خود که جانشان بود گذشتند ورفتند جنگیدند جان خود را تقدیم کردند.

,

وی بیان داشت: امروز این امانت را ما مدیون خون شهدا هستیم؛امانتی را که در دست ما قرار دادند وظیفه تک تک ماست از این امانت خوب امانتداری کنیم و بتوانیم امانت شهدا را به نسل های بعد تقدیم کنیم و نگذاریم خون شهدایمان پایمال  شود.

,

سرگرد امام بخش گفت: مراسم یادواره شهدای پایگاه حضرت ابوالفضل (ع) رابردر سالروز شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام) به صورت یک سنت در آمده است؛امسال نیز درهفتمین سال متوالی این یادواره برگزار می شود که با استقبال خوب و همت مردمی روبرو است.

,

, , ,

وی افزود: طبق سنوات قبل یادواره  ۷۲ شهید سرافراز این محله و روستاهای اطراف در ۱۸ تیرماه مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) امسال نیز با شکوه برگزار خواهد شد.

,

این فرمانده ناحیه مقاومت باتقدیر و تشکر از خانواده معظم و معزز شهدا، ایثارگران و بسیجیان این محله  گفت:حقیقتا در ۶سال اخیر این برنامه با همت این عزیزان آبرومندانه برگزار شد و امثال هم اینچنین خواهد بود.

,

برگزاری یاواره های شهدای شهرستان مقدمه ای بر برگزاری کنگره ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان خواهد بود

, برگزاری یاواره های شهدای شهرستان مقدمه ای بر برگزاری کنگره ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان خواهد بو,

وی از برگزاری کنگره بزرگداشت ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان در بهمن و یا اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: برگزاری این یادواره و یادواره شهدای شهرستان مقدمه ای بر این کنگره شهدا خواهد بود.

,

مصطفی امام بخش افزود: یادواره شهدای این پایگاه مقاومت همه ساله با تشکیل کمیته ها و انتخاب دبیر هر کمیته ها در بحث تخصصی خود ورود و یک موضوعی را در یادواره پیگیری و اجرا می کردند امسال هم  به همین شکل خواهد بود.

,

وی با اشاره هزینه های ناچیز تخصیص داده شده  به برگزاری این یادواره شهدا عنوان کرد: برگزاری این یادواره شهدا بیشتر مردمی است این نظر خود شهداست که هر ساله هزینه های آن تأمین می شود امسال هم خانواده شهداء، مردم و مسئولین در حد توان و وسع  خود با کمک های مالی یا پشتیبانی خود در جهت هر چه آبرومندانه تر برگزار شدن این یادواره شهدا کمک کنند.

,

, , ,

فرماندار رابر در این جلسه نیز گفت: مقام شهید وشهادت در سخن و سخنوری نمی گنجد،  انسان ارزشمندتر از جانش در دنیا  ندارد و این را شهدا برای تعالی انسان و انسانیت هدیه کردند.

,

برگزاری یادواره های شهدا می تواندپاسخ محکمی به توطئه دشمنان باشد

, برگزاری یادواره های شهدا می تواندپاسخ محکمی به توطئه دشمنان باشد,

وی بااشاره به آیات مختلف قرآن درباره ارزش والای مقام شهداگفت: خداوند می فرمایند:البته نپندارید که شهیدان راه خدا مرده اندبلکه زنده اند و نزد من روزی می خوردنداین نشان می دهدارزش شهیدان بسیار بالاست.

,

مهندس علیدادی امنیت، عزت و سربلندی امروز را مدیون خون این شهیدان خواند و افزود: هدف امروز دنیای استکبار دور کردن ملت اسلامی از ارزش هاست که برگزاری یادواره های شهدا می تواندپاسخ محکمی به توطئه آنها باشد.

,

, , ,

وی ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری یادواره ها در سال های گذشته افزود: با توجه به تجربه برگزاری این یادواره شهدا در چند سال اخیر، بر همین اساس بازخورد و کمبودهایی را شناسایی و  برنامه ریزی کنید که دربرگزاری یادواره امسال رفع شود.

,

فرماندار رابر خواستاردعوت ازخیرین، مسئولین و کسانی که توان مالی دارند شد؛ که در کمیته خاص این یادواره تصمیم گیری شود و گفت: در حد توان خود برای گرامیداشت مقام شهدا گام بر می داریم. آنچه وظیفه ماست این یادواره با شکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.

,

, , ,

حجت الاسلام هاشمیان نیز در این جلسه گفت:برای جلسه یاد بود شهدا در این محل گرد هم جمع شدیم تا با نظرات و پیشنهادات جلسه ای را در شأن شهدای شهرستان رابر مخصوصا شهدای شهرک شهید تهرانی برگزار کنیم.

,

وصایای شهدا که یک امانتی در دست ماست به نسل آینده انقلاب انتقال دهیم

, وصایای شهدا که یک امانتی در دست ماست به نسل آینده انقلاب انتقال دهیم,

وی افزود:  ما به شهدا و خانواده شهدا خیلی مدیون هستیم و کمترین کاری که می توانیم برای شهدا انجام دهیم همین است که یاد و خاطره این بزرگواران را زنده نگه داریم یکی ازاین  راه هاهمین همایش و کنگره هایی که برای شهدایمان برگزار می کنیم نه در شهرستان رابر بلکه در هر استان و شهرستانی اینگونه است.

,

, , ,

حجت الاسلام هاشمیان گفت: عرق شهید و شهادت، پرستش شهادت را ما با شیر از مادر گرفتیم و الگوهای دینی ما ائمه اطهار همین گونه بودند؛ آقا ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)با رشادت شان به نام سید الشهدا در بین ائمه لقب گرفتند لذا می طلبد این کار را به نحو احسن همه دوستان، هیأت امنای مسجد، مسئولین شهرستان انجام دهند.

,

 

,

این امام جماعت مسجد امام حسین رابر افزود: شهدا  رفتند تا ما بمانیم و راه شهدا را ادامه دهیم، همانگونه که مقام معظم رهبری تأکید کردند بزرگداشت شهدا کمتر از مقام شهادت نیست ما که توفیق شهادت نداشتیم جانمان را در راه  خدا فدا کنیم با همکاری همدیگر برای شهدایمان مجالس خوبی را برگزار کنیم .

,

وی افزود: وظیفه داریم این وصایای و پیام شهدارا که یک امانتی در دست ماست به نسل آینده انقلاب انتقال دهیم یکی از بهترین  راهها همین  برگزاری کنگره ها و یادواره شهداست.

, , ,

حجت الاسلام هاشمیان استفاده از همرزمان شهدا، راویان هشت سال دفاع مقدس ، دعوت ازسخنران برجسته کشوری، خواندن  وصیت نامه شهدا از زبان فرزندان شهدارا از جمله برنامه های یادواره خواند و افزود: وقتی پیام شهادت از زبان پدرش شهیدشان بیان می شود اشک در چشمانمان حلقه می زند واین بارمسئولیت فرهنگی ایثار و شهادت را بر دوش ما بیشتر می کند.

,

وی افزود: بالاخره مرگ حق است؛ بنا به گفته امام علی (ع) شرافتمندانه ترین مرگ شهادت در راه خداست.

,

حجت الاسلام هاشمیان با اشاره به برگزاری دو یادواره مصادف با شهادت اما جعفر صادق (علیه السلام) با بیان اینکه مکتب این امام همام مکتب ایثار و شهادت است و ما شیعیان را به عنوان شیعه جعفری می شناسند  لذا  از مسئولین مربوطه خواست به گونه ای برنامه ریزی کنند  تا برگزاری این دو یادواره در هنزا و رابر با یکدیگر تداخلی نداشته باشند ومردم بتوانند از هر دو جلسه به نحو احسن استفاده کنند.

,

وی در پایان با آرزوی شفاعت شهدا گفت: خداوند توفیق دهددر حد توانمان در راه شهدا  قدم برداریم و  مقام شهادت را نصیب و روزی همه مان بگرداند  عمرمان عبادت و مرگمان را شهادت در راه خودش قرار بدهد.

,

, , ,

مهدی پور دبیر یادواره سرداران و ۷۲ شهید پایگاه حضرت ابوالفضل (ع) رابربه بیان گوشه ای از اقدامات در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این  یادواره شهدا  اشاره کرد و گفت: برگزاری این یادواره برای همیشه با همکاری و مشارکت خانواده شهدا، مردم و مسئولین زنده نگه داشته می شود، چنانچه قصد مشارکت و سهیم شدن در اجر معنوی و اخروی را دارید، کمک های نقدی را به شماره حساب بانک سپه ۷۷۶۳۱  ستاد برگزاری یادواره شهدای پایگاه حضرت ابوالفضل (ع) رابر واریز فرمائید.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه