اخبار داغ

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با دانا:

پارچه ایرانی می خرم تا خیاط برایم لباس بدوزد/ فقط تلفن همراه و تلویزیون خارجی دارم

پارچه ایرانی می خرم تا خیاط برایم لباس بدوزد/ فقط تلفن همراه و تلویزیون خارجی دارم
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در لوازم خانگی مانند چاروبرقی و آب میوه گیری از تولیدات داخلی استفاده می کنم اما در وسایلی مانند گوشی تلفن همراه و تلویزیون از کالای خارجی استفاده می کنم.
[

سید کمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس شواری اسلامی درگفت وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص نام گذاری سال جدید تحت عنوان"حمایت از کالای ایرانی" توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: مرحله اول تولیدکننده کالای ایرانی باید سعی کند کیفیت کالای تولیدی خود را ارتقا دهند و از طرفی نیز قیمت تمام شده کالا را کاهش داده تا بتوانند در رقابت با کالای مشابه خارجی مطلوبیت بیشتری داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, :,

شهریاری در پاسخ به این سوال که در سال حمایت از کالای ایرانی چه محصول ایرانی خریداری کردید، تصریح کرد: بیشتر در حوزه مواد غذایی و پوشاک سعی می کنم از کالای ایرانی استفاده کنم، در حوزه پوشاک برند خاصی استفاده نمی کنم پارچه داخلی میخرم و خیاط برایم می دوزد، در لوازم خانگی مانند جاروبرقی و آب میوه گیری از تولیدات داخلی استفاده می کنم اما در وسایلی مانند گوشی تلفن همراه و تلویزیون از کالای خارجی استفاده می کنم.

,

 

,

وی افزود: وقتی خریدار کیفیت و قیمت کالای داخلی را با سایر کالا های خارجی مقایسه کند و ببیند که یک کالایی با کیفیت بهتر و قیمت کمتر را می تواند از داخل تهیه کند در نتیجه به سراغ کالای خارجی نمی رود.

,

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در دهه های گذشته و در طول زمان این باور برای مردم ایجاد شده است که کالای خارجی از کالای داخلی بهتر است که به عنوان فرهنگ شده است و به یک باره هم ایجاد نشده است.

,

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: متاسفانه تولید کنند گان داخلی بیشتربه دنبال منافع کوتاه مدت مالی خود هستند تا به فکر حفظ بازار و مشتری در دراز مدت به همین دلیل با هدف سودآوری سعی می کنند که به نوعی سر مشتری کلاه بگذارند که بیشتر از یک بار هم موفق نمی شوند این کار را انجام دهند در نتیجه این باور ایجاد شده که کالای ایرانی کیفیت خوبی ندارد و اگر کالای ایرانی دارای کیفیت خوبی هم باشد قیمت آن به حدی بالا است که خریداران بازهم احساس می کنند ضرر می کنند بنابراین باید کالا را با کیفیت بهتر و قیمت تمام شده کمتر تولید کنند تا مردم کم کم به این باور برسند که جنس ایرانی خریداری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه