اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا:

تحت هر شرایطی با مهندسین بسیجی همکاری می کنیم /یک هشتم گلخانه های کشور در شهرستان پیشوا است

تحت هر شرایطی با مهندسین بسیجی همکاری می کنیم /یک هشتم گلخانه های کشور در شهرستان پیشوا است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا گفت: برای تحقق دو هدف بهره وری در مصرف آب و تبدیل واحد های سنتی به صنعتی از مهندسین بسیجی طلب استمداد داریم و ما آمادگی داریم تحت هر شرایطی با این عزیزان همکاری کنیم تا بتوانیم این دو هدف را محقق کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از پایگاه خبری ندای پیشوا ناصر فراهانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا در مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی سه روز متخصصین بسیج کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان پیشوا گفت: در خصوص مزیت و امتیاز کشاورزی و زمین های شهرستان پیشوا همین بس که این شهرستان جزو مُلک ری است و همین اراضی مرغوب مورد طمع دشمنان اسلام قرار گرفت و باعث شد امام حسین (علیه السلام) را به شهادت رساندند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, پایگاه خبری ندای پیشوا,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا با بیان این که کشاورزی ریشه در اعتقاد و مذهب ما دارد تصریح کرد: اولین چیزی که کشاورزان و دامداران به آن توجه دارند بحث اعتقادی و مذهبی است ولی بُعد اقتصادی آن نیز مورد توجه است و از کشاورزی و دامداری هدفی را دنبال می کنند و ضمن این که به کشور خود خدمت می کنند، درآمدی را هم کسب کنند.

,

وی افزود: چیزی که ما امروز در جهاد کشاورزی هدف گذاری و برنامه ریزی می کنیم همان چیزی است که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود در خصوص اقتصاد مقاومتی بیان کردند.

,

, , ,

فراهانی با تاکید بر این که بهره وری در مصرف آب و تبدیل واحد های سنتی به صنعتی دو هدفی است که جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا ترویج و تبلیغ می کند، افزود: برای تحقق این دو هدف از مهندسین بسیجی طلب استمداد داریم و ما آمادگی داریم تحت هر شرایطی با این عزیزان همکاری کنیم تا بتوانیم این دو هدف را محقق کنیم.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا با بیان این که در شهرستان پیشوا سالیانه شاهد نزدیک به ۱/۵ تا ۲ متر اُفت آب زیر زمینی هستیم اظهار داشت: بدلیل پایین بودن میزان بارش ها، مصرف بی رویه آب، برداشت های بی رویه از سفره های آب زیر زمینی، چاه های غیرمجاز و همچنین مصرف غیر بهینه آب در بخش کشاورزی، هر روز با افت آب های زیرزمین مواجه هستیم.

,

وی افزود: اگر فکر اساسی راجع به این قضیه نشود و کشاورزان به سمت استفاده از روش های نوین آبیاری روی نیاورند، در آینده نه چندان دور با مشکل بزرگی مواجه هستیم.

,

این مسئول با بیان این که شهرستان پیشوا یکی از قطب های مهم کشاورزی در استان تهران است اظهار داشت: در حال حاضر از حدود ۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی در سطح شهرستان پیشوا، ۱۲ هکتار آن کشت می شود و چیزی بالغ بر ۶ تا ۶۵۰۰ هکتار آن غلات کشت می شود.

,

تحت هر شرایطی با مهندسین بسیجی همکاری می کنیم/شهرستان پیشوا قطب گلخانه ای کشور

, تحت هر شرایطی با مهندسین بسیجی همکاری می کنیم/شهرستان پیشوا قطب گلخانه ای کشور, تحت هر شرایطی با مهندسین بسیجی همکاری می کنیم/شهرستان پیشوا قطب گلخانه ای کشور,

فراهانی شهرستان پیشوا را قطب گلخانه ای استان و کشور دانست و افزود: در سطح کشور نزدیک به هشت هزار هکتار سطح گلخانه ای داریم که معادل یک هشتم آن یعنی هزار هکتار در شهرستان پیشوا است.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا در ادامه سخنان خود با بیان این که مبارزه با علف هرز در محصولات زراعی و گندم و جو تا ۲۵ درصد موجب افزایش تولید می شود; بذر خوب، به موقع آب دادن، سمپاشی به موقع، به موقع کود دادن و مبارزه با علف هرز را از مواردی دانست که موجب افزایش محصولات کشاورزی و غلات می شود.

,

انتهای پیام/ص

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه