اخبار داغ

بررسی تبعات اجتماعی طرح فروش مسکن مهر/

مسکن مهر فرصتی که به بزرگترین تهدید کشور تبدیل می شود

مسکن مهر فرصتی که به بزرگترین تهدید کشور تبدیل می شود
طبق قانون اساسی دولت موظف به تامین نیازهای اساسی اتباع جمهوری اسلامی است خوراک‌، پوشاک، و مسکن ایرانیان نیز از آن جمله اند که قانون صراحتا به آن پرداخته تا حداقل مقدمات اینکه همه مردم دارای این مزیت باشند تامین شود‌.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از صاحب نیوز از اصفهان، در طول سالها، خصوصا در دوران سازندگی و اصلاحات به مدت ۱۶ سال این قانون حتی در کمترین سطح خود نادیده گرفته شد تا انجا که جمعیت جوان در اوائل دهه ۸۰ پا به میدان گذاشت و مشکل مسکن بیش از هر چیز خود را نشان داد. در سال ۸۴ کاندیداها بر روی گزینه مسکن جوانان و خانواده‌های بدون مسکن تاکید کردند و این موضوع به نوبه خود در انتخابات آن سال و در دوره بعد از آن در کنار دیگر حواشی انتخاباتی نقش داشت. طرح مسکن مهر هر چند مورد توافق همه نبود و هر چند دارای مشکلات مختلف مانند دوری از شهرهای بزرگ‌، نداشتند امکانات و زیر ساختها و… بود ولی بازهم مرهمی بود بر درد وسیع جامعه که هر روز بیشتر از قبل با تورم دست وپنجه نرم می‌کرد ومی‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا , صاحب نیوز,

اما بعد از انتخابات سال ۹۲ وروی کارآمدن دولت جدید ظاهرا تخریب دولت قبل به هر قیمتی و سیاه نشان دادن همه کارنامه آن دوران در دستور کار هیات دولت قرار گرفت. دولت که اولین حرکت خود را تغییر نام پروژه‌ها و طرح‌های دولت قبل قرار داده بود‌. نام سفرهای استانی را به سفرهای پایش و پویش‌، یارانه‌ها را به سبد کالا‌ و مسکن مهر را به مسکن اجتماعی تغییر داد. در حالی که همه می‌دانستند تحریمها علت اصلی تورم سالهای ۹۰ و۹۱ بوده دولت طرح مسکن مهر و تصمیم دولت قبلی به اجرای قانون اساسی را با ارائه آمار و ارقام عجیب و غریب مورد حمله قرارداد و اعلام کرد: بخاطر این طرح تورم غیر قابل جبرانی ایجاد شده !! وبرای آنکه پاسخ گوی مردم و سرمایه گذاران طرح فوق نباشد راحت‌ترین کار ممکن را انتخاب کرد و آن آزاد سازی فروش مسکن مهر بود که تنهااثرش فقیر‌تر شدن فقرا و ایجاد زمینه مناسب جهت سوء استفاده ثروتمندان است با این طرح افراد بی مسکن که اکثرا از قشر ضعیف جامعه هستند دیگر حتی خواب خانه‌دار شدن را هم نخواهند دید اما این همه ماجرا نیست چرا که دولت با این کار بزرگترین تهدید امنیتی‌، اجتماعی و اقتصادی را برای کشور رقم زد.

,

همانطور که همه می‌دانیم جمعیت ایران‌، جمعیت جوانی است که دشمن نیز بر روی همین امر سرمایه گذاری بزرگی انجام داده است. در واقع فرو‌پاشی از درون و شوروی‌سازی ایران از طرح‌های علنی شده دشمنان ماست که تحت عنوان جنگ نرم شناخته می‌شود پوچی و از بین بردن ارزشهای رایج جامعه از مهمترین اهداف این جنگ است. از دهه هشتاد مشکل مسکن‌، کار و ازدواج در ایران بیش از پیش خودنمایی کرده تا آنجا که به دلیل نبود کار و بالا رفتن سطح توقع زوجین آمارازدواج‌، سیر نزولی به خود گرفته است تجرد جوانان به نوبه خود به نوعی تهدید در کشور تبدیل شده است، تهدیدی که کاهش جمعیت در دراز مدت کمترین اثر آن خواهد بود‌. رشد فساد اخلاقی و بی بندوباری و نیز تغییر ارزشها از تبعات این رخ داد است که معضل بد حجابی یا حتی بی حجابی نیز تابع آن می‌باشد. اما با آزاد‌سازی فروش مسکن مهر علاوه بر آنکه شکاف طبقاتی با همکاری دولت بیشتر خواهد شد. معضل بزرگی را نیز در پی خواهد داشت و آن افزایش ناگهانی خانه‌های مجردی است.

,

خانه‌هایی به نسبت ارزان که ثروتمندان با لطف دولت به آن دست می‌یابند و به محل‌هایی امن برای زندگی‌های مخفیانه افراد تبدیل خواهد شد. شاید یکی از دلایل تمایل جوانان به ازدواج باوجود هجمه بزرگ جنگ نرم دشمن نبود امکانات جهت ارضاءجنسی از راه نامشروع باشد. اما دولت در طرح جدید خود این امکانات را با هزینه کم در اختیار قشر ثروتمند و متوسط به بالا، قرار داده است.

,

چیزی که آینده جوانان کشور را با توجه به هجمه دشمنان و ضریب نفوذ ماهواره و ابزارهای ضد فرهنگی در سالهای اخیر کمی ترسناک می‌کند.

,

به هر تقدیر باید علاج واقعه را قبل از وقوع کرد و در کنار اندیشیدن به تامین نیازهای مسلم جوانان ایرانی برای تشکیل خانواده و حفظ ارزشهای اسلامی زمینه را برای بروز و ظهور بیشتر مفاسد اجتماعی فراهم ننمود. طرح دولت جهت فروش مسکن مهر به متقاضیان همچنین مشکلات امنیتی غیر قابل جبرانی را پدید خواهد آورد چه انکه همانطور که ارزان بودن این خانه‌ها می‌تواند برای موارد فوق یک امتیاز باشد ناشناخته بودن همسایه‌هایی که باتوجه به فرهنگ آپارتمان‌نشنی و نو‌ساز بودن ساختمانها یک امر طبیعی است به حضور مفاسد امنیتی و اجتماعی در این عرصه دامن می‌زند. وحتی زندگی را برای ساکنین اصلی این مجتع ها سخت می‌کند.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه