اخبار داغ

امسال 1550 دستگاه کمباین عملیات برداشت گندم در کردستان را انجام می دهند

امسال 1550 دستگاه کمباین عملیات برداشت گندم در کردستان را انجام می دهند
مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: امسال با خرید 75 دستگاه کمباین(45 دستگاه از محل خط اعتباری مکانیزاسیون و ۳۰ دستگاه نیز توسط کشاورزان کردستانی) تعداد کمباین های برداشت گندم به یک هزار و 550 دستگاه رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین عزیزی در گفتوگو با کُردتودی، عنوان کرد:  در سال جاری ۱۰۳۱ دستگاه کمباین بومی آماده برداشت محصول گندم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:۵۷۸ دستگاه کمباین مهاجر برای برداشت گندم به استان وارد می شود که در مجموع سالجاری ۱۵۵۰ دستگاه کمباین مهاجر و بومی، ۱۱۷ دستگاه دروگر آماده  برداشت گندم هستند که در مجموع تاکنون ۱۹۹۱ دستگاه کمباین و دروگر برای انجام برداشت گندم معاینه و تایید شده اند.

,

 

,

وی با بیان اینکه هرسال با حساسیت در نظارت ها میزان ریزش کمباین ها کاهش خواهد یافت خاطرنشان کرد :  بیشتر افت و ریزش در زمان برداشت محصول ۵/۲درصد مربوط به کمباین ها بوده است.

,

 

,

عزیزی با تاکید بر اینکه تامین سوخت در زمان برداشت یک اولویت مهم است اظهار داشت: شرکت پخش فراورده های نفتی استان کردستان در هر شرایطی که نیاز به سوخت باشد با همکاری های مکرر، دغدغه کشاورزان را رفع نموده است.

,

 

,

وی یاداورشد:در زمان شروع به برداشت گندم کمباین ها در هر شهرستان با اعلام حضور کارت معاینه فنی  از اکیب های خصوصی  دریافت و تا پایان فعالیت به همراه خواهند داشت.

,

 

,

به گفته مدیر مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان کردستان  ۱۵ اکیب بخش خصوصی در امر برداشت و ۱۲ اکیب دولتی  کار نظارت بر بخش خصوصی رادر زمان برداشت محصول گندم  به عهده خواهند داشت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه