اخبار داغ

اقتصاد مقاومتی «وَ ما أَدْراکَ» اقتصاد مقاومتی/ تخلف دولت در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

اقتصاد مقاومتی «وَ ما أَدْراکَ» اقتصاد مقاومتی/ تخلف دولت در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی
رهبر معظم انقلاب به هر زبانی که می‌شد این دو کمله یعنی «اقتصاد مقاومتی» را برای پیشبرد وضعیت اقتصادی کشور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،داستان اسف بار وضعیت اقتصاد چند سالی است که گریبانگیر کشور شده و هیچ گوشی نیز برای اجرای بندهای اقتصاد مقاومتی بدهکار نیست، و هرکسی در هر گوشه‌ای ساز خود را می‌زد.
از آغاز سال 69 تا به امسال رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال‌ها 9 بار از مردم و مسئولین به شکل‌های مختلف خواسته تا به وضعیت اقتصاد کشور رسیدگی ویژه و جدی شود، که شاهدیم در این چند سال اخیر هرساله در مبحث اقتصادی دغدغه رهبری توجه ویژه به اقتصاد درونگرا ،حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد فضای خود کفایی در همه زمینه هاست، تا نتیجه مطلوبی در اقتصاد و معیشت مردم به وجود بیاید.
در اهمیت موضوع «اقتصاد مقاومتی» همین بس که زمانی که حضرت‌آقا تشکیل «قرارگاه اقتصاد مقاومتی» را به دولت ابلاغ کردند خبری از واژه های کمیسیون، کارگروه، سلسله جلسات، مدیریت و چه و چه و.... نبود حضرت آقا از دو واژه قرارگاه و فرماندهی صحبت کرده بودند یعنی هم اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و نیاز به فرمانده داریم ، قاعدتاً در مکانی که قرارگاه است و قرار است فرماندهی شود خبری از پشت میز نشینی و... نیست اینجا جای جهاد است ، جهاد شبانه روزی.
در همین محور رهبر انقلاب توجه ویژه به مقابله با دانه درشت‌های واردات قاچاق داشتند و البته حمایت از تولیدات داخلی که دستگاه های اجرایی می‌بایست جواب گوی عملکرد خود باشند.
آیا این همه تاکید و خواست مردم در چند سال اخیر برای رسیدگی به وضعیت اقتصاد کافی نبود؟ که امروز دلار و طلا سر به فلک نکشند، نمی‌گویم گل و بلبل می‌شد حداقل وضعیت بهتری نسبت به وضعیت موجود حاکم می‌شد.
وقتی می‌بینیم رهبری در بازدید از نمایشگاه تولیدات داخلی در جریان این نمایشگاه خطاب به علی ربیعی وزیر کار، درباره مقابله با واردات کالاهای خارجی می فرمایند:«اگر جای شما بودم در هیئت دولت یقه خودم را پاره می‌کردم»، دیگر حجت را بر ما و هر مسئولین تمام می‌ کند.
اما حالا که شاهد اقدام چشم‌گیری از سوی مراجع اجرایی کشور در بحث اقتصاد مقاومتی نیستیم، دیگر انتظار تخلف در این حوزه را نداریم، اما گویا تخلفاتی در این حوزه رخ داده است که صدایش از تریبون مجلس شورای اسلامی بیرون آمد.
در هفته گذشته 23 خرداد ماه رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با اجرای قوانین اقتصاد مقاومتی به دولت تذکر داد و گفت: در این باره تخلف رخ داده است.
در همین گیر و دار، هادی قوامی نماینده اسفراین ، بام و صفی‌آباد 23 خرداد ماه در جریان در جریان بررسی گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس از بی توجهی دولت به اقتصاد مقاومتی و عقد 1400 قرار داد در حوزه واردات خبر داده است.
قوامی در این باره می‌گوید: قانونگذار در قانون اقتصاد مقاومتی ۴ ماده به تصویب رسانده بود که باید اجرا می شد اما در این زمینه تخلف صورت گرفته است.
انتظار داشتیم که حداقل در سال حمایت از کالای ایرانی شاهد چنین اقداماتی از سوی دولت نباشیم ، همان روزی که دولت دستور نخریدن کالاهای خارجی و حمایت از کالای داخلی برای دستگاه های دولتی صادر و ابلاغ کرد، این افکار به ذهنمان خطور می‌کرد که دولت خود را در اجرای سیاست‌های حمایت از کالای های داخلی در همین حد و اندازه می‌داند ، که با وضعیت فعلی گویا و با عقد چنین قرار دادهایی گویا در این حد و وصف ها هم نیست.
حال باید دولتیان پاسخگوی سوال مردم و مسئولین نظارتی باشند که چرا در این وانفسای اقتصادی و قیمت نجومی ارز با بی توجهی به اقتصاد مقاومتی و تخلف در اجرای قوانینش بدنبال واردات آن هم با این حجم بالا هستند.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه