اخبار داغ

مدیرکل اداره هواشناسی قزوین عنوان کرد

کاهش ۸درصدی میزان بارش‌ها در استان/ بارش‌های بهاری کمبود بارندگی را جبران نمی‌کند

کاهش ۸درصدی میزان بارش‌ها در استان/ بارش‌های بهاری کمبود بارندگی را جبران نمی‌کند
مدیرکل اداره هواشناسی استان قزوین گفت: با توجه به خشکسالی‌ها‌ی متوالی، افزایش دمای سال زراعی در استان و توزیع زمانی بارش‌ها، بارندگی خرداد و اردیبهشت نیز کمبود بارش‌ها را جبران نمی‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛آرش بهاروند مدیرکل اداره هواشناسی استان قزوین در گفت‌وگو با  شاخص، با اشاره به تحلیل وضعیت بارش‌های استان قزوین  اظهار کرد: در سال زراعی ۹۷-۹۶ از ابتدای مهر ماه ۱۳۹۶ تا ۲۸خرداد ۹۷ مجموع بارش استان به میزان  ۸/۲۸۳میلی‌متر بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: این مقدار بارش در مقایسه با همین بازه زمانی در بلند مدت حدود ۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

,

بهاروند با بیان اینکه بیشترین کاهش در آبان ماه حدود ۸۲ درصد رخ داده است ابراز کرد: بررسی توزیع ماهانه بارش برای ماه‌های مهر تا دی کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

,

این مسئول بیان کرد: از اواسط بهمن تا پایان اسفند شاهد وقوع بارش‌های خوبی بودیم، به طوری که در بهمن ماه ۸۰ درصد و در اسفند ۱۸ درصد افزایش بارش داشتیم.

,

وی عنوان کرد: در فروردین ماه مجدداً با کاهش شدید بارش مواجه بودیم اما در ادامه در ماه‌های اردیبهشت و خرداد مقدار بارش‌ها افزایش یافت.

,

, , ,

مدیرکل اداره هواشناسی استان قزوین گفت: در مجموع، پاییز ۵۹ درصد کاهش و زمستان ۱۷ درصد افزایش و بهار نیز  ۱۱ درصد افزایش بارندگی را در استان داشتیم.

,

بهاروند با تحلیل وضعیت دمای استان قزوین در سال زراعی ۹۷-۹۶ ابراز کرد: بررسی متوسط دمای ماهانه استان طی ماه‎های آبان ۹۶ تا فروردین ۹۷ افزایش ۷/ ۰ تا ۳/۴ درجه‌ای را نسبت به مقادیر بلند مدت نشان می‌دهد.

,

وی تشریح کرد: به طوری که دی ماه با ۳/۴ درجه بیشترین افزایش و آبان و اسفند با ۳/۶درجه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: بطور کلی زمستان ۳/۸ درجه و پاییز ۱/ ۱ درجه افزایش دما را نسبت به بلند مدت نشان می‌دهد.

,

بهاروند گفت: با توجه به بارش‌های خوبی که در اردیبهشت ماه اتفاق افتاد متوسط دمای استان نسبت به بلند مدت ۶/ ۱ درجه کاهش را نشان می‌دهد.

,

, , ,

وی توضیح داد: استان قزوین با مساحت ۱۵هزار و ۷۷۶ کیلومتر مربع کمتر از یک درصد مساحت کل کشور را دارا است و در عین حال سهم بارش استان از میانگین بارش کل کشور ۱/۴ درصد می‌باشد.

,

این مسئول بیان کرد: قزوین با کاهش ۸درصدی بارش‌ها در ردیف استان‌های نرمال قرار دارد.

,

مدیرکل اداره هواشناسی استان قزوین یاداور شد: با توجه به خشکسالی‌ها‌ی متوالی، افزایش دمای سال زراعی در استان و توزیع زمانی بارش‌ها، بارندگی خرداد و اردیبهشت نیز کمبود بارش‌ها را جبران نمی‌کند.

,

بهاروند با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی منابع آب در استان گفت: کشاورزان باید از کشت محصولات با نیاز آبی بالا خودداری کند.

,

وی در پایان بیان کرد: دمای استان در تابستان به طور میانگین در حد نرمال خواهد بود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه