اخبار داغ

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان کرمان مطرح کرد؛

شناسایی 29 کانون تولید گرد و غبار در استان/جلوگیری از فاجعه بزرگ انسانی در کرمان با مدیریت صحیح حفظ منابع طبیعی

شناسایی 29 کانون تولید گرد و غبار در استان/جلوگیری از فاجعه بزرگ انسانی در کرمان با مدیریت صحیح حفظ منابع طبیعی
جزینی زاده گفت: بیست و نه کانون تولید گرد و غبار به مساحت 592 هزار هکتار در سطح استان شناسایی شده است و به منظور حفظ منابع طبیعی باید به مسئله مدیریت این منابع بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا جزینی زاده مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان کرمان در گفتگو با راه آرمان ؛ با بیان اینکه ما به عنوان یک سازمان مطالبه گر در زمینه مدیریت منابع آب و  حفظ منایع طبیعی توسط دستگاه متولی هستیم تا بر بیابان ها افزوده نشود، اظهار کرد: چرا که افزایش بیابان ها در سطح استان موجب افزایش کانون های محلی فرسایش های بادی می گرد که به دنبال آن پدیده گرد و غبار به وجود می آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی عنوان کرد: ما به عنوان دستگاه نظارتی به دستگاه های متولی توصیه می کنیم که حتی الامکان بیابان ها در سطح استان زیاد نشوند چرا که زیاد شدن بیابان ها سبب ایجاد مشکلات زیست محیطی می شود و از جمله مشکلات زیست محیطی می توان به پدیده گرد و غبار اشاره کرد.

,

جزینی زاده با بیان اینکه بیست و نه کانون تولید گرد و غبار به مساحت 592 هزار هکتار در سطح استان شناسایی شده است، ابراز کرد: به منظور بیابان زایی باید به گونه ای عمل کنیم که بر بیابان ها افزوده نشود و مدیریت به شیوه ای باشد که بیشتر به سمت بیابان زدایی حرکت کنیم.

,

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد:به منظور حفظ منابع طبیعی اقدامات مختلفی از جمله مالچ پاشی، کاشت درختان و بوته ها را می توانیم انجام دهیم؛ تا  از فاجعه بزرگ انسانی که در کمین استان کرمان است با توجه به شرایط اقلیمی بیابانی و نیمه بیابانی جلوگیری به عمل آوریم؛ توجه به مسئله مدیریت از دیگر مسائل در راین راستا اهمیت بیشتری دارد.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه