اخبار داغ

در جمع خبرنگاران عنوان شد

توصیه ظریف به کانادا: تحت تاثیر جوسازی ها قرار نگیرید و مستقلانه درباره ایران تصمیم بگیرید

توصیه ظریف به کانادا: تحت تاثیر جوسازی ها قرار نگیرید و مستقلانه درباره ایران تصمیم بگیرید
وزیر خارجه کشورمان ضمن تاسف از تصمیم اخیر در مجلس عوام کانادا علیه ایران این سیاستها را به ضرر این کشور خواند و به دولت اتاوا توصیه کرد که تحت تاثیر جوسازیها قرار نگیرد و با سیاست مستقلی درباره جمهوری اسلامی تصمیم بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفرش به آفریقای جنوبی در جمع خبرنگاران 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

‎در واکنش به تصویب طرحی در مجلس عوام کانادا در زمینه محدود کردن روابط با ایران عنوان کرد: متاسفانه در کانادا تصورات غلط و توهماتی درباره ایران وجود داشته و علیرغم اینکه دولت عوض شده و این دولت با یک دیدگاه دیگری وارد صحنه سیاسی شده، این فشارهای سیاسی توسط تندروها ادامه دارد. 

,

‎وی خاطرنشان کرد:ما معتقدیم این سیاستها به ضرر کانادا خواهد بود و در جهت صلح و امنیت بین المللی نیست. متحدانشان در منطقه مرتکب جنایاتی شدند که نسبت به آن جنایات چشم پوشی و در قبال آن جنایات سکوت کرده و جمهوری اسلامی را بی جهت به جنایاتی که متحدان خودشان مرتکب آن می شود، متهم می کنند. 

,

‎به گزارش فارس، ظریف افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده، اگر تلاشها و حمایتهای ایران نبود، شرایط دیگری در منطقه ما حاکم بود. 

,

‎وزیر خارجه کشورمان اضافه کرد: امیدواریم کشورهایی غربی کمتر تحت تاثیر این گونه جوسازیها قرار گرفته و خودشان نیز وارد این جوسازیها نشوند و با سیاست مستقلی نسبت به ایران تصمیم بگیرند.

,

‎ وی گفت: باعث تاسف است که دولت کانادا نسبت به سیاستهای خودش اینگونه عمل می کند.

,

 به گزارش فارس، مجلس عوام کانادا روز سه‌شنبه طرحی را به تصویب رساند که خواستار قطع کلیه مذاکرات با ایران برای از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور است.

,

*دستاوردهای سفر به آفریقای جنوبی

,

‎وزیر خارجه همچنین درباره مذاکرات انجام شده در آفریقای جنوبی با بیان اینکه مذاکرات فشرده و خوبی داشتیم، گفت: با وزیر خارجه درباره محورهای همکاریها مذاکرات خوب و طولانی داشتیم و قرار شد هیات های کارشناسی گفتگو داشته باشند و همکاران ما با همتایان خود در آفریقای جنوبی یک جلسه بزرگ کارشناسی در حوزه تجارت، حمل و نقل و همکاریهای بانکی داشتند. 

,

‎ظریف ملاقاتش با رئیس جمهور آفریقای جنوبی را ملاقات خوب و کاری برشمرد و افزود: ایشان ضمن تاکید آفریقای جنوبی بر گسترش تعهدات کشورش بر گسترش روابط دوجانبه درباره روشهای عملیاتی ادامه کار گفتگو کرد و همینطور در مورد اینکه به هیاتهای کارشناسی و مقامات این کشور دستور خواهد داد که در این زمینه ها مطالعات لازم را انجام دهند و ظرف چند هفته آینده هیات کارشناسی از سوی آفریقای جنوبی به ایران بیاید برای اینکه زمینه های همکاری را نهایی کنند. 

,

‎رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان اضافه کرد: مجموعا من اراده سیاسی بسیاری خوبی در آفریقای جنوبی دیدم و زمینه های همکاری بسیار زیادی وجود دارد که همکاران ما با طرفهای خودشان بحث کردند و انشالله در سفری که در آینده نزدیک به ایران خواهند داشت، بیشتر بحث خواهیم کرد. 

,

وزیر خارجه کشورمان همچنین گفت: آفریقای جنوبی دوست خیلی نزدیک ماست و همواره در زمینه حق ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای در کنار ما بوده است. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه