اخبار داغ

هوای دهلی نو در وضعیت هشدار قرار گرفت

هوای دهلی نو در وضعیت هشدار قرار گرفت
سازمان کنترل آلودگی هوای هند در روز پنجشنبه با اعلام 'وضعیت هشدار' برای دهلی نو اعلام کرد: کیفیت هوا در دهلی نو به دلیل توفان های خاک در غرب این کشور، به سطح خطرناک رسیده و سلامت ساکنین این شهر را با خطر روبه رو کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خبرگزاری ایرانا به نقل از رویترز نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
هند، شاخص کیفیت هوا که تمرکز ذرات معلق آلوده کننده در هوا را اندازه گیری می کند به سطح 'بسیار شدید' 445 در دهلی نو رسیده است، درحالی که بدترین سطح تعریف شده از آلودگی ذرات معلق (پی ام 10) 500 می باشد.
,
مرکز کنترل آلودگی هوای دهلی نو اعلام کرده است: هر عددی بالاتر از 100 در شاخص آلودگی هوا، غیر سالم در نظر گرفته می شود.
,
'وی کی شوکلا ' از دانشمند مسئول در کنترل آلودگی هوا گفت: به دلیل وزش بادهای شدید ذرات خاک از ایالت راجستان به دهلی نو منتقل شده است.
,
او با اشاره به این که در سطح آلودگی بسیار شدید هوا، حتی افراد سالم تحت تاثیر قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: افراد بیمار در این هوا بسیار صدمه خواهند دید.
,
شوکلا افزود: این آلودگی شدید هوا تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.
,
در سال های اخیر ، آلودگی هوای دهلی نو پایتخت هند بسیار افزایش یافته است که این امر نارندرا مودی نخست وزیر هند را مجبور کرده تا شخصا به صورت مستقیم بر اقدامات انجام شده برای کاهش آلودگی هوا نظارت کند.
,
گاز های منتشر شده توسط خودرو ها در شهری که دارای حمل و نقل محدود است، آلودگی ناشی از ساخت و ساز و آلودگی تولید شده در نیروگاه های انرژی اطراف شهر دهلی نو از جمله منابع اصلی آلوده کننده در این شهر می باشند. این آلودگی در فصل زمستان به دلیل آتش زدن غیر قانونی زمین های کشاورزی شدید تر می شود.
,
 
,
, ,
 
,
سازمان بهداشت جهانی ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد که هند دارای 14 شهر بسیار آلوده در جهان است که از این نظر دهلی نو در رده ششم جهان قرار گرفته است.
,
با توجه به گزارش زنده نهادی های مسوول در دهلی نو، روز گذشته آلودگی هوا در بخش هایی از این شهر به حدی شدید بود که از بیشترین سطح تعریف شده فراتر رفته و به شاخص 999 رسید.
,
سال گذشته ارویند کجریوال سروزیر ایالت دهلی که متعلق به یک حزب مخالف است، دهلی نو را به یک اتاق گاز تشبیه کرد.
,
پزشکان می گویند ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوا از طریق جریان خون وارد قلب می شود و باعث بروز بیماری های قلبی ،حمله های قلبی و فشار خون می شود.
,
به گفته مقامات بهداشتی هند، آلودگی هوا باعث آسیب دائمی به ریه ها و مرگ 1.3 میلیون نفر در سال دراین کشور می شود.
,
هند کشوری است که به دلیل توسعه صنعتی از سوخت های دیزلی به مقدار فراوان استفاده می کند ،یکی از راهکارهای دولت هند برای مبارزه با آلودگی هوا ، استفاده حداقلی از سوخت دیزلی است.
,
گرد وغبار،ترافیک،دود ناشی از سوخت های فسیلی آلاینده و جمعیت زیاد، دهلی نو پایتخت هند را در ردیف آلوده ترین شهرهای جهان قرار داده است.
,
دولت دهلی نو در ماه نوامبر (آبان) سال گذشته به دلیل آلودگی شدید هوا مجبور شد بیش از 1800 مدرسه را در این شهر به مدت سه روز تعطیل کند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام /* 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه